Plugwise sense in Homeseer?

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Plugwise sense in Homeseer?

Post by rovinge »

Ik gebruik de plug-in v1.2 al enige tijd naar volle tevredenheid om 32 circles vanuit HomeSeer aan/uit te schakelen.

De circles heb ik nu uitgebreid met een aantal Senses.

Mijn vraag is: kan de plug-in v1.2 uitgebreid of aangepast worden zodat ook de Senses elk hun temperatuur en rel. vochtigheid laten zien binnen Homeseer, en zo, of die waarden dan gebruikt kunnen in condities binnen Homeseer (bijv. als temp < 0 graden C, dan electrische kachel aan)?

Als dit (ten dele) mogelijk is, kan iemand uitleggen hoe ik dit dan voor elkaar kan krijgen?

Jullie feedback wordt gewaardeerd.

Roel
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Post by Rene »

Met de huidige plugin kan dat niet. Een nieuwe versie van de plugin zal dit wel mogelijk maken. Echter ik bem de laatste maanden erg druk met'n werk en verwacht dat dit nog wel een maand zal duren. Na die tijd krijg ik weer ruimte om aan plugins te werken.
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by Harry »

is dit inmiddels al mogelijk?...zit er ook aan te denken uit te breiden met een sense.......zou dan wel graag de waardes in homeseer hebben.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by Rene »

Er is geen nieuwe versie van de plugin, dus dit is nog steeds niet mogelijk.
Rene.
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by rovinge »

Rene,

Is er nog een plugin (beta) update te verwachten die de Senses gaat ondersteunen binnen Homeseer?

Ik heb sinds een jaar zo'n acht Senses in huis hangen, die ik graag enkele events binnen Homeseer wil laten triggeren.

B.v.d.

Roel
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by Rene »

Ooit maar voorlopig niet. Ik heb namelijk beperkte tijd en andere prioriteiten.
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by RdP »

Rene wrote:Ooit maar voorlopig niet. Ik heb namelijk beperkte tijd en andere prioriteiten.
Hi Rene,

Is het een idee dat je de source code van de plugwise plugin ter beschikking stelt, het is heel begrijpelijk dat je andere prioriteiten hebt en volgens mij zelf ook Homeseer niet meer gebruikt.
Zo is het mogelijk om toch extra's toe te voegen aan een al jaren perfect werkende plug-in.

Groet,
Rien
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by Rene »

Dat kan, maar wie gaat dat doen dan?
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Plugwise sense in Homeseer?

Post by RdP »

Rene wrote:Dat kan, maar wie gaat dat doen dan?
Ik wil me zelf wel 'opofferen', heb eerder een plug-in gemaakt voor Homeseer(voor de Xtreamer) en heb een zoon die informatica studeert en hier nog veel handiger in is voor als ik vastloop. :wink:
Daarnaast vind ik het leuk om te doen en heb er ook wel tijd voor.

Het enige probleem wat er zou kunnnen zijn is dat ik zelf alleen maar circles in gebruik heb en (nog) geen Switch, Scan, Sense of Smile heb. Dus dat wordt lastig met testen.

Misschien een kleine oproep naar de PlugWise mensen op dit forum om mij deze spullen ter beschikking te stellen, zodat ze er zelf uiteindelijk ook weer beter van worden als dit integreerbaar is met HomeSeer. Andere mogelijkheid is dat ik van huidige gebruikers deze spullen kan lenen totdat het werkt.

Bottom line ik wil er heel graag tijd in steken en met een nieuwe versie komen, maar help wel wat hulp nodig om de nieuwe PlugWise hardware in bezit te krijgen.

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken en of er nog andere mogelijkheden zijn?

Groet,
Rien
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”