FritzTR064 zonder Telnet

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

RudolfZTM
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Tue Apr 22, 2008 6:32 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by RudolfZTM »

Heeft iemand enkele voorbeelden van hoe je een script opzet om bij de variabelen uit de plugin te kunnen? Ik ben nog maar kort bezig met HS3 en de grote hoeveelheid verschillen met HS2 wekt nogal eens de nodige verwarring. Alvast heel erg bedankt!
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Hoi,

Is dit een FritzBox plugin vraag? Zo ja, welke variabele probeer je uit te vragen?

Zo nee, kun je de vraag beter in het algemene Homeseer forum stellen.
RudolfZTM
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Tue Apr 22, 2008 6:32 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by RudolfZTM »

stefxx wrote:Hoi,

Is dit een FritzBox plugin vraag? Zo ja, welke variabele probeer je uit te vragen?

Zo nee, kun je de vraag beter in het algemene Homeseer forum stellen.
Hoi Stefxx, het gaat me er specifiek om hoe ik de variabelen van de Fritz!Box plugin benader. Ik heb geen problemen met het maken van scripts. Maar het ontgaat me even hoe ik de variabelen zoals %caller% uitvraag. Ik wil bijvoorbeeld hs.speak laten zeggen wie er belt.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Ik heb geen specifieke functies hiervoor ingebouwd. Het makkelijkst is denk ik om in de config van de plugin een "Incoming call device format" te definieren die je vervolgens met hs.speak kunt laten uitspreken. Dat kun je triggeren op "Call Trigger/Ring/Incoming".

Gebruik het overigens zelf niet, dus speel er even mee. Ik sta open voor suggesties om dit te verbeteren (na mijn vakantie :) )
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by Antoon »

Hoi Stef,

Viel me vandaag op dat HS behoorlijk wat CPU stond te trekken.
Na wat onderzoek zag ik dat de Fritz plugin steeds meldingen gaf in de log zoals hieronder.
Dit is zo spontaan gekomen, heb al meer dan een jaar niks aan de settings of Fritz zelf gedaan.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

mrt-22 10:50:09 FritzTR064 Failed to get TAMlist: , hexadecimale waarde 0x16, is een ongeldig teken. Regel 15, positie 13.
mrt-22 10:50:07 FritzTR064 Starting Call Monitor
mrt-22 10:50:06 FritzTR064 FritzBox found: ManufacturerName AVM, ManufacturerOUI 00040E, ModelName FRITZ!Box Fon WLAN 7360, Description FRITZ!Box Fon WLAN 7360 111.06.30, ProductClass FRITZ!Box, SerialNumber C02506676529, SoftwareVersion 111.06.30, HardwareVersion FRITZ!Box Fon WLAN 7360, SpecVersion 1.0, ProvisioningCode , Started 20-3-2017 19:55:13
- Antoon
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

TAMlist is de actie die probeert je voicemail berichten op te halen. Maar deze fout heb ik nog nooit gezien.

Helpt het herstarten van de plugin of het herstarten van de FritzBox wellicht? Anders moeten we gaan debuggen.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by Antoon »

Wow, dat is snel :)
Herstarten van de plugin helpt in ieder geval niet.
Ben nu niet thuis, dus de Fritz herstarten gaat niet.
Wat me nu wel opvalt is het laatste stukje van de LOG
ProvisioningCode , Started 20-3-2017 19:55:13
Die datum 20-3-2017 en de tijd erbij toen ik een stroomuitval, dus vermoedelijk is het daarmee begonnen.
- Antoon
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Gaat de CPU ook terug als je de plugin uitschakelt?

Hoe vaak krijg je die TAMlist error?

Laat maar weten als je de Fritz herstart hebt.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by Antoon »

CPU verbruik van HS ging van 50 terug naar 12 toen ik de plugin had uitgeschakeld.
De TAMlist error verschijnt om de paar seconden.
Ik zal vanavond de Fritz herstarten.
Bedankt zover.
- Antoon
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Ok, als de herstart niet werkt, probeer eens een nieuw voicemail bericht achter te laten. Wellicht ververst/corrigeer je daarmee de TAM list.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by Antoon »

Een herstart heeft niet geholpen.
Als ik het antwoord apparaat via de interface pagina van HS uit zet zijn de meldingen weg.
Zodra ik hem aan zet zie ik

mrt-22 21:14:08 FritzTR064 Failed to get TAM message: De opgegeven padindeling wordt niet ondersteund.

Een nieuw bericht inspreken helpt ook niet.
Merkte wel dat mijn eigen welkomstboodschap was verdwenen en de standaard engelse er weer in stond.
Er staat nu achter Fritzbox incoming 1 ineens een play knopje om het bericht af te spelen, maar moet dat niet bij de voicemail zijn?
- Antoon
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by Antoon »

Heb nu op onderstaande berichten allemaal het zelfde voicemail bericht zitten onder de play knop.
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (42.78 KiB) Viewed 15609 times
- Antoon
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Raar... het lijkt alsof er iets corrupt is in je FritzBox na de powerloss of zo. Durf je het aan om je config te backuppen, de fritz te resetten naar default (fabrieksinstellingen) en de config weer te restoren?

Een "play" knopje achter een incoming device klopt wel. Als er bij een incoming entry een voicemail is achtergelaten, verschijnt die knop. Anders niet.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by Antoon »

Sorry voor de late reactie, door drukte nog niet aan toe gekomen.
Ik ga t weekend de boel wel even resetten, kijken of dat helpt.
Alvast bedankt.
- Antoon
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by abl »

Heb de plugin al weer enige tijd draaien naar volle tevredenheid, dus allereerst dank voor het beschikbaar stellen van deze plugin.
Probeer al een tijdje om, wanneer we gebeld worden, de caller met de berichtgegevens direct te delen via Telegram en speaker. Hiertoe heb ik een event gemaakt met FritzTR064 Call trigger. Het probleem dat ik ervaar is dat Fritzbox Incoming 1 (die dan verandert als we gebeld worden) niet verandert met de nieuwe gegevens (ook niet met paar seconden wachten), zodat je steeds de vorige beller te zien krijgt. Aangezien Fritzbox Incoming 1 ook een device is volgens mij, heb ik daarna geprobeerd om het bericht te sturen als de value van dit device verandert. Echter dit als ik 'Device-events' gebruik dan staan de Fritzbox devices er niet bij.

Denk dat ik iets simpels over het hoofd zie, maar is dit op een of andere manier op te lossen?
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”