Feature requests

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Feature requests

Post by Rene »

Configureerbaar icon voor status (Rien)
Configureerbaar of 'last changed' timestamp wordt geupdate voor een verandering in verbruik of alleen bij aan/uit (Enver)
De status string voor special device aanpassen zodat geen On status meer wordt getoond (Rien)
On/Off knoppen niet meer tonen voor een device dat gelocked is (Rien)
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Feature requests

Post by RdP »

2 cosmetische requests (niet super belangrijk, maar misschien simpel te implementeren)

- Het "special device to collect the total usage of all appliances" geeft ook aan dat ie "On" is en heeft zelfs ON/OFF buttons.
- Devices die niet uit mogen (locked) hebben wel een ON/OFF button.

Ik weet dat je druk bent met een ander project (weet nog steeds welke :roll: ), dus ik zou hier zeker geen haast me maken, maar zo is het iig netjes gelogd...

Cheers,

Rien
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Feature requests

Post by Rene »

Rien als het goed is wordt in de nieuwe versie (vanaf 1.0) het special device aangemaakt zonder aan/uit knoppen. Om het device opnieuw aan te laten maken zet je het eerst uit in de plugin config (uitvinken special device), dan gooi je het special device weg in het status scherm, en vervolgens zet je het vinkje weer aan.

In een van de eerste versies van de plugin heb ik gepoogd de on/off buttons weg te halen als een device gelocked is. Dit werkte soms wel en soms niet zonder dat ik er de vinger achter heb kunnen leggen wat hier de oorzaak van was. M.a.w. ik heb dit niet stabiel gekregen en dus weer verwijderd.
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Feature requests

Post by RdP »

Klopt... ON/OFF button zijn nu weg, bedankt voor de tip (het device werd overigens vanzelf verwijderd) Text geeft nog wel "On" aan natuurlijk.

Ik zie dat het nu een status only device is geworden, dat zou ook moeten werken voor de 'locked' devices lijkt mij....

Gr,
Rien
Rien
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuw Feature request

Post by Verkenner »

Hallo René, ik ben zo vrij om een feature request te doen voor de Plugwise Plugin.
Mocht je nog een keer wijzigingen aanbrengen dan is het misschien mogelijk om deze ook mee te nemen.

Het gaat om het uitlezen van de P1-poorten (gas en elektra) van de slimme kWh-meter.
Het electriciteitsverbruik van de Plugwise-kWh-meter wordt via de HS-plugwise-plugin in HomeSeer goed weergegeven maar er komen wel errors in de HS-log.
Het gasverbruik wordt in HomeSeer niet helemaal goed weergegeven. Er worden geen telegrammen met realtime verbruiksgegevens van aardgas door de kWh-meter naar Plugwise gestuurd. Die gegevens kan de Plugwise-Plugin in Homeseer dus ook niet weergeven. Plugwise-server kan alleen getotaliseerde gegevens aanbieden aan de HS-plugin. Overeenkomstig bij elektra komt van de aardgasgegevens een error in de HS-log. Zie bijlage.

Blijkbaar levert Plugwise de elektragegevens en de aardgasgegevens in een afwijkend formaat zodat er errors in de HS-log komen.

En de Plugwise HS-plugin kent momenteel alleen kWh (elektra) en nog geen M3 (aardgas).

Samengevat heb ik beperkte wensen ;-)
1. Tekstuele aanpassing van M3 (ipv kWh) indien TYPE is gasmeter
2. Verwijderen van de realtime verbruik indien TYPE is gasmeter
3. Voorkomen van de errors in de HS-log als gevolg van het gewijzigde format van Plugwise. Dit is een vervelend probleem, de log loopt vol.

Mocht je meer gegevens willen hebben dan hoor ik het graag.
Regards, Verkenner

<appliance>
<id>50</id>
<name>P1 elektra</name>
<type>Central</type>
<image>/pwimg/32/pwcentral_on_locked.png</image>
<locked>True</locked>
<realstate>on</realstate>
<powerstate>on</powerstate>
<powerusage>80000</powerusage>
<totalusage>4400</totalusage>
<moduleid>43</moduleid>
<macaddr>E_ ZABF001511412110</macaddr>
<moduletype>Electriciteitsmeter</moduletype>
<room>Bijkeuken</room>
</appliance>

- <appliance>
<id>51</id>
<name>P2 aardgas</name>
<type>Gasmeter</type>
<image>/pwimg/32/pwcentralgas_unknown_locked.png</image>
<locked>True</locked>
<realstate>unknown</realstate>
<powerstate>unknown</powerstate>
<powerusage>0</powerusage>
<totalusage>352</totalusage>
<moduleid>44</moduleid>
<macaddr>G_28009001044156810</macaddr>
<moduletype>Gasmeter</moduletype>
<room>Bijkeuken</room>
</appliance>
Attachments
Devices in Plugwise
Devices in Plugwise
devices.JPG (30.09 KiB) Viewed 6181 times
HS-homepage
HS-homepage
HS.JPG (33.76 KiB) Viewed 6231 times
HS-Log
HS-Log
log.JPG (73.14 KiB) Viewed 6231 times
Last edited by Verkenner on Wed Aug 24, 2011 11:08 am, edited 2 times in total.
Best regards, Verkenner
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Re: Feature request Dubbele devices Elektra en Gas

Post by Verkenner »

Nog een feature request (Sorry)

Na het opstarten van HomeSeer worden de Elektra en Gas-devices van Plugwise opnieuw gemaakt in HomeSeer.
Ze krijgen een nieuwe code ( #xx). Er ontstaan dus veel dubbelingen.

De Plugwise Server heeft dus meer devices en de Plugin zet die integraal door naar Homeseer.

Wellicht is een oplossing mogelijk in een mogelijke nieuwe release.
Binnen afzienbare tijd zullen meer gebruikers dit probleem krijgen met de elektra en gasmeter maar zeker ook als ook Scan en Sense in gebruik worden genomen.

To be cont. Dank voor de samenwerking.
Je hebt aangegeven dat je druk bent. Wellicht zijn quick fixes mogelijk. Dank voor de hulp.
Attachments
PW devices in HS
PW devices in HS
PW-PI.JPG (187.21 KiB) Viewed 6202 times
HS log met PW devices
HS log met PW devices
logPW.JPG (93.5 KiB) Viewed 6202 times
Best regards, Verkenner
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”