Nieuwe versie Plug-in in de maak

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by RdP »

Hoi Allemaal,

In overleg met Rene heb ik afgesproken om de PlugWise plug-in te gaan voorzien van ondersteuning voor de nieuwe plugwise devices en andere extra functionaliteit. Rene heeft het heel druk met andere zaken en daardoor geen tijd om om hier aan te werken. Ik heb de source code van Rene ontvangen zodat ik kan voortborduren op hetgeen Rene heeft gemaakt en al jaren naar volle tevredenheid werkt.

Ik zou jullie willen vragen welke zaken jullie nu missen in de versie 1.2 van de plug-in en graag toegevoegd zouden zien aan de nieuwe versie ?

Op die manier kan ik gericht zaken toevoegen die ook de behoefte afdekt.

Zit nog met 1 probleem en dat is dat ik zelf alleen maar Circles heb, Wel 2 sticks en 2 Circles+, zodat ik goed kan testen zonder mijn productie HomeSeer hoef te gebruiken, maar ik heb geen van de nieuwere modules als de SENSE, SWITCH, SCAN en SMILE P1. Ik heb hiervoor PlugWise benaderd, maar heb nog geen enkele reactie terug mogen ontvangen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Rien
Rien
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by rovinge »

Rien,

Allereerst top dat je dit wilt doen! Ik gebruik de plug-in dagelijks en zou niet zonder kunnen.

Voor mij de belangrijkste zaak die ik toegevoegd wil zien het uitlezen van meerdere Senses van temperatuur and vochtigheid (op een zelfde manier als de Oregons) en deze waardes zichtbaar maken in Homeseer. Ik stond op het punt om een aantal Senses te verkopen, maar als dit gaat werken dan ga ik dit heroverwegen.

Ik heb eventueel wel een Sense die ik je kan lenen. Daarnaast ben ik uiteraard bereid om nieuwe plug-in code voor je testen met de vele Senses en nog veel meer clrcles die ik momenteel actief heb. Ik heb helaas geen switch, smile of scan die ik kan missen. Ik hoor het graag van je als van dit aanbod gebruik wilt maken.

Roel
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by Rene »

Ik heb ooit een sense en een scan gekregen om hier support voor in te bouwen. Ik gebruik ze verder niet, dus je kan ze van me krijgen. Overigens zal support voor de scan in de plugin niet gaan lukken denk ik. Pollen is een mechanisme dat niet werkt voor het detecteren van beweging.
Rene.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by Phaeton »

Hi Rien, wat tof dat je je hiermee bezig gaat houden! Wellicht is het ook goed om na te denken over Homeseer3 ondersteuning?
groeten,
Harry
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by labium »

versie 1.2 is een probleemloze plugin waar je niet naar om hoeft te kijken, never change a winning horse.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by RdP »

rovinge wrote:Rien,

Allereerst top dat je dit wilt doen! Ik gebruik de plug-in dagelijks en zou niet zonder kunnen.

Voor mij de belangrijkste zaak die ik toegevoegd wil zien het uitlezen van meerdere Senses van temperatuur and vochtigheid (op een zelfde manier als de Oregons) en deze waardes zichtbaar maken in Homeseer. Ik stond op het punt om een aantal Senses te verkopen, maar als dit gaat werken dan ga ik dit heroverwegen.

Ik heb eventueel wel een Sense die ik je kan lenen. Daarnaast ben ik uiteraard bereid om nieuwe plug-in code voor je testen met de vele Senses en nog veel meer clrcles die ik momenteel actief heb. Ik heb helaas geen switch, smile of scan die ik kan missen. Ik hoor het graag van je als van dit aanbod gebruik wilt maken.

Roel
Hi Roel,
Rene is zo vriendelijk om een Scan en een Sense op te sturen. Miste net de optie om een switch op Marktplaats te kopen, dus die moet ik nog op de kop zien te tikken.

Zou jij de output van de statistics.xml van jouw omgeving naar me kunnen mailen ? Dan kan ik daar alvast in kijken.

Zodra er iets te testen valt, meld ik het hier....

Groet,
Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by RdP »

Phaeton wrote:Hi Rien, wat tof dat je je hiermee bezig gaat houden! Wellicht is het ook goed om na te denken over Homeseer3 ondersteuning?
Hi Harry,

Ga ik zeker doen zodra HS3 uit is :P

Gr,
Rien
Rien
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe versie Plug-in in de maak

Post by rovinge »

[quote="RdPZou jij de output van de statistics.xml van jouw omgeving naar me kunnen mailen ? Dan kan ik daar alvast in kijken[/quote]

Rien, ik zal 'm vanavond even naar je mailen.
Groet,
Roel
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”