Alleen nummer wordt weergegeven

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Allereerst dank voor het maken van deze plugin. Aangezien ik ook een Fritz!Box bezit leek me dit ideaal om op te nemen in de Homeseer omgeving.
Heb de versie 0.5 'geinstalleerd' en deze is inderdaad in staat om een call lijst op te roepen in Homeseer. Echter hoe ik ook '%D' of '%TM' of andere codes probeer, ik krijg alleen maar het nummer van de laatste oproep als status in het Homeseer Devices Status scherm.
Wat doe ik fout?

p.s. Zie net de volgende foutmelding in Homeseer log:

22-9-2009 22:12:19
Het veld is te klein voor de hoeveelheid gegevens die u probeert toe te voegen. Probeer minder gegevens in te voegen of te plakken.
HomeSeer version: 2.3.0.122
Source: Microsoft JET Database Engine
Target: System.Object InternalLateCall(System.Object, System.Type, System.String, System.Object[], System.String[], Boolean[], Boolean)
Stack trace:
bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.LateBinding.InternalLateCall(Object o, Type objType, String name, Object[] args, String[] paramnames, Boolean[] CopyBack, Boolean IgnoreReturn)
bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateCall(Object Instance, Type Type, String MemberName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack, Boolean IgnoreReturn)
bij HSPI_FBF.Module1.InsertDBRecord(Byte SessionID, String Caller, String Called, Boolean Incoming)
bij HSPI_FBF.Module1.ProcessNewTCPData(Byte[] Bytes, Int32 offset, Int32 count)
bij HSPI_FBF.Module1.TCPDataReceived(IAsyncResult ar)
bij System.Net.LazyAsyncResult.Complete(IntPtr userToken)
bij System.Net.ContextAwareResult.CompleteCallback(Object state)
bij System.Threading.ExecutionContext.runTryCode(Object userData)
bij System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
bij System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
bij System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
bij System.Net.ContextAwareResult.Complete(IntPtr userToken)
bij System.Net.LazyAsyncResult.ProtectedInvokeCallback(Object result, IntPtr userToken)
bij System.Net.Sockets.BaseOverlappedAsyncResult.CompletionPortCallback(UInt32 errorCode, UInt32 numBytes, NativeOverlapped* nativeOverlapped)
bij System.Threading._IOCompletionCallback.PerformIOCompletionCallback(UInt32 errorCode, UInt32 numBytes, NativeOverlapped* pOVERLAP)

Please specify what you were doing at the time of this error:
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by TANE »

Dit is mijn config regel..wat vanaf de eerste versie goed werkt.
%N : %TM

resultaat: 0347312345 : 01:32

Er is wel een beperking in de nummer lengte dacht ik
kan zijn dat het voor Belgi iets langer moet zijn.
Je kan in de Fritz DB lengte veranderen via access.
standaard staat dacht ik op 10 cijfers..ik heb er 20 van gemaakt ivm internationale nummers

beste is even op antwoord van Robert te wachten.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ook toen ik de code %D ervoor had gezet bleef Homeseer status alleen maar het nummer aangeven (had dan zeker het symbool van in- of uitgaand verkeer verwacht).
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

De lengte van de velden waarin de tel.nummers worden opgeslagen is al ruime tijd geleden uitgebreid naar 15 posities. Dat moet wat mij betreft voldoende zijn; mocht je er met MS Access niet uitkomen om de database aan te passen dan kan ik wel een lege mdb voor je klaarzetten om te downloaden.
Laat maar even horen wat je wil.

En een verandering in Displayformat werkt alleen voor daarna binnenkomende telefoongesprekken dacht ik.
Toch, Enver? (ik ben zelf geen actieve gebruikert he :-))

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Als je dat zou willen doen, graag!
Het aantal karakters kan het probleem niet zijn volgens mij. De enige informatie die ik doorkrijg is het nummer (ook al zet ik een andere code in de config voorop)...
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

Geef me een momentje.

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

Hier kun je de database vinden:
http://www.hekkers.net/files/FBF_MDB.rar

Pak deze uit in je Homeseer directory, zodat het volledige path van de database wordt:
C:\Program Files\Homeseer HS2\data\FBF\FBF.mdb

Mocht je problemen blijven houden, zet dan in de Callmonitor Config "Debug Mode" aan, en reproduceer daarna nogmaals de foutmelding. Er ontstaat dan een file C:\Program Files\Homeseer HS2\FBF.log. Mail me deze, dan kan ik uitvlooien waarin de Plugin zich verslikt.



<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Robert, zoals ik het nu kan zien werkt het prima. Geeft nu Incoming, Nummer en Tijd aan... Dank voor de snelle hulp. Kan weer gaan verder gaan rommelen.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

Waarschijnlijk is het dan toch de veldgrootte geweest?
Ik heb e.e.a. nog even bekeken en afhankelijk van het moment waarop de fout optreedt (bij de RING of pas bij de DISCONNECT) kan het probleem zoals jij het beschrijft inderdaad leiden tot het alleen weergeven van het telefoonnummer.

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Is het ook mogelijk het tijdstip van de oproep erbij te plaatsen? Volgens de beschrijving (als ik het goed lees) kan ik alleen het nummer en duur weergeven, maar in de screenshots die getoond worden staat ook het tijdstip vermeld. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

Bedoel je dit:
Image
?

Dat tijdstip wordt door Homeseer getoond en kan momenteel niet middels het Displayformat worden opgenomen zoals je met het telefoonnummer en de call duration kunt doen. Is echter een zeer kleine aanpassing, dus zal ik meenemen in een volgende release.

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Als dat zou kunnen heel graag (lijkt me namelijk handig als je thuis komt en naar de gemiste oproepen kijkt je ook kunt zien hoe laat er gebeld is). Toch meen ik dat in een eerdere versie het wel mogelijk is geweest (zie screenshot in http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2234, 4 maart in de wazig gemaakte velden zie je volgens mij datum en tijd) of vergis ik me?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

Goed gezien; volgende keer beter blurren :-)
Ik heb dat op een gegeven moment eruit gesloopt en het Displayformat gentroduceerd om e.e.a. zo flexibel mogelijk te maken. En omdat HS zelf al in een Date/time voorzag heb ik me daar toen niet meer om bekommerd.
%CSD (Call Start Date) zal de datum weergeven en %CST de starttijd van het telefoongesprek. (dit is al bijna klaar, samen met een poging om een verbroken verbinding met de Fritz te kunnen herkennen en herstellen)

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by abl »

Mooi dan kan ik mijn telefoonschermpje helemaal af maken. Robert bedankt voor de snelle service...

Kom ik overigens nog in de problemen met het aantal tekens in de database als ik tijd oproep, nummer, duur en incoming wil tonen?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Alleen nummer wordt weergegeven

Post by Digit »

Nee hoor, geen probleem. De database heeft voor alle gegevens aparte veldjes en slaat sowieso alles op, of je het nu toont of niet. Dus daar hoef je geen problemen te verwachten.
Wel zal de status-waarde in het Homeseer Status-scherm waarschijnlijk 2-regelig worden omdat het niet meer op 1 past en dat komt een beetje rommelig over op mij, maar dat zul je vanzelf wel zien :-)

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”