Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Locked
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by leo »

Rene,

Ik heb alles nog een keer gechecked en heb de volgende vraag (ik ben niet zo’n software man …meer vd hardware)
In de Plugwise directory zit Plugwise Source subdirectory. In deze subdir staat “switch.html” In de www subdir van Plugwise Source heb je nog een subdir xml en daarin staat bij mij de file “statistics.xml”.

In HSPRO heb ik een subdir data met daarin subdir Plugwise. In deze Plugwise subdir zit Plugwise.ldb (met een “locked” icoontje) en Plugwise.mdb.

In HSPRo subdir html staan:
Actual.aspx
charts.aspx
Total.aspx
web.config

In HSPRO directory zit de file hspi_Plugwise.dll

Als ik http://localhost:8080/statistics.xml intoets krijg ik melding dat webpagina niet kan worden weergegeven en in mijn HS log staat weer de melding: error cannot query http/local host 8080/statitics.xml unable to connect to remote server.

Heb je nog ideeën waar het fout gaat??

Vr.gr. Leo
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Post by Rene »

Switch.html en statisticsxml moeten beide in de www folder van De Plugwise Source staan.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by leo »

Helaas, ook na deze aanpassing nog steeds zelfde melding......

Nog verdere iedeen??

vr.gr. leo
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Weet je zeker dat we de Plugwise webserver gestart is (instellingen/programma en dan aanvinken optie 'webserver inschakelen')? Wat krijg je te zien als je met een browser naar de Plugwise webserver gaat (http://localhost:8080 als je dit vanaf dezelfde machine doet en anders moet je het IP adres van het systeem waar Plugwise opdraait intikken).
Rene.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by leo »

Rene, ik ben een paar weken weg geweest dus geen tijd gehad om verder te gaan met Plugwise en Homeseer. Inmiddels weer terug in NL en ik ben een stap verder gekomen na aanvinken van de optie "webserver inschakelen"; als ik met de browser naar de Plugwise webserver ga krijg ik nu een overzichtje met het verbruik van de verschillende verbruikers die ik op de Plugwise modules heb aangsloten. :)
Echter in mijn Homeseer devicescherm zie ik de "verbruikers" nog niet terug; ook krijg ik in mijn log nu de melding: error cannot query http/local host 8080/statitics.xml: The remote server returned an error: (401) Unauthorized. Bovendien zie ik in het "Interfacescherm" van Homeseer dat de Plug in status van Plugwise = not ready.

Wat doe ik fout??

vr.gr. Leo
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Je hebt in de Plugwise webserver authenticatie aangezet en je moet dus in de plugin configureren welk userid en paswoord gebruikt moet worden. Die not ready melding is een bug die in een volgende versie verholpen is (betekent verder niets).
Rene.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by leo »

Rene, bedankt voor je geduld en hulp; ik heb de plugin nu draaiend!! :)

vr.gr. Leo
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

visifire.js

Post by labium »

volgens mij heeft vissifire visifire2.js geupdated naar visifire.js voor de versie 3 silverlight. voor deversie 4 silverlight komt de js file niet meer voor.
in welke file kan ik deze verwijzing veranderen ?


http://www.visifire.com/blog/2010/01/08 ... 0-goes-ga/

labium
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

Geen idee, in de volgende versie van de plugin waar ik druk mee bezig ben is het hele visifire gedeelte gehaald. Effe geduld dus.
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

Hi Rene,

Wat is de status van de volgende versie ? Ben benieuwd wat je nog mooier/beter kan maken dan het nu al is...

/Rien
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Rene »

In de volgende versie worden dingen niet echt mooier, ik ben de code alleen wat beter aan het maken. Het gedeelte dat historie bijhoudt en grafieken maakt is er helemaal uit. Een andere plugin, die ikzelf al tijden gebruik maar nog steeds niet klaar is te uploaden (dan krijg ik teveel vragen ;-) ), maakt alle devices in Homeseer toegankelijk via XMLRPC en JSONRPC voor monitoring en besturing. Tevens biedt deze plugin de mogelijkheid om van alle devices historische gegevens bij te houden. Ik ben nu druk met een stukje documentatie en als dat klaar is zal ik een eerste versie van die laatste plugin uploaden. Maar ik zit met een hernia en moet ook nog wat geld verdienen, dus de uurtjes dat het redelijk gaat moet ik verdelen tussen geld verdienen en lol.
Rene.
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Uriel »

Bedankt voor de moeite alvast, de huidige plugin werkt perfect hier. Doe nog niets met het bijhouden van de data maar wil dat wel gaan doen met de nieuwe plugin. Veel sterkte met de hernia, weet wat het is, zit momenteel ook thuis vanaf 24-12-10 met een hernia......
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by RdP »

Rene wrote:In de volgende versie worden dingen niet echt mooier, ik ben de code alleen wat beter aan het maken. Het gedeelte dat historie bijhoudt en grafieken maakt is er helemaal uit. Een andere plugin, die ikzelf al tijden gebruik maar nog steeds niet klaar is te uploaden (dan krijg ik teveel vragen ;-) ), maakt alle devices in Homeseer toegankelijk via XMLRPC en JSONRPC voor monitoring en besturing. Tevens biedt deze plugin de mogelijkheid om van alle devices historische gegevens bij te houden. Ik ben nu druk met een stukje documentatie en als dat klaar is zal ik een eerste versie van die laatste plugin uploaden. Maar ik zit met een hernia en moet ook nog wat geld verdienen, dus de uurtjes dat het redelijk gaat moet ik verdelen tussen geld verdienen en lol.
Dit klinkt errug goed, zoals je weet ben ik samen met degene die RFXcharts heeft ontwikkeld al eens bezig geweest om historische gegevens in grafieken kan zetten. Dit is helemaal gestopt omdat Paul van RFXcharts helemaal verdwenen is van het domotica/homeseer front. Dit is iets wat ik echt nog mis in mijn systeem.

Zodra je iets testbaars hebt, bied ik me graag aan om te testen.

Maar allereerst succes met je rug, want je gezondheid is veel belangrijker.

Gr,
Rien
Rien
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by Wim2008 »

Ik heb net een firmware update van Plugwise doorgevoerd. Alle devices staan nog in HS, maar ik kan ze niet meer bedienen via HS.
In de plugwise software kan ik de devices wel aansturen.
Wat kan ik doen om alles weer normaal te laten functioneren in HS ?
Bijgevoegd een foutmelding als ik een van de devices wil schakelen in HS.

Mvgr Wim :) :wink:
Attachments
devices after firmware change.jpg
devices after firmware change.jpg (15.42 KiB) Viewed 18946 times
PietjeNL
Member
Member
Posts: 150
Joined: Sun May 30, 2010 8:47 am

Re: Nieuwe versie Plugwise Plugin 1.2

Post by PietjeNL »

Does your plugwise webserver run?
Locked

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”