PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by RdP »

Hi,

Zojuist heb ik de final code van de Plugwise plug-in versie 2.2 afgemaakt.

Wat is er nieuw/veranderd
- Plugwise Stretch integration (max. 2 Stretch devices are supported)
- Native/standalone Plugwise Smile P1 integration.
- Fixed several minor bugs
- Support for Source versie 2.24

Dit betekent dat de plugin kan werken zonder de Source software met bijvoorbeeld alleen een Smile P1 of alleen een Stretch, maar ook in combinatie met elkaar.

Er zijn op dit moment een paar voorwaarden waar aan voldaan moet worden om versie 2.2 te kunnen gebruiken.
  • - Source only gebruikers kunnen zonder problemen gebruik maken van versie 2.2, mits versie 2.22 of hoger van de Source wordt gebruikt. Niet veel voordeel alleen wat bug fixes
    - Source gebruikers in combinatie met Smile P1 firmware versie 1.2.x kunnen zonder problemen gebruik maken van versie 2.2, mits versie 2.22 of 2.23 van de Source wordt gebruikt.
    - Source gebruikers in combinatie met Smile P1 firmware versie 2.x.x kunnen zonder problemen gebruik maken van versie 2.2, mits versie 2.24 van de Source wordt gebruikt
    - Stretch integratie vereist minimaal firmware level 2.0.17 van de Stretch. Als je dit nog niet hebt kan je dit doorgeven aan de Plugwise helpdesk en wordt je toegevoegd aan de publieke beta.
    - Native Smile P1 integratie (dus zonder Source) vereist minimaal Smile P1 firmware 2.0.x. Deze versie kan je aanvragen door een mail te sturen met verzoek tot upgrade en je Smile P1 ID naar helpdesk@plugwise.nl


De 2.2 plug-in zipfile is HIER te downloaden

De 2.2 documentatie is HIER te downloaden (PDF document)

Er zullen misschien nog wel wat issues boven water komen, zie daarom eerst de documentatie daar is ook beschreven hoe te handelen bij het melden van problemen en bugs.....

Ben nu bezig met de HS3 versie van de Plugwise plugin, heb alleen nog maar 2 dagen over van de evaluatie versie van Hs3. Ik ben bang dat ik de HS3 versie niet voor die tijd afkrijg en zie voor mezelf de noodzaak voor HS3 nog niet ivm oa het missen van een paar voor mij essentiële plugins. Daarbij vind ik het veel geld voor een upgrade die me niet veel meer gaat brengen dan een aantal handigheidjes. Op termijn zal ik waarschijnlijk wel overstappen of paralel gaan draaien, mede omdat veel nieuwe plug-in alleen voor HS3 zullen gaan verschijnen. Het is dus onduidelijk of en wanneer er een HS3 versie komt.
Zit wel te denken aan een Nefit Easy thermostaat plugin, wat mijn volgende project zal zijn om te programmeren. Of dit HS2 of 3 zal zijn weet ik dus ook nog niet....

En als je wat terug wil doen voor al die uren werk die in de ontwikkeling van de Plug-in zit, zou ik het leuk vinden als je een Plugwise Circle of ander Plugwise device zou willen doneren voor mijn test omgeving :-)

Zie onder de screenshots van de nieuwe functionaliteit van de Plugwise 2.2 plugin
2013-11-04_1831.png
2013-11-04_1831.png (106.79 KiB) Viewed 30075 times
2013-11-04_1823.png
2013-11-04_1823.png (191.74 KiB) Viewed 30075 times
Rien
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by Akatar »

ziet er goed uit Rien,

draait hier alweer een tijdje probleemloos, en nogmaals thx voor het ondersteunen van 2 stretch modules
vanisher

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by vanisher »

vwb HS3, kun je je trail niet resetten? Volgens mij doen ze daar niet al te moeilijk over.
vanisher

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by vanisher »

