FritzBox 3.0 beschikbaar

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by strongetje »

hallo,

hier zojuist de FB geupdate naar V6.30.
alles blijkt gewoon te werken.
heb inmiddels wel mijn IP adres ingevuld i.p.v. "fritz.box"

heb in de FB de namen bij de telefoon nummers gezet, maar kan deze in HS3 nog nergens terug vinden.

mvg,
Mark
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by Rutger »

Voorlopig kun je telefoonnummers en namen toevoegen in het ini bestand in je Config map, dan werkt het wel.
My home automation blog: https://rutg3r.com
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by strongetje »

Rutger wrote:Voorlopig kun je telefoonnummers en namen toevoegen in het ini bestand in je Config map, dan werkt het wel.
hartelijk dank voor de info.
ik meen gelezen te hebben dat als e geen naam bij het nummer in de FB stond, dat deze automatisch online ging zoeken.

zal morgen eens gaan stoeien met het ini bestand.

mvg,
Mark
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by RdP »

vincenttor wrote:Apart, ik heb zojuist van versie 6.05 geupdate naar 6.3
Had telnet werkend en heb de upgrade vanuit het modem zelf uitgevoerd.
Alleen nu werkt het niet meer na de upgrade en kan het dus ook niet weer activeren door de code in te drukken :twisted:
Ook dat ik op de oudere firmware draaide kreeg ik nog geen items te zien in HS3, zal eens in plaats van een static ip de naam erin zetten bij IP adres.
Toch moet ik nu weer downgraden dus blijkt om telnet aan te kunnen zetten :twisted: :twisted: :twisted:


Mijn Duits is niet zo goed maar als ik het goed heb begrepen dan hebben ze een soort beta / workaround om in 6.30 ook telnet werkend te krijgen.

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=280058


edit: toch nog in gevecht met het apparaat geweest, ondertussen paar uur verder.
Hij werkt wel weer, firmware versie 6.2 staat er op en telnet is geactiveerd.
De dns naam fritz.box werkt lokaal niet , dus maar rechtstreeks het ip adres.
Deze natuurlijk in de fritzbox op static gezet, via telnet wel te benaderen, registreert ook de inkomende gesprekken en uitgaande alleen in hs3 komt er niks tevoorschijn.
Firewall etc staan niet aan in de pc en modem voor de zekerheid.

Heb debug aangezet, maar waar kan ik het log bestand vinden ?
Devices worden pas aangemaakt als er daadwerkelijk gebeld wordt. De log is gewoon de HomeSeer log, maar dan liefst gefilterd op FritzBox meldingen.
Rien
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by vincenttor »

Hallo Rien,

ik heb meerdere ontvangen gesprekken en uitgaande ook natuurlijk zelf gemaakt van te voren om te testen.
Maar deze regel die in het log staat zegt natuurlijk meer als voldoende :

Code: Select all

Dec-12 2:58:18 PM 	  	FritzBox 	ERROR: Can not connect to the Fritz!Box at 192.168.1.69:1012
Dus ik ga er vanuit dat de standaard poort toch misschien anders zal zijn in mijn geval.
Het is een fritzbox 7360 die we gebruiken.
Kan wel telnet openen op p23 en commands geven dus word uitzoeken betreft die poort 1012.

EDIT:

gevonden

#96*5* TCP Port 1012 der Fritz!Box an (Anrufmonitor an)

deze had ik niet geactiveerd dus.
Dank u het werkt ;)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by RdP »

Top, veel plezier ermee
Rien
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by strongetje »

Rutger wrote:Voorlopig kun je telefoonnummers en namen toevoegen in het ini bestand in je Config map, dan werkt het wel.
hallo,

zie zojuist dat er vandaag iemand gebeld heeft.
hierbij staat het gehele adres inclusief postcode.

dus het werkt toch wel dat er bij een onbekend nummer op internet gezocht word.

mvg,
Mark
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by RdP »

strongetje wrote:
Rutger wrote:Voorlopig kun je telefoonnummers en namen toevoegen in het ini bestand in je Config map, dan werkt het wel.
hallo,

zie zojuist dat er vandaag iemand gebeld heeft.
hierbij staat het gehele adres inclusief postcode.

dus het werkt toch wel dat er bij een onbekend nummer op internet gezocht word.

mvg,
Mark
:)
Rien
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by raymonvdm »

Klopt het dat alleen de "anrufmonitor" aan hoeft te staan voor deze plugin?

