PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 3

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by bartbakels »

Rien,

Ik zie trouwens nog iets vreemds. Mijn plugwise smile wil niet dat ik inlog met de HS3 plugin blijkbaar;

ERROR: PollSmileP1: Cannot query http://192.168.0.26/core/modules: The remote server returned an error: (401) Unauthorized.

terwijl het met dezelfde credentials op de zelfde PC via me HS2 installatie wel werkt. Ik heb overigens nog niet geprobeerd de HS3 plugin opnieuw te installeren (overschrijven van de Database). Meer mensen met dit verschijnsel?

Overigens al nieuws wanneer de smileP1 firmware uit beta stadium is?

MVG

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
vanisher

Re: Beta versie 3.0

Post by vanisher »

Bij mij doet ie bij iedere herstart de devices opnieuw maken.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

bartbakels wrote:Rien,

Ik zie trouwens nog iets vreemds. Mijn plugwise smile wil niet dat ik inlog met de HS3 plugin blijkbaar;

ERROR: PollSmileP1: Cannot query http://192.168.0.26/core/modules: The remote server returned an error: (401) Unauthorized.

terwijl het met dezelfde credentials op de zelfde PC via me HS2 installatie wel werkt. Ik heb overigens nog niet geprobeerd de HS3 plugin opnieuw te installeren (overschrijven van de Database). Meer mensen met dit verschijnsel?
Vreemd, werkt bij mij wel.... bij mij is het userid/password: user/user. Dat zou tijdens de beta zo blijven, is dat bij jou anders ?
bartbakels wrote: Overigens al nieuws wanneer de smileP1 firmware uit beta stadium is?
Schiet nog niet op. Vorige week zou er een app update komen en binnenkort een Stretch firmware update, maar de Smile P1 duurt allemaal wat langer...

Gr,

Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

vanisher wrote:Bij mij doet ie bij iedere herstart de devices opnieuw maken.
Dat zal ik gaan checken, heeft iedereen hier last van ?

Gr,
Rien
Rien
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by bartbakels »

Rien,

Als ik vanuit de app de webinteace open zie http://smile:*codesticker*@ipadres

Dus deze gegevens gebruik ik in hs2 met je laatste versie van de plugin en dat werkt, dus dat is anders dan bij jouw..
Heb de versie nogmaals gechecked:


Product: smile
Versie: 2.0.14
Modus: p1
Kernel: Linux 3.8.11, Oct 10 19:09:55 CEST 2013
Datum: 2014-01-20T22:00:24+0100


Mvg

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Beta versie 3.0

Post by kriz83 »

Gisteravond geinstalleerd, en werkt super.
Bedankt Rien !

Was een van de laatste plugins die me op HS2 hield.
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by Bastiaan »

RIen, behalve de errors in de log werkt alles prima. Dus geen problemen met dubbele devices of opnieuw aangemaakte na een herstart hier.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by stefxx »

Ook hier geen issues met dubbele of opnieuw aangemaakte devices.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

RdP wrote:
bartbakels wrote:Rien,

Ik zie trouwens nog iets vreemds. Mijn plugwise smile wil niet dat ik inlog met de HS3 plugin blijkbaar;

ERROR: PollSmileP1: Cannot query http://192.168.0.26/core/modules: The remote server returned an error: (401) Unauthorized.

terwijl het met dezelfde credentials op de zelfde PC via me HS2 installatie wel werkt. Ik heb overigens nog niet geprobeerd de HS3 plugin opnieuw te installeren (overschrijven van de Database). Meer mensen met dit verschijnsel?
Vreemd, werkt bij mij wel.... bij mij is het userid/password: user/user. Dat zou tijdens de beta zo blijven, is dat bij jou anders ?
bartbakels wrote: Overigens al nieuws wanneer de smileP1 firmware uit beta stadium is?
Schiet nog niet op. Vorige week zou er een app update komen en binnenkort een Stretch firmware update, maar de Smile P1 duurt allemaal wat langer...

Gr,

Rien
Er zat inderdaad nog een probleem in de code van de config. Ik heb nu firmware versie 2.0.31 en daar moet ik ook user:smile en password:smileid opgeven.

Zit in de volgende release.
Verder hoor ik weinig problemen, dus als het zo blijft dan komt ie snel gewoon beschikbaar...

Gr,
Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 2

Post by RdP »

Beta 2 is beschikbaar !!!

Zie eerste post voor download locatie. Als er verder niets vreemds meer gebeurd, wordt dit de final release......

Gr,
Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 2

Post by stefxx »

Nice, bedankt!

Voor de upgrade van beta1 naar beta2, moet ik de plugwise.mdb overschrijven of juist niet?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 2

Post by RdP »

sddroog wrote:Nice, bedankt!

Voor de upgrade van beta1 naar beta2, moet ik de plugwise.mdb overschrijven of juist niet?
Nee. alleen de Plugwise.exe is echt nieuw... Zal de documentatie even aanpassen :-)

Ik heb 1 veld op een andere default waarde gezet in de mdb file, dat is alleen voor nieuwe gebruikers...

Gr,
Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 2

Post by stefxx »

Dank. Ik kon het in het document al niet vinden :)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 2

Post by Bastiaan »

Voor de veiligheid heb ik alles we weer schoon opgezet (blijft een beta) maar ik zie nog steeds en zeer veel de volgende error in de log terug komen:
Feb-02 10:40:56 Error Running VBScript Plugwise :Conversion from type 'Object()' to type 'String' is not valid.

Dat was ook precies het enige probleem wat ik had met de plugin want alles werkt perfect.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 2

Post by RdP »

Bastiaan wrote:Voor de veiligheid heb ik alles we weer schoon opgezet (blijft een beta) maar ik zie nog steeds en zeer veel de volgende error in de log terug komen:
Feb-02 10:40:56 Error Running VBScript Plugwise :Conversion from type 'Object()' to type 'String' is not valid.
Klopt heb ik ook, maar ik krijg deze fout alleen als ik iets heel gewoons doe als het zetten van device properties of het weggooien van een device, terwijl de actie zelf perfect doet wat ie moet doen.

Ik vermoed dat het een Homeseer issue is, maar ik blijf dit monitoren....

Bedankt voor je feedback,

Rien
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”