onduidelijkheid over meting totaal verbruik

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

onduidelijkheid over meting totaal verbruik

Post by nawikre »

Ik kan niet terugvinden op de site van plugwise of het mogelijk is om je totaal verbruik te meten met plugwise. Ik las dat de strong 604 of 103 dat wel kunnen, maar alleen voor bedrijven zijn.

Wat ik wil is zoiets als de nuon e-manager of iets zoals wat essent gebruikt (toon)

is dat te realiseren met plugwise. (liefst ook nog binnen homeseer, of externe pagina in hstouch)

ik hoor het graag.

Iwan

*edit* ik kan op de nl site van plugwise vinden dat dit kan met Smile P1??? kan iemand dit bevestigen? en hoe is deze te integreren in hstouch...ook gewoon via externe pagina oproepen?
greetz,

Iwan
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: onduidelijkheid over meting totaal verbruik

Post by Rutger »

De Smile kan je actuele en totale verbruik zien, zie hier voor wat screenshots: domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=39& ... amp;t=7656

In Homeseer wordt door het script dat ook te vinden is op dit forum, de diverse devices aangemaakt.
Om dit in Hstouch te krijgen is dan niet zo moeilijk.
Grafieken moet je zelf maken of gebruik maken van de webserver van de Source software van Plugwise.
My home automation blog: https://rutg3r.com
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

Re: onduidelijkheid over meting totaal verbruik

Post by nawikre »

Na wat onderzoek kan de Smile alleen op een smartmeter.

heb n een setje gehaald, maar ben nog druk bezig met de webserver....maar hier komt een nieuwe topic over.
greetz,

Iwan
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”