Bug's in plugin

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Bug's in plugin

Post by TANE »

Zijn verloop "0" heeft Blade (plugins) ook wat werk geleverd..
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Bug's in plugin

Post by Digit »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Robert, of je de lastchange timestamp wilt updaten kan je zelf bepalen bij het schrijven van de devicestatus string, namelijk door true als 3e argument mee te geven. <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Weet ik, wordt ook zo gedaan:

Code: Select all

hs.SetDeviceString(gLastCallCode, values(5), True)
Blijkbaar zit het hem toch echt in HS?

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hoe heb je de device id's gegenereerd<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Gewoon [:)], met de hs.NewDeviceRef/hs.GetDeviceByRef.
Alleen doe ik een paar regels verderop het volgende:
dv.dc = Right("00" & dev_code.ToString, 2)

Hadden ze die dc maar numeriek moeten maken [:D]
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Bug's in plugin

Post by Digit »

Ok, als ik lees dat anderen met werk opgezadeld worden, is dat voldoende reden om het genereren device id's aan te passen. Ook al kan niemand mij uitleggen wat ik tegen de regels doe. (?)
De reden dat ik tot nu toe heb geweigerd dit te doen is dat ik regelmatig helemaal debiel word van de layout- en format specs die ik krijg voorgeschoteld als ik weer eens een nieuwe interface moet maken (tijdens kantooruren).
Elk kind kan daar zo 10 gaten inschieten. Dan neem je na verloop van tijd een houding aan van "waar staat dat"; doe je dat nl. niet, dan blijf je bezig... maar vanaf nu zal ik het als een bug behandelen.
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Bug's in plugin

Post by Verkenner »

<b><font color="green"><font size="2">Hallo Robert, DANK voor de plugin. Nice work !! Gewaardeerd !</font id="size2"></font id="green"></b>

Helaas heb ik een klein probleem na de installatie.
Het lijkt er op dat er een paar devices een verkeerde status meekrijgen na een schone installatie. Zie bijlage.
In de bijlage is device <font color="blue"><b>)2</b></font id="blue"> een desktop-PC uit Doonet. Deze heeft de juiste Status.
Ik kan geen fout vinden in de .../config/Homeseer.mdb

Hoe zou ik die status, liefst automatisch, kunnen resetten?

Hartelijk dank voor de hulp.
Verkenner




Image
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Bug's in plugin

Post by TANE »

Het lijkt er op dat je in verleden ook Doonetwork gebruikt hebt en later opnieuw hebt genstalleerd..

Je kan de status handmatig resten via een het runnen van een script in Control Panel van HS.
of gewoon 10 keer naar huis bellen...:)

Script voor Control Panel
&hs.SetDeviceString "(02", "Leeg"
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Bug's in plugin

Post by Digit »

Vreemd.
Als je reeds een gevulde Calllog database zou hebben zou ik zeggen doe een reload, maar bij een schone installatie gaat dat niet werken denk ik. Dat de status niet correct is kan alleen komen door externe factoren. Wellicht treedt het niet meer op als ik de device-ID nummering heb aangepast; dat zit er deze week aan te komen in een nieuwe versie. Iets anders kan ik nl. niet bedenken op dit moment.
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Bug's in plugin

Post by Verkenner »

Yes, Chak, klopt, ik heb DooNet destijds opnieuw geinstalleerd.
De status is nu schoon na het runnen van het script.

Nu moet ik de Fritzbox nog 'temmen' want ik heb nog geen calls binnen. ;-)

<b>Klasse, Hartelijk dank.</b>

Verkenner
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Bug's in plugin

Post by Digit »

Alternatieve device nummering lijkt te werken. Ik laat het hier nog even een dag of 2 proefdraaien.
Dan wil ik ook nog even kijken of ik iets kan inbouwen dat periodiek controleert of de verbinding met de Fritz nog goed werkt; als dat ook is afgerond zal er een nieuwe versie verschijnen.
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”