Object reference not set to an instance of an object.

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Hoi,

Sinds de upgrade van HS3 naar .93 en Source 2.24beta(20140519.1) krijg ik na ongeveer 24 uur deze fouten in de log:

26-5-2014 04:05:13 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.
26-5-2014 05:35:47 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.
26-5-2014 06:00:30 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.
26-5-2014 06:01:00 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.

Een herstart van de plugin is dan noodzakelijk om de boel weer aan de praat te krijgen. En aangezien ik twee dingen tegelijk heb gewijzigd (dom dom dom) weet ik dus niet aan welke van deze twee het nu ligt. Overigens gebruikte ik Source 2.23 met HS3 .90 voordat ik problemen kreeg.

Iemand enig idee?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by RdP »

sddroog wrote:Hoi,

Sinds de upgrade van HS3 naar .93 en Source 2.24beta(20140519.1) krijg ik na ongeveer 24 uur deze fouten in de log:

26-5-2014 04:05:13 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.
26-5-2014 05:35:47 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.
26-5-2014 06:00:30 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.
26-5-2014 06:01:00 ~!~Error~!~Calling SetIOMulti in plugin Plugwise:Object reference not set to an instance of an object.

Een herstart van de plugin is dan noodzakelijk om de boel weer aan de praat te krijgen. En aangezien ik twee dingen tegelijk heb gewijzigd (dom dom dom) weet ik dus niet aan welke van deze twee het nu ligt. Overigens gebruikte ik Source 2.23 met HS3 .90 voordat ik problemen kreeg.

Iemand enig idee?
Hoi,

Heb je na de Source update de statistics.xml van de plug-in weer over die van de Source heen gekopieerd ?

Ze hebben dezelfde naam, maar zijn anders. In een volgende release ga ik een afwijkende naam gebruiken zodat dit niet meer fout kan gaan...

Gr,
Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Jazeker. Ik was even op het verkeerde been gebracht maar toen zag ik dat de xml toch was overschreven door de installatie van Source. Dus heb ik de versie van 6 januari weer teruggezet, die ik vond in "C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Plugwise". Dat is toch de juiste?

Helaas was het een kleine dag later toch weer mis met bovenstaande meldingen...
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Oeps... waar ik .93 schreef, bedoelde ik .96
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by RdP »

Ok

Ik heb ook ge-upgrade naar .96, let's see what happens (ik zit nog wel op de april beta versie van de source....)

/Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Ben benieuwd. Vanmorgen was het weer mis. Het rare is dat de plugin nog wel werkt, maar ontzettend traag. Het kan meerdere minuten duren voordat de plug schakelt. En weer dezelfde fouten in de log. Alsof er ergens iets "vol" loopt ofzo...
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by RdP »

Na 24 uur nog geen problemen hier.... Wacht het nog even af, dan zal ik de Source eens updaten......
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Helaas had ik vanmorgen weer hetzelfde issue... Zou het aan Source liggen of doe ik toch ergens iets heel erg fout...?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by RdP »

sddroog wrote:Helaas had ik vanmorgen weer hetzelfde issue... Zou het aan Source liggen of doe ik toch ergens iets heel erg fout...?
Ik heb de Source beta geïnstalleerd, De versie is nu van 26-5-2014, dus nieuwer dan jij hebt. Ik heb nog geen problemen.

Ik stel voor dat jij ook die versie installeert en dan de statistics.xml van deze locatie naar de <Plugwise\www> directory kopieert.

Groet,
Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Ik snap er niets van. Ik heb drie keer opnieuw de beta gedownload en geinstalleerd, maar hij blijft versie 2.24beta(20140519.1) zeggen.

Dit is de versie van plugwisepc.exe:
PlugwisePC.exe.png
PlugwisePC.exe.png (15.1 KiB) Viewed 14889 times
Ik heb wel de statistics.xml van jouw link erop gezet.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by RdP »

Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Grmpf. Ik had deze http://www.myplugwise.com/source/pwsetup_beta.exe gebruikt. Jouw link geeft inderdaad wel de 26 mei versie.

We gaan weer verder testen, kijken of het morgen nog werkt!
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Helaas, het was weer mis vanmorgen. Werkt het bij jou nog?

Anders ga ik terug naar Source 2.2.3 om in ieder geval te kijken of HS3 of Source de boosdoener is...
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by RdP »

Hi,

Ik zou je ook willen vragen om mij alle gegevens te mailen om dit te troubleshooten. Zie daarvoor de laatste pagina van documentatie met de procedure....

Bij mij werkt alles gewoon, maar omdat ik nog vaak herstart vanwege de ontwikkeling van een nieuwe plug-in (Logitech Harmony), kan het zijn dat ik iets mis...

Maar bij dit soort moeilijk reproduceerbare problemen is het niet eenvoudig de oorzaak te vinden.

Groet,

Rien
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Object reference not set to an instance of an object.

Post by stefxx »

Rien,

Het ligt echt aan Source. De webserver gaat steeds trager reageren totdat uiteindelijk jouw plugin timeouts krijgt. Dat maakt het steeds trager en uiteindelijk moet ik de plugin herstarten. Dat werkt maar voor beperkte tijd, want de Source webserver blijft steeds trager reageren totdat ik uiteindelijk Source herstart.

Ik las ook iets over de webserver van Source in de release notes toen ik eergisteren versie 20140528 installeerde. Maar dat ging over hoog CPU gebruik meen ik, moet ik nog eens upzoeken. De oplossing voor mij nu is terug naar 2.23 of twee keer per dag (automatisch) Source herstarten... :-(

Dank voor je support!
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”