Super !!!

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Super !!!

Post by RdP »

Hi Digit,

Vandaag een Fritzbox 7050