Bugs

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs 1.2

Post by Rene »

- Bij het wijzigen van de configuratie van niet Plugwise devices, verschijnt de volgende foutmelding in de logs:
Warning Plug-in Plugwise not responding, #32 callbacks cancelled (fixed in 1.0)
- Toggle optie in HSTouch werkt niet (diversen) (fixed in 1.0)
- Uitvinken van opties om omschrijving en locatie over te nemen van de Source werkt niet (edwin2008) (fixed in 1.0)
- The statistics.xml will produce an error for devices that are not assigned to a circle anymore.(Louis) -> Plugwise now provides a modified version of the statistics.xml file. (fixed in 1.0)
- The statistics.xml will produce an error when the device name contains a '&' or '<' which are invalid characters in XML. (verkenner) -> Marking the device name as CDATA in the XML solves the problem. A new statistics.xml file has been posted on the forum (http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=42&t=4404) (fixed in 1.0)

Problemen die niet gereproduceerd konden worden:
- Gewijzigd paswoord wordt niet in de database opgeslagen (zebrafilm).
- Bij wijzigen van device naam worden device dubbel gedetecteerd en wijzigen adressen (akatar) [zie topic.asp?TOPIC_ID=2920#21729]
- Na een upgrade van de Plugwise software worden alle Plugwise devices in Homeseer opnieuw aangemaakt met als gevolg dubbele devices (ldborn)



Rene.
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Bugs

Post by Ruud »

Plugwise bug?
"13-6-2009 11:45:56 Plugwise ERROR: Cannot query http://localhost:8080/statistics.xml: Kan geen gegevens lezen uit de transportverbinding: De externe host heeft een verbinding verbroken."
Deze doet zich voor als de plugwiseserver data ophaalt uit de circle's en de plugin data probeer op te halen uit de plugwise server.
Heb deze melding ook al een keer gemeld in de topic hardware plugwise. Maar nu heb ik hem duidelijker.

Gr Ruud
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

Ruud,
Als dit zo zou zijn zou dit geen bug in de plugin maar in de plugwise web server zijn. Schijnbaar geeft deze geen antwoord, als de source bezig is data te verzamelen. Overigens zie ik deze melding niet in mijn logs en ik heb de logs van een paar dagen doorgespit.

Rene.
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Bugs

Post by Ruud »

Hoi Rene
van daar de ? achter het woordtje bug.
Heb ook meer vertrouwen in de plugin;-).
Maar het valt op als ik de melding zie in de balloon van homeseer, Plugwise aan het pollen is.

gr Ruud


ps ik ga alles maar weereens herinstaleren.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Bugs

Post by Akatar »

rene

als ik een module schakel via homeseer duurt het ongeveer 20 seconden voordat de status wordt geupdate. de lamp gaat wel direct aan/uit. vervelend is dat de status in mainlobby dan pas 20 seconden later wordt aangepast.
kan ik dat ergens instellen/aanpassen.
andere optie is werken met virtuele devices
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

Dat is vreemd, de status zou direct gewijzigd moeten worden. Als ik het hier probeer dan is dat ook zo. Welke versie van de plugin gebruik je.

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Bugs

Post by Akatar »

de laatse die ik kan downloaden op je site.
in mainlobby is het heel duidelijk te zien. x10 verlichting veranderd direct alle plugwise modules komen er 20 sec achteraan
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

Wat zie je in het statusscherm van Homeseer? Als ik een circle schakel dan veranderd direct de status in het status scherm. Ook in mijn touchscreen interface (geen HSTouch) veranderd de status direct. Tenminste als de circle ook schakelt. Soms treedt er vertraging op bij het schakelen. Dit is te wijten de Plugwise software, of in ieder geval aan de manier waarop de circles communiceren.

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Bugs

Post by Akatar »

homeseer veranderd direct, de lamp schakelt direct. alleen statusupdate naar mainlobby toe loopt 20 sec achter

even getest in hstouch, dat werkt dus prima.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Bugs

Post by Akatar »

ben er uit (denk ik) ik laat de status in mainlobby zien d.m.v. gebruik. 0 watt = uit. namate er meer word gebruikt andere kleur etc.
blijkbaar us de update van gebruik maar 1x in de 20 sec?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

De update tijd is configureerbaar in de plugin. Waarom gebruik je niet de device status om de status te monitoren?

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Bugs

Post by Akatar »

omdat ik afhankelijk ben wat de plugin (mlhsplugin) doorgeeft aan mainlobby. in dit geval alleen het gebruik en geen status. helaas...
wat zijn de gevolgen als ik de update tijd verkort van 30 na 1 sec?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

Een extra load op Homeseer en de Plugwise web server. Dus uitproberen en kijk wat het gevolg is.

Rene.
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Bugs

Post by Ruud »

In verband met veel problemen Pluwiseplug op nieuw geinstalleerd.

Helaas weer een ander probleem

5-8-2009 11:32:22 Plugwise ERROR: Plugin Config: Cannot save authentication configuration to the database: ExecuteNonQuery: eigenschap Connection is niet genitialiseerd.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Bugs

Post by TANE »

Rene,
Laatste week heb ik regelmatig dat sommige plugs niet bereikbaar zijn.

Via Source werken ze verder goed
Na een keer aan uit zetten in de source zijn ze weer bereikbaar..
enige idee wat het kan zijn?

zie HS screen

Image
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”