Hey Rien, nog wat kunnen doen met een Hs3 versie?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by RdP »

vanisher wrote:Hey Rien, nog wat kunnen doen met een Hs3 versie?
Nee helaas werken ze daar niet aan mee bij Homeseer :(

Gr,
Rien
Rien
vanisher

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by vanisher »

wat gebeurt er als je de licenses.bin ff wegmikt uit de config dir?
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by bartbakels »

Rdp,

Ik heb in me VM HS3 kunnen blijven gebruiken door simpel weg de systemtijd terug te zetten :S, Overigens nu HS3 aangeschaft ivm de 50% korting die nog geldt tot en met morgen voor 62 dollar :D. Waht is de status van de plugin voor HS3?

Bedankt

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by Harry »

i can not get the smille p1 conected,.....whith smilereader i can get data from the divice... so i get the right IP
i am not sure about the user and password,..that can be put in in the configuration in the plugin....

error in log is
30-11-2013 23:55:35 Plugwise ERROR: PollSmileP1: Cannot query http://192.168.0.112/core/modules: De externe server heeft een fout geretourneerd: (404) Niet gevonden.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by RdP »

Welke smile p1 firmware draai je en ik neem aan dat je plugin versie 2.2 draait als je in deze thread post.

Native smile integratie vereist smile p1 firmware 2.x en volgens mij is die nog niet beschikbaar.

Gr,
Rien
Rien
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by Harry »

source 2.23
smile 1.2.14
lijkt dat ik even moet wachten op de nieuwere smile update
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by RdP »

Harry wrote:source 2.23
smile 1.2.14
lijkt dat ik even moet wachten op de nieuwere smile update
Klopt.....

Ik heb afgelopen vrijdag een mail gestuurd met de status van de nieuwe versies.

Ik draai versie 2.1.7 op de Stretch inmiddels, maar weet niet of dit ook publiek beschikbaar is. Zou iemand met een Stretch dit eens kunnen proberen?

Groet,
Rien
Rien
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by bartbakels »

Heren,

misschien een domme vraag is er in deze opzet nog steeds een plugwise abbonement benodigd? ben aan het overwegen een smile aan te schaffen.

tevens neem ik aan dat de Smile ook onderstseund wordt in de plugwise HS3 plugin?

mvg

bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by RdP »

Hi,

Paar zaken....

Krijg al een maand geen enkele reactie meer van uit PlugWise op mijn vragen over de beschikbaarheid van Smile P1 en Stretch Firmware en Source updates..... De voorwaarden zoals ze benoemd zijn blijven dus onverminderd bestaan helaas...

Ik laat de Plug-in dan ook maar even voor wat hij is de komende periode. Ook een HS3 versie heb ik mede om die reden maar op de lange baan geschoven. Maar zeker ook door het feit dat ik zelf nog totaal geen nut zie in het overstappen op HS3 en ook nog een hoop kosten moet maken om plug-ins opnieuw te kopen. Het spijt me maar het bouwen van een plug-in kost enorm veel tijd(zeker met de moeizame support van PlugWise soms) en dat is het me alleen waard als ik er zelf ook nog wat plezier van zou hebben.

Ik houd jullie op de hoogte als ik van mening verander of dat er vanuit Plugwise iets te melden valt. Tevens kan je natuurlijk wel alle support op de HS2 versie verwachten....

Groet,
Rien
Rien
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by Akatar »

jammer om te lezen, wel begrijpelijk
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar onder bepaalde voorwaarden

Post by bartbakels »

Rien,

Jammer te lezen, ik kan nu uit de voeten met de hs3 connector van jon.

Mijn ervaringen met plugwise zijn redelijk goed tot op heden. Heb vorige week me smile terug met upgrade naar v2 en de nieuwe source software. Mocht je toch nog hulp nodig hebben met hs3 en of plugintesting hoor ik t graag.

Wellicht met deze info toch maar eens denken om me plugwise te gaan migreren naar zwave fibaro plugjes...hmm hahah

Fijne dagen

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”