FritzTR064 zonder Telnet

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Hierbij stel ik mijn eigen versie van de FritzBox plugin, de FritzTR064 beschikbaar. Deze versie is volledig anders dan de versie van RdP, en zal ook eigen devices aanmaken. Belangrijkste is dat deze GEEN telnet toegang nodig heeft, alleen een instelling in de configuratie (Home Network / Network / Network Settings / Access Settings In the Home Network) en natuurlijk de Call monitor (bel #96*5* op een telefoon aangesloten op je FritzBox). Beide volledig ondersteund op iedere (recente) versie van de FritzBox software, ook de laatste 6.30. Geen noodzaak meer dus om de firmware te downgraden etc.

Features:
Call Log, in te stellen aantal inkomende en uitgaande devices met te configureren device string.
TAM (antwoordapparaat), in te stellen aantal devices met te configureren device string
Nummer/naam conversie (via Internet) en diverse vertaalopties voor de devicestrings
Triggers op inkomende en uitgaande gesprekken met diverse mogelijkheden op nummer filtering.
Afspelen van antwoordapparaat berichten, zowel in de inkomende lijst als in de TAM lijst via device of event
WLAN interface devices (2.4GHz, 5GHz en Guest WLAN indien ondersteund), en aan en uit te zetten via device of event
Vrijwel alle communicatie via SSL (dus beveiligd)
Call log, TAM en WLAN functionaliteit apart te configureren (dus als je maar een bepaalde functionaliteit nodig hebt, heb je geen onnodige devices)

Dit is niet bedoeld als kritiek op het werk van Rien en/of Robert, integendeel. Ik heb bewondering voor al hun werk en de plugins die ze gemaakt hebben. Echter, na meer dan een jaar wachten, het feit dat Rien heeft aangegeven TR064 communicatie (oftewel, zonder telnet) geen prioriteit te geven, en dat ik meer functionaliteit wilde, heb ik besloten dit in eerste instantie voor mezelf te bouwen. Maar zoals ook al mijn andere plugins stel ik ook deze gratis beschikbaar voor de liefhebber.

Download hier: HSPI_FritzTR064.zip
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by vincenttor »

Bedankt voor het delen :D
Net als Rien, bewonder het dat je dit maakt en ook gratis beschikbaar stelt aan iedereen.

Edit: dacht even uitproberen maar er gaat blijkbaar iets niet helemaal volgens plan.

Code: Select all

Dec-13 5:47:51 PM 	  	FritzTR064 	Failed to connect to FritzBox (Input string was not in a correct format.)
Dec-13 5:47:50 PM 	  	FritzTR064 	FritzBox found: ManufacturerName AVM, ManufacturerOUI 00040E, ModelName FRITZ!Box Fon WLAN 7360, Description FRITZ!Box Fon WLAN 7360 111.06.20, ProductClass FRITZ!Box, SerialNumber xxxxxxxxxxx7, SoftwareVersion 111.06.20, HardwareVersion FRITZ!Box Fon WLAN 7360, SpecVersion 1.0, ProvisioningCode , Started 12/12/2015 2:25:29 PM 
welke input string heeft hij het over ?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Haha, dat heb ik weer :lol:

Ik denk dat je je location informatie niet (volledig) hebt ingevuld. Zie voorbeeld hieronder. Als 1 van de velden ontbreekt kan ik me voorstellen dat het misgaat. Zal ik in een volgende versie oplossen (beter terugmelden). Deze info is belangrijk voor de nummer/naam conversie.

Telephony / Telephone Numbers / Line Settings
Location.png
Location.png (3.46 KiB) Viewed 20047 times
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by vincenttor »

Hij werkt, dankje.
Ziet er goed uit :)
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by strongetje »

hallo stefxx,

heb jou plugin ook geinstalleerd.
maar heb het volgende probleem.

ben zojuist gebeld, en kwam mooi in homeseer te staan.
alleen bij status staat dat er een uur later is gebeld als de werkelijke tijd.
bij status staat 01:40 PM en bij last change staat 12:40 PM.
in de fritzbox staat ook gewoon 12:40.

mvg,
Mark
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Oeps, ik zie het. Zal ik straks even fixen.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Opgelost. Download de plugin even opnieuw en het zal zich herstellen. Let op dat de devicestrings alleen aangepast worden na een telefoongesprek of een wijziging in de configuratie (zoals de devicestring config of een vertaling).

