handleiding hs plugin en script

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

handleiding hs plugin en script

Post by nawikre »

Ik heb vorige week een plugwise setje gehaald en werkend. (alleen is de afstand naar de zolder te groot en ziet hij mijn solar module niet)
Ik heb de plugin voor homeseer geinstalleerd. en gelezen hoe het werkt. Nu kom ik al direct op een probleem. De handleidig om mooie grafieken te krijgen die Enver heeft gemaakt is gebasseerd op visifire2, terwijl we nu visifire5 hebben die andere bestandsnamen gebruikt etc. Nu dacht ik, dan maak ik gebruik van de webserver van Source. In de instellingen van source heb ik de webserver geactiveerd. poort 8181 met naam en ww.
Wanneer ik dit intik in chrome kom ik op een pagina uit waar ik mijn aangemaakte groepen/apparaten kan bekijken. Als ik in Homeseer naar de plugin config ga voer ik daar dezelfde gegevens in zoals in source, en druk ik op save. Dan gaat hij direct over naar een lege pagina (http://mijnipadres/plugwise_config)

Waar ik nu eigenlijk op doel is of het mogelijk is dat iemand een handleiding tikt/copy paste hoe men een eigen pagina maakt met plugwise apparaten/metingen incl grafieken die ik kan oproepen in hstouch

Hoe je een script maak/implementeer.

En zodat dit een sticky wordt zodat iedereen dit snel en makkelijk kan vinden.
Want na veel zoekwerk kom ik alleen op wat osse dingen uit, maar niet het complete plaatje waardoor ik delen mis en het dus niet kan doen.

Ik hoop dat iemand de oplossing al klaar heeft zodat het copy/paste is...

alvast heel erg bedankt
greetz,

Iwan
GertK
Member
Member
Posts: 51
Joined: Tue Feb 28, 2012 11:59 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: handleiding hs plugin en script

Post by GertK »

Beste Iwan,

Ik hoop dat de volgende tips je verder brengen.
  • Ik heb de handleiding van Rene in dit forum gebruikt: domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=42& ... 654#p37964
    Als je die nauwgezet volgt en je gebruikt Source 2.22 werkt het goed, op 1 uitzondering na;
  • De locatie van Visifire 2 is inmiddels gewijzigd. Het is belangrijk dat je echt Visifire versie 2 gebruikt. Ik heb Visifire 2.3.6 gedownload bij Google code: code.google.com/p/visifire/downloads/li ... ;start=200 Je hebt de zipfile nodig.
  • Als je ook gebruik maakt van de Smile P1 moet je nog een aantal wijzigingen uitvoeren, zoals beschreven door Rutger in deze post:
    domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=42& ... 105#p56824
    Voor de hoofdmeter en de gasmeter moet daar dezelfde naam gebruikt worden als in source. Heb je geen Smile P1, dan kun je dit overslaan.
  • Bij deze versie wordt een circle, die energie levert niet goed weergegeven heb ik begrepen. Daar wordt aan gewerkt. Zie elders in dit forum.
  • De webserver van source of Plugwise server moet draaien, anders heeft Homeseer geen toegang tot de gegevens. Het plugwise IP-adres en plugwise poortnummer en zonodig een gebruikersnaam en wachtwoord heb je hoop ik ingevuld bij het het configureren van de plugin via het Homeseer menu setup, interfaces, plugwise, config.
  • Als dit alles klopt, moet je de Plugwise circles etc. zien in het homeseer statusscherm. De grafieken komen tevoorschijn als je op Plugins, Plugwise en vervolgens Total usage of actual usage klikt.
  • Wat mij betreft horen de grafieken niet in de plugin, omdat er genoeg oplossingen zijn, die bruikbaar zijn voor alle Homeseer apparaten en niet alleen in combinatie met een bepaalde interface. Zelf gebruik ik daar BDGraphs voor.
succes,
Gert
GertK
Member
Member
Posts: 51
Joined: Tue Feb 28, 2012 11:59 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: handleiding hs plugin en script

Post by GertK »

Beste Iwan,
In mijn vorige post ben ik niet ingegaan op je vraag hoe je een script maakt. Daar zijn prima beschrijvingen voor op de Homeseer website.
Gert
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

Re: handleiding hs plugin en script

Post by nawikre »

Gert,

je maakt me gelukkkig.........hier kan ik zeker mee uit de voeten. Ik zal kijken of ik je 'handleiding' kan aanvullen..

heel erg bedankt
greetz,

Iwan
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”