PlugWise Plug-in versie 3.0 beta 3

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by bartbakels »

Rien

Het werkt zonder problemen, in mijn setup

Bedankt
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by Bastiaan »

De nieuwe ZIP werkt hier nu wel. Heb nog geen device naar binnen kunnen krijgen. LIjkt alsof de setup wat in de war is geschopt maar ik knutsel verder. Ik kan in iedergeval gewoon in de config dus het gaat straks vast wel werken.

Update: ik zie een hoop van deze errors: Running VBScript Plugwise :Conversion from type 'Object()' to type 'String' is not valid.

Update:2 Na jaren gewoon gedraaid te hebben zag ik nu dat de xml niet bereikbaar was. IK moest alles nu als admin gaan draaien wilde de plugwise webserver mee doen. Nadat dat gefixt was draaide de rest als een zonnetje. Erg blij mee! HS2 staat voor het eerst in jaren uit.....
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by bartbakels »

Rien,

Draait inderdaad prima, echter ik zie ook deze meldingen geregeld voorbij komen;

5-1-2014 21:05:12 ~!~Error~!~Running VBScript Plugwise :Conversion from type 'Object()' to type 'String' is not valid


In ieder geval super dat je hier weer tijd in gestoken hebt :D:D. Nu alleen nog de fritzbox en visonic(kans zeer klein) Plugin naar HS3 en ik kan volledig om.

MVG

Bart
Last edited by bartbakels on Sun Jan 05, 2014 11:00 pm, edited 1 time in total.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by labium »

hier ook ,werkt nu prima.

proficiat
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by esschenk »

Hallo,

Zelfde fout melding in het log

Jan-05 22:22:00 Error Running VBScript Plugwise :De conversie van type Object() naar type String is ongeldig.

Misschien doe ik iets niet goed maar in HStouch is het me nog niet gelukt om te schakelen


Ed
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

Foutmelding heb ik ook, begrijp niet waar ie vandaan komt.

HStouch heb ik niet geprobeerd, want ik draai geen HS3 in productie. Maar zal wel iets te maken hebben met de manier van aan/uit, want dat is ook veranderd in HS3.

Ik wacht even alle feedback af en hoop dat als ik weer veel tijd heb dat ik dit soort zaken op kan pakken. Vanaf morgen is het weer 'business as usual' :mrgreen:

Dus laat vooral weten wat er fout gaat, dan los ik het op termijn op....

Gr,
Rien
Rien
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by Bastiaan »

Even opletten voor wie de devices gebruikt in een Event: 1 watt heeft een value van 100 in deze opzet.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by stefxx »

Geweldig, de laatste plugin die (voor mij) nog miste in HS3!

Wel een vraag: hoe schakel ik een plugwise plug aan of uit in een script? DeviceStatus is er natuurlijk niet meer, en DeviceValue 0, 1 of 100 lijkt allemaal niets te doen (en ik zie nu net ook dat daar het verbruik in staat... duh). Ik heb nu events aan moeten maken die ik vanuit een script aanroep die het aan- of uitschakelen voor zijn rekening neemt...

Volgens mij kan ik nog iets met CAPIControl maar dat is zo vreselijk slecht gedocumenteerd dat ik daar niet goed uitkom.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

Bastiaan wrote:Even opletten voor wie de devices gebruikt in een Event: 1 watt heeft een value van 100 in deze opzet.
Dit is volgens mij al zo sinds versie 2.1 (HS2 versie)....
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

esschenk wrote:
Misschien doe ik iets niet goed maar in HStouch is het me nog niet gelukt om te schakelen

Ed
Er zit een fout in HStouch in relatie tot de toggle functie, zie http://forums.homeseer.com/showthread.php?t=165052

Gr,
Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

sddroog wrote:Geweldig, de laatste plugin die (voor mij) nog miste in HS3!

Wel een vraag: hoe schakel ik een plugwise plug aan of uit in een script? DeviceStatus is er natuurlijk niet meer, en DeviceValue 0, 1 of 100 lijkt allemaal niets te doen (en ik zie nu net ook dat daar het verbruik in staat... duh). Ik heb nu events aan moeten maken die ik vanuit een script aanroep die het aan- of uitschakelen voor zijn rekening neemt...

Volgens mij kan ik nog iets met CAPIControl maar dat is zo vreselijk slecht gedocumenteerd dat ik daar niet goed uitkom.
Misschien helpt dit http://board.homeseer.com/showthread.php?t=161009

/Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by stefxx »

Dank voor de hint. Dit lijkt te werken:

hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(hs.GetDeviceRefByName("Begane grond Woonkamer Verwarming"), True, "on", False, True))

Logisch toch? :D
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by bartbakels »

nog even kleine pmerking standaard user voor de smile is : smile ipv smilep1
wachtwoord is de code op de sticker

mvg

bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Beta versie 3.0

Post by RdP »

Hi Bart,

Welke firmware draai jij op je Smile ?

Ik draai een beta versie en daar is het nog heel anders (zonder dat hier even te melden)

Gr,
Rien
Rien
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Beta versie 3.0

Post by bartbakels »

Rien,

Inderdaad diezelfde beta, maar zonder die beta lukt het direct connecteren naar de smile sowieso niet toch?

Mvg

Bart


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”