Raadplegen online telefoonboek

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Digit »

Wachtwoord niet nodig; er wordt momenteel alleen nog maar naar een TCP poort op de Fritz!Box geluisterd.
In de toekomst kan dat wel eens gaan veranderen, maar nu werkt alles nog prima zonder wachtwooord; of je er nu 1 op de Fritz! hebt ingesteld of niet.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by RdP »

Bij mij werkt het niet... Ik heb niet het idee dat ie in het telefoonboek 'kijkt' als ik mijn eigen 06 nummer bel....

Ik heb een fritzbox 7050, zou dat nog uit kunnen maken ??

Gr,
Rien
Attachments
screenshot van mijn telefoonboek
screenshot van mijn telefoonboek
2010-01-02_1400kopie.png (78.16 KiB) Viewed 12322 times
Rien
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Alexander »

@digit: oke
@rdp: wat wordt er in de log vermeld? Kun je eens voor mij de pagina http://<jouw fritz!box ip>/cgi-bin/webcm?getpage=../html/de/home/ppFonbuch.html opvragen met je browser en mij de content van die pagina toesturen per pm. Ik doe uiteraard niets met de nummers die daar in staan. Of het kan natuurlijk betekenen dat je die pagina niet hebt. Alhoewel ik wel de knop "druckansicht" in je screenshot zie staan. Als je daarop zou drukken, zou je dezelfde url moeten krijgen als die ik hierboven vermeld heb, althans dat hoop ik dan ;-)
Alexander
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by TANE »

Bij mij werkt het ook niet.
Ik krijg de melding niet gevonden in de online database
Ik heb met en zonder password geprobeerd.

Robert kijkt naar binnenkomende lijnen en jij gaat direct naar de Fritzbox...password is dus wel nodig dit kan mogelijk via script worden meegegeven.


Hoop dat je een oplossing hebt.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Digit »

Hmm, ik herinner me opeens een conversatie van een paar maanden geleden waarbij ik via via heb gehoord dat het met nieuwe(re?) firmware versies moeilijker wordt om zomaar bv. een webpagina van de Fritz pagina op te vragen; iets wat te maken heeft met het berekenen van een challenge? Session ID (lijkt me sterk)?
Het fijne weet ik er nog niet van, maar het klonk zo vervelend om aan te werken dat ik er ook nog maar niet aan ben begonnen ...

Tis maar dat je het weet..

(dit staat overigens los van wat Enver vertelt en waar hij helemaal gelijk in heeft)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Alexander »

Enver,

Ik gebruik geen wachtwoord op mijn box. Ik had rdp een pm gestuurd of de url "/cgi-bin/webcm?getpage=../html/de/fon/ppFonbuch.html" bij hem niet leeg is. Nog geen antwoord. Kun jij eens checken? En anders even die knop drukken binnen je telefoonboek. In rdp zijn screenshot heet die knop "drukansicht". In het nederlands geloof ik "printpagina" ofzo. Ik ben benieuwd welke url er dan gebruikt wordt...

Digit zijn plugin houdt een connectie open met de fritzbox op een andere tcp port, waar de soort van snmp traps over gestuurd worden. Dat gaat hierbij niet lukken. Of ik moet de phonebook ophalen via telnet, maar daar ben ik maar niet aan begonnen om te scripten.
Wat natuurlijk wel een oplossing is, is de html pagina van boven te saven in een locatie en daar naar te verwijzen in het script.
Alexander
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Digit »

Ik heb het ook maar even geprobeerd...
Bij http://xx.xx.xx.xx/cgi-bin/webcm?getpag ... nbuch.html krijg ik dit:
Capture3-1-2010-0.42.09.png
Capture3-1-2010-0.42.09.png (7.16 KiB) Viewed 12299 times
(met wachtwoord beveiligd)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by TANE »

Alexander,
Url die je had vermeld werkt wel

url die ik op de print pagina zie is
http://192.168.1.1/cgi-bin/webcm

Ik heb geprobeerd om met http://user:pass@192...naar de fritz te gaan maar dat werkt helaas niet omdat er geen usernaam nodig is
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by RdP »

Alexander wrote:Enver,

Ik gebruik geen wachtwoord op mijn box. Ik had rdp een pm gestuurd of de url "/cgi-bin/webcm?getpage=../html/de/fon/ppFonbuch.html" bij hem niet leeg is. Nog geen antwoord. Kun jij eens checken? En anders even die knop drukken binnen je telefoonboek. In rdp zijn screenshot heet die knop "drukansicht". In het nederlands geloof ik "printpagina" ofzo. Ik ben benieuwd welke url er dan gebruikt wordt...

Digit zijn plugin houdt een connectie open met de fritzbox op een andere tcp port, waar de soort van snmp traps over gestuurd worden. Dat gaat hierbij niet lukken. Of ik moet de phonebook ophalen via telnet, maar daar ben ik maar niet aan begonnen om te scripten.
Wat natuurlijk wel een oplossing is, is de html pagina van boven te saven in een locatie en daar naar te verwijzen in het script.
Ik heb je toch echt een PM gestuurd vanmiddag.....
Rien
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Alexander »

@rdp: Klopt (16:34 van jou), maar je hebt daarop twee berichten (16:38 en 16:58) weer van mij gehad. Of heb jij niets ontvangen?
@enver: geen parameters achter die url? Want die webcm is het standaard script dat gebruikt wordt. De parameters bepalen wat je voor daadwerkelijke content je ziet.

Ik kan helaas even vanaf hier (op visite) niets doen. Ik kan ook niet naar mijn huis rdp'en, kennelijk ligt mijn verbinding eruit. Anders zou ik even sniffen om te kijken wat er nu over de lijn gaat om toch in te kunnen loggen met password.
Alexander
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Digit »

Enver,

Toch niet toevallig het wachtwoord van de Fritz in je browser laten onthouden?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by TANE »

Als ik nu naar de Fritz box ga vraagt die netjes om password.

Ik krijg dezelfde scherm als wat jij hebt met de volgende url
http://192.168.1.1/cgi-bin/webcm?getpag ... nbuch.html
Zonder password kan ik direct naar de pagina..maar script geeft geen naam terug.
ook wordt er geen naam via website http://www.gevonden.cc/ opgehaald.
ik kan mogelijk een firewall probleem zijn...zal ik later uitzoeken.
Attachments
Schermafbeelding 2010-01-03 om 01.08.36.png
Schermafbeelding 2010-01-03 om 01.08.36.png (64.83 KiB) Viewed 12288 times
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Alexander »

Topic even dichtgegooid om geen miscommunicatie te krijgen. Is anders erg moeilijk probleem oplossen. Rien/Enver: Check pm graag.
Alexander
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Digit »

Is er nog communicatie? Of is de ontwikkeling stopgezet, on hold, in volle gang?
Ben wel benieuwd naar de status.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Raadplegen online telefoonboek

Post by Alexander »

Robert,

Enver heeft besloten om mogelijke en rollback te doen van de firmware. De status daarvan weet ik niet. In ieder geval werkt het bij de niet laatste firmware versie. Bij Rien werkt het, maar daar is de structuur van de pagina ook weer anders. Van Enver kwam ik niet meer verder mee, zonder iemand telkens lastig te vallen die de laatste firmware heeft. Er zal een sniffer gestart moeten worden voor het aanmelden op de fritzbox en daarna de pakketten uitlezen om te kijken wat ermee gestuurd moet worden, om toegang te krijgen tot de box.
Alexander
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”