#96*5* TCP Port 1012 der Fritz!Box an (Anrufmonitor an)


Wanneer ik een Telnet sessie open naar poort 1012 zie ik netjes gesprekken binnen komen. De plugin daarintegen lijkt geen gesprekken te zien. Ik heb debug aan staan, maar ik zie niks in de HS3 log. En zo maar ineens werkt het wel :-)

Het is dus genoeg om alleen de anruf monitor aan te hebben (ik gebruik alleen nummerweergave) :D

P.S. Op deze manier kun je telnet / anrufmonitor op afstand aanzetten zonder een telefoon te koppelen aan je FritzBox door gebruik te maken van "click to dial" in het telefoonboek

Image


Verzoeken voor een nieuwe plugin versie:

- Een extra device met de tijd en datum van het laatste gesprek om te kunnen gebruiken in HSTouch. Ik kan namelijk " Last Change" niet gebruiken als value in HSTouch :cry:
- When the room is created it is labeled FritxBox and not FritzBox
-
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Help met Fritzbox Wlan 7170 en experiabox

Post by mdecharon »

Allereerst dank voor de gratis plugin!

Het automatiseren van de telefoon was het laatste gedeelte, waarop ik zat te wachten.

Vol enthousiasme een FB WLAN 7170 opgescharreld en een ISDN-splitter voor achter de experiabox.

Wat blijkt, ik heb wel een kiestoon maar ik kan niet uitbellen of gebeld worden?!

- Kan ik überhaupt een FB WLAN 7170 achter een experiabox hangen? (ik heb glasvezel en telefonie in één van KPN)
- is de FB WLAN 7170 te gebruiken met de plugin?

Ik heb op google en dit forum al gelezen, dat je een splitter moet gebruiken en die heb ik als volgt verbonden:
Image

Ik heb de verbinding met mijn telefoon losgekoppeld van de experiabox (PSTN) en aangesloten op de FB (FON1). Vervolgens een extra telefoonkabel aangesloten op
de experiabox (PSTN) en verbonden met de splitter (LIJN) en daarna van de splitter (ISDN) naar de FB (DSL/TEL)

Wat doe ik verkeerd?
- krijg dus wel kiestoon, maar kan niet bellen of gebeld worden
- daardoor zal de plugin denk ik ook geen inkomende en uitgaande gesprekken detecteren.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by vincenttor »

Misschien is er wat te doen met de click to dial functie ?
Bij een alarm melding of wat dan ook :D

En betreft de bovenstaande post, ik zal het wel niet helemaal volgen met van alles wat je aan elkaar aan het koppelen bent.
Maar je gebruikt toch een VOIP account in de fritzbox ?
Als je geen kiestoon of in/uit kan bellen is het neem ik aan een probleem met poorten openen in je experia box.
Want het moet niet uitmaken of je isp blokkeert poorten, dit is veelal 5060 dan maar is via een omweg in de fritzbox ook aan te passen naar een poort die de voip isp wel ondersteund en niet geblokkeerd word.
Maar goed ik begreep het niet helemaal wat je schreef, even snel gelezen ook.
Op eerste gezicht lijkt het dat de poortinstellingen niet juist staan.
Of als je geen voip account erin hebt gezet dan kan je natuurlijk ook bellen / aansluiten/doen tot je een ons weegt maar gaat het niet werken :D :roll:
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Help met Fritzbox Wlan 7170 en experiabox

Post by raymonvdm »

mdecharon wrote:Allereerst dank voor de gratis plugin!

Het automatiseren van de telefoon was het laatste gedeelte, waarop ik zat te wachten.

Vol enthousiasme een FB WLAN 7170 opgescharreld en een ISDN-splitter voor achter de experiabox.