Ik heb gelijk de seconden er maar afgelaten want die is altijd 00.
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by strongetje »

stefxx wrote:Opgelost. Download de plugin even opnieuw en het zal zich herstellen. Let op dat de devicestrings alleen aangepast worden na een telefoongesprek of een wijziging in de configuratie (zoals de devicestring config of een vertaling).

Ik heb gelijk de seconden er maar afgelaten want die is altijd 00.
het werkt.

hartelijk dank

mvg,
Mark
ralhop
Member
Member
Posts: 99
Joined: Sat May 23, 2009 10:42 pm
Location: Germany

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by ralhop »

ik probeer de plugin draaiende te krijgen maar ik krijg geen verbinding met de fritzbox 7390 log "Failed to connect to FritzBox (Der Remotename konnte nicht aufgelöst werden: 'fritz.box')"

ik woon in Duitsland vandaar de Duitse melding. ik heb alles juist ingevuld ip adres , username en password. heb #96*5* ingeschakeld en Access Settings In the Home Network is enabled

verder de instellingen in de fritzbox username en password opnieuw aangemaakt.

ik krijg geen connectie.

misschien kan iemand mij helpen.
Ralph
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Probeer eens het IP adres in te vullen, ipv fritz.box bij "IP Address"? Het lijkt erop dat fritz.box niet geresolved kan worden.
ralhop
Member
Member
Posts: 99
Joined: Sat May 23, 2009 10:42 pm
Location: Germany

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by ralhop »

stefxx wrote:Probeer eens het IP adres in te vullen, ipv fritz.box bij "IP Address"? Het lijkt erop dat fritz.box niet geresolved kan worden.
Dit had ik al geprobeerd maar krijg dan de melding: Failed to connect to FritzBox (Die Verbindung mit dem Remoteserver kann nicht hergestellt werden.)
Ralph
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

ralhop wrote:
stefxx wrote:Probeer eens het IP adres in te vullen, ipv fritz.box bij "IP Address"? Het lijkt erop dat fritz.box niet geresolved kan worden.
Dit had ik al geprobeerd maar krijg dan de melding: Failed to connect to FritzBox (Die Verbindung mit dem Remoteserver kann nicht hergestellt werden.)
Kun je wel bij de web interface?
Welke firmware?
Werkt de rest wel goed?
Herstart de Fritz eens?

Ik heb zelf geen Duitse versie, al zou dat niet mogen uitmaken.
ralhop
Member
Member
Posts: 99
Joined: Sat May 23, 2009 10:42 pm
Location: Germany

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by ralhop »

stefxx wrote:
ralhop wrote:
stefxx wrote:Probeer eens het IP adres in te vullen, ipv fritz.box bij "IP Address"? Het lijkt erop dat fritz.box niet geresolved kan worden.
Dit had ik al geprobeerd maar krijg dan de melding: Failed to connect to FritzBox (Die Verbindung mit dem Remoteserver kann nicht hergestellt werden.)
Kun je wel bij de web interface?
Welke firmware?
Werkt de rest wel goed?
Herstart de Fritz eens?

Ik heb zelf geen Duitse versie, al zou dat niet mogen uitmaken.

webinterface kan ik gewoon benaderen

versie 06.30
wat bedoel je met werkt de rest wel goed. fritzfone app werkt ook

herstart heb ik ook al geprobeerd.

firewall ook al eens uit gezet. blijft hetzelfde.
Ralph
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Ik heb je een PM gestuurd. Als je je email adres geeft, stuur ik je een test versie. Hopelijk zien we dan meer.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: FritzTR064 zonder Telnet

Post by stefxx »

Probleem opgelost. Eigenlijk geen idee wat het nou was :( maar goed dat het nu werkt :D
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”