naam nummer scriptje

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

naam nummer scriptje

Post by johnz »

Ik heb een eenvoudig scriptje gemaakt om de naam van de beller in een virtueel device te zetten. Dit device gebruik ik vervolgens voor HSTouch en TTS. Koppeling van de plugin met het telefoonboek van de Fritz zou natuurlijk het mooist zijn, maar dit is een tussenoplossing die voor mij werkt. Betekent wel dat de telefoonnummers en de namen in het script gezet moeten worden (en dus een beetje dubbel werk / slordig).

`21 is bij mij Last Phonecall. Zal waarschijnlijk ook wel werken met In call 1. A65 is het virtueel device.
ElseIf kan natuurlijk gewoon worden gekopieerd en toegevoegd. Ik heb niet uitgeprobeerd hoeveel nummers en namen mogelijk zijn.

Misschien dat iemand er iets aan heeft.
John


Sub Main(parm as object)

If hs.DeviceString ("`21") = 06xxxxxxxx then
hs.SetDeviceString("A65","John")

ElseIf hs.DeviceString ("`21") = 06xxxxxxxx then
hs.SetDeviceString("A65","naam2")

ElseIf hs.DeviceString ("`21") = 06xxxxxxxx then
hs.SetDeviceString("A65","naam3")


Else
hs.SetDeviceString("A65","niet in telefoonlijst")

End If
End Sub
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

naam nummer scriptje

Post by TANE »

John,
leuk idee..maar inderdaad veel tik werk als je veel nummers in de fritz hebt.

Hoop dat de functie in de plugin ingebouwd kan worden.
Vanuit de Fritz kan er een export gemaakt worden dit zou dan als basis gebruikt kunnen worden voor nummer/naam.
Met een search kan er dan door de db/xlm bestaand naar de juiste naam gezocht worden.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

naam nummer scriptje

Post by Alexander »

Of combineer deze met het script van AshaiRey die ie gebruikt voor het ophalen van de fileinfo. Via een site kun je laten zoeken op het telefoonnummer -> naam.

Alexander
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”