Wat blijkt, ik heb wel een kiestoon maar ik kan niet uitbellen of gebeld worden?!

- Kan ik überhaupt een FB WLAN 7170 achter een experiabox hangen? (ik heb glasvezel en telefonie in één van KPN)
- is de FB WLAN 7170 te gebruiken met de plugin?

Ik heb op google en dit forum al gelezen, dat je een splitter moet gebruiken en die heb ik als volgt verbonden:
Image

Ik heb de verbinding met mijn telefoon losgekoppeld van de experiabox (PSTN) en aangesloten op de FB (FON1). Vervolgens een extra telefoonkabel aangesloten op
de experiabox (PSTN) en verbonden met de splitter (LIJN) en daarna van de splitter (ISDN) naar de FB (DSL/TEL)

Wat doe ik verkeerd?
- krijg dus wel kiestoon, maar kan niet bellen of gebeld worden
- daardoor zal de plugin denk ik ook geen inkomende en uitgaande gesprekken detecteren.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
FritzBox 7170

Ja deze werkt want ik heb hem zelf ook met Firmware version 58.04.82 :D En deze moet je vooral niet upgraden omdat in een latere versie de callmonitor is uitgeschakeld


Aansluiten

De fritzbox heeft een speciale split kabel met een grijze en zwarte stekker aan een kant en een iets grotere stekker aan de andere kant. De grote stekker moet in de fritzbox DSL aansluiting op de fritzbox. De kleine stekker met de tekst TEL moet in de telefoonaansluiting van je KPN modem. De stekker met de tekst DSL is overbodig

Image

De splitter die je wil gebruiken is overbodig voor wat je wil bereiken :-)

Netwerk

Dit kun je op twee manieren doen. Je kan de fritzbox aansluiten als KabelRouter door de wizard in de fritzbox te volgen en net te doen of je ExperiaBox een kabelmodem is. Of je sluit hem aan op je bestaande netwerk zonder de wizard te volgen (LAN1Experiabox op LAN1 Fritzbox bijvoorbeeld). Sluit je hem aan op je bestaande netwerk dan zul je DHCP op de fritzbox uit moeten zetten om problemen te voorkomen.

VOIP / Telefonie

Een telefoongesprek zal nu via VOIP binnenkomen op je ExperiaBox. Via de telefoonpoort op de ExperiaBOX zal het gesprek bij de Fritzbox binnenkomen alsof je nog een oude telefoonlijn hebt van KPN (PSTN) en als het goed is moet je dit gesprek ook zien binnenkomen in de menu`s van de Fritzbox. Je hoeft dus in de Fritzbox geen VOIP accont in te stellen.

Je moet de experiabox zien als NT kastje in deze tekening

Image

Note: Waarschijnlijk woon je niet in de buurt anders kon ik met je mee kijken :?:
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

Vincenttor bedankt voor het meedenken, maar ik ga eerst maar eens de oplossing van Raymonvdm proberen.

Gezien ik niet over die kabel beschik eerst maar eens opzoek gaan naar die kabel en Raymonvdm ontzettend bedankt dat je wil meekijken! Wel grappig dat je ervan uit gaat dat ik niet in de buurt zou wonen, ter info ik woon in Meppel.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by raymonvdm »

mdecharon wrote:Vincenttor bedankt voor het meedenken, maar ik ga eerst maar eens de oplossing van Raymonvdm proberen.

Gezien ik niet over die kabel beschik eerst maar eens opzoek gaan naar die kabel en Raymonvdm ontzettend bedankt dat je wil meekijken! Wel grappig dat je ervan uit gaat dat ik niet in de buurt zou wonen, ter info ik woon in Meppel.
Het is ook mogelijk om de kabel zelf te maken :D

UTP (RJ45) kabel pin 3 en 6 naar RJ11 stekker PIN 3 en 4 (RJ11 tang en stekkers zaten vroeger bij een KPN ExperiaBox installatie pakket)

Image
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

Dank je wel, maar meteen na het lezen heb ik een kabel gevonden en besteld, nu alleen nog maar afwachten
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”