HS3 Plugin in andere handen

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

HS3 Plugin in andere handen

Post by Digit »

Tsja, ik had niet gedacht dit bericht ooit nog eens te schrijven.

Met dezelfde strekking begon ik een tijdje geleden aan een email naar RdP, om hem te vragen of hij er heil in zag om mijn Fritz!Box Plugin over te nemen.
En dat is sinds gisteren niet langer een vraag, maar een feit - de Fritz!Box PlugIn is vanaf nu onder de hoede van Rien en hij wist mij te melden dat er gauw een versie zal komen die als call monitor gaat werken.

Zoals de meesten wel zullen hebben gelezen heeft 2015 nog het meest de kenmerken van een 'sabbatical' in mijn geval, om diverse redenen. Blog ligt stil sinds april, in september wel weer met het een en ander begonnen maar ik kan niet zeggen dat het nou echt wilde vlotten. Ondertussen was ik ook bezig met plannen voor een eenmanszaak die er inmiddels dus ook is.
Ik vond toen (medio september) dat ik een aantal zaken moest afstoten om de volle aandacht te kunnen geven aan mijn eigen toko; zo heb ik een bestuursfunctie bij een sportclub neergelegd en ben ik op zoek gegaan naar een nieuw onderkomen voor de Fritz-Box Plugin; het resultaat daarvan weten jullie dus nu ook.

Wat kan ik nog meer vertellen ... dit was het voorlopig eigenlijk wel!
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by stefxx »

Success Rien. En bedankt Digit!
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by RdP »

Hoi,

Ja dat klopt :roll:

Ik blijf al (sinds HS1) trouw aan HS en heb inmiddels al meerdere plug-ins onder mijn hoede genomen. Het blijkt overigens heel lastig om code die door iemand anders gemaakt is door te ontwikkelen.
Om die reden en ook omdat ik zeer wisselende (lees onbetrouwbare) resultaten heb met de TR-064 interface, heb ik besloten om van scratch af aan te beginnen en wel allerlei zaken die ik op het internet vind hergebruik.

Dat resulteerde inmiddels in wat grof werkbaars en zal jullie alvast deelgenoot maken van de functionaliteit die er vanaf het begin in zal zitten.
  • Als gezegd, de primaire functie is een call monitor. Het doel is dat je een zelf te definiëren aantal devices kan instellen voor inkomend en uitgaand telefoon verkeer. Deze devices worden dan gevuld met nummer en naam (vanuit een simpel telefoon filetje of via een online nummerzoeker.
  • Een trigger die 'afgaat' bij een binnenkomende of uitgaande oproep
Vanuit mijn eigen perspectief zijn zaken als het aan/uit zetten van WLAN en een antwoord apparaat niet de belangrijkste features en dus wil ik daar geen aandacht aan besteden, maar ik wil jullie toch vragen wat jullie eisen en wensen zijn zodat ik daar rekening mee kan houden.

Ik wil me niet vastpinnen op een datum, maar ik verwacht deze maand wel iets testbaars klaar te hebben. Ik heb onverwacht wat extra vrije tijd gekregen :-)

Groet,
Rien
Rien
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by pklijnjan »

Rien,

Succes ik kan niet wachten mis mijn nummer melder al sinds hs3 :(

Maar dat ga nu goed komen.

Peter
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by Broes »

Robert bedankt voor al het werk wat je in de plugin hebt gestoken en Rien ook alvast bedankt voor het initiatief om de plugin doorstart naar HS3 mogelijk te maken!

Rien, voor mij zijn de door jou genoemde opties al meer dan welkom.
Ik heb geen idee wat voor data je uit de FB kunt peuteren of wat je er naar toe kan sturen vanuit HS.
Maar als ik niet gehinderd door enige kennis mijn wensen (wie ben ik om iets te eisen) kenbaar mag maken..... :P
  • dect telefoons gebruiken om kenbaar te maken dat er iemand aan de voordeur staat (of dat het rookalarm afgaat)
  • alarmen op dect telefoons instellen en aan en uit zetten
    AlarmenFritzbox.PNG
    AlarmenFritzbox.PNG (22.77 KiB) Viewed 27012 times
  • aanwezigheidsdetectie met behulp van WiFi (op IP adres, MAC adres of device naam)
  • QR code voor netwerktoegang overhalen naar HS (ook handig voor gasten).
    Met een QR scanner kan je dan eenvoudig het SSID en wachtwoord van het (gast) netwerk van het touchdisplay/screen aan de muur scannen. :wink:
En ik wil natuurlijk graag mee testen :wink:
Last edited by Broes on Sat Nov 28, 2015 7:00 pm, edited 1 time in total.
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by RdP »

Om even op je 4 punten in dezelfde volgorde terug te komen:
  • dect telefoons gebruiken om kenbaar te maken dat er iemand aan de voordeur staat (of dat het rookalarm afgaat).
    Het is me niet duidelijk wat je hier mee bedoeld :(
  • alarmen op dect telefoons instellen en aan en uit zetten
    Ook hier begrijp ik het niet helemaal, ik zie bij mijn DECT telefoons geen mogelijkheid om dit te doen
  • aanwezigheidsdetectie met behulp van WiFi (op IP adres, MAC adres of device naam)
    Hier zijn andere plugins al voor beschikbaar, bijvoorbeeld BLLAN
  • QR code voor netwerktoegang overhalen naar HS (ook handig voor gasten)
    Los van het feit dat ik niet zou weten of het kan, zie ik het nut niet om dit in HS te hebben
Ik wil je wel bedanken voor je input, maar los van het feit dat ik betwijfel of het wel technisch mogelijk is, zie ik ook het nut niet zo :| Wat niet wil zeggen dat het geen valide punten zijn, want misschien begrijp ik je verkeerd.
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by Rene »

Rien, de tr0064 is de enige betrouwbare interface voor de fritz. Ik zou er nog eens naar kijken als ik jou was!
Rene.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by RdP »

Rene wrote:Rien, de tr0064 is de enige betrouwbare interface voor de fritz. Ik zou er nog eens naar kijken als ik jou was!
Hi Rene,

Ik heb er meerdere keren naar gekeken, maar ik moest zo vaak mijn Fritzbox herstarten dat ik er mee ben gestopt.

Ik doe het nu via telnet en dat werkt tot nu toe ook 100% en er zit inmiddels zo veel tijd in dat ik het nu eerst maar eens op deze manier ga afmaken zodat ikzelf en anderen lig de Fritzbox als call monitor kunnen gebruiken in HS3.

Misschien dat ik later dan nog eens een poging ga wagen.
Rien
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by Broes »

RdP wrote:
  • dect telefoons gebruiken om kenbaar te maken dat er iemand aan de voordeur staat (of dat het rookalarm afgaat).
    Het is me niet duidelijk wat je hier mee bedoeld :(
  • alarmen op dect telefoons instellen en aan en uit zetten
    Ook hier begrijp ik het niet helemaal, ik zie bij mijn DECT telefoons geen mogelijkheid om dit te doen
  • aanwezigheidsdetectie met behulp van WiFi (op IP adres, MAC adres of device naam)
    Hier zijn andere plugins al voor beschikbaar, bijvoorbeeld BLLAN
  • QR code voor netwerktoegang overhalen naar HS (ook handig voor gasten)
    Los van het feit dat ik niet zou weten of het kan, zie ik het nut niet om dit in HS te hebben
Zojuist heb ik mijn voorgaande post aangepast.
Ik heb een 7490 en kan 3 verschillende alarmen aanmaken (zie plaatje in vorige post).
Mijn idee was om mogelijk via dit alarm mechanisme het mogelijk te maken om de DECT telefoons en eventuele smart phones die je aangemeld hebt te gebruiken om op events of triggers een belsignaal te laten horen (mooi zou zijn als je ook nog verschillende ringtones kan kiezen).
Instellen van deze alarmen via HS zou voor mij ook handig zijn.
Ik heb zes dect telefoons in gebruik die door heel het huis staan en deze zou je op deze manier kunnen integreren.
BLLAN heb ik nog niet geprobeerd maar bedankt voor de tip.
QR code leek me handig om te scannen vanaf het display aan de muur.
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by RdP »

Broes wrote:
RdP wrote:
  • dect telefoons gebruiken om kenbaar te maken dat er iemand aan de voordeur staat (of dat het rookalarm afgaat).
    Het is me niet duidelijk wat je hier mee bedoeld :(
  • alarmen op dect telefoons instellen en aan en uit zetten
    Ook hier begrijp ik het niet helemaal, ik zie bij mijn DECT telefoons geen mogelijkheid om dit te doen
  • aanwezigheidsdetectie met behulp van WiFi (op IP adres, MAC adres of device naam)
    Hier zijn andere plugins al voor beschikbaar, bijvoorbeeld BLLAN
  • QR code voor netwerktoegang overhalen naar HS (ook handig voor gasten)
    Los van het feit dat ik niet zou weten of het kan, zie ik het nut niet om dit in HS te hebben
Zojuist heb ik mijn voorgaande post aangepast.
Ik heb een 7490 en kan 3 verschillende alarmen aanmaken (zie plaatje in vorige post).
Mijn idee was om mogelijk via dit alarm mechanisme het mogelijk te maken om de DECT telefoons en eventuele smart phones die je aangemeld hebt te gebruiken om op events of triggers een belsignaal te laten horen (mooi zou zijn als je ook nog verschillende ringtones kan kiezen).
Instellen van deze alarmen via HS zou voor mij ook handig zijn.
Ik heb zes dect telefoons in gebruik die door heel het huis staan en deze zou je op deze manier kunnen integreren.
BLLAN heb ik nog niet geprobeerd maar bedankt voor de tip.
QR code leek me handig om te scannen vanaf het display aan de muur.
Hi,
Ik zie wat je bedoeld met die alarmen. Ik zie daar nu geen mogelijkheid toe om dit in te bouwen. De QR code can je natuurlijk ook scannen of iets dergelijks en aan de muur hangen of op een (HS)touch screen zetten.
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by RdP »

Goed nieuws !!!

Ik heb een eerste versie klaar voor een paar beta testers.

Wat zit er in:
  • Inkomende en uitgaande call logging (in bestand en HS device(s)
  • Eenvoudig (tekstbase) persoonlijk telefoonboek
  • Online naam/adres opzoeken als nummer niet in het persoonlijk telefoonboek staat
  • Trigger voor inkomende of uitgaande oproepen
Ik weet dat er nog best wat aan bij te schaven valt, maar ik ben even uit gegaan van mijn eigen behoefte/denkwijze.

Ik hoor graag wie er wil testen en of het voldoende is wat ik gemaakt heb. Valt altijd weer tegen hoeveel tijd het kost, dus ik hoop dat het ver af is zo :)
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by stefxx »

Kom maar op, ik test graag mee. Je hebt mijn email adres :lol:
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by raymonvdm »

Ik wil ook wel een poging wagen :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by Broes »

Ook ik wil graag mee testen.
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in andere handen

Post by Broes »

Ook ik wil graag mee testen.
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
Locked

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”