Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Post by RdP »

Hi,

Door veranderingen in de manier waarop HS3 omgaat met de status van een device, kan het device value veld nu niet meer de current usage bevatten zoals ik in de HS2 plugin had gedaan en waarmee je condities en berekeningen kon doen. Nu moet ik 0 (off) en 1 (on) als value gebruiken om de plugin te laten weten wat de ON/OFF status is en ook de ON/OFF toggle functie in HSTouch gaat werken. Ik ben al aan het zoeken naar alternatieven, maar het lijkt erop dat ik de current usage value moet laten varen. Helaas zijn nieuwe versies niet altijd beter :(

Nu is mijn vraag? Hoe vervelend is dit voor jullie, graag jullie feedback?

Gr,
Rien
Rien
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Post by Bastiaan »

Voor mij is het verbruik belangrijker dan het schakelen….
Kun je het niet opsplitsen dus twee devices per plug?
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Post by esschenk »

Hallo,

Ik sluit me aan bij Sebastiaan

Ed
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Post by stefxx »

Maar het werkt nu toch? Toggle functie werkt prima in HS3 versie met HStouch.

Mocht het echt niet anders kunnen, zou het prettig zijn als je toch het verbruik zou opnemen in een extra device veld (in PlugExtraData) en daar wat event triggers op zou kunnen definiëren...?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Post by RdP »

sddroog wrote:Maar het werkt nu toch? Toggle functie werkt prima in HS3 versie met HStouch.

Mocht het echt niet anders kunnen, zou het prettig zijn als je toch het verbruik zou opnemen in een extra device veld (in PlugExtraData) en daar wat event triggers op zou kunnen definiëren...?
Nu ben ik even verbaasd dat het bij jou werkt :shock:

en inderdaad ik zou het in de PlugExtraData kunnen opslaan, dat was ook mijn workaround.

Zou jij kunnen aangeven, welke versies je van HomeSeer, HSTouch server en HSTouch designer je gebruikt, want bij mij werkt het niet (en ik kan ook verklaren waarom niet :oops: )

Gr,
Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Feedback gevraagd voor HS3 plugin versie....

Post by stefxx »

Sorry Rien, ik heb net even zitten kijken maar ik ben blijkbaar helemaal vergeten dat ik voor ieder van mijn plugwise modules een apart status device had gemaakt (simpel on/off) die middels wat events de uiteindelijke plugwise plug schakelt. Die gebruik ik voor HSTouch.

Sorry voor de verwarring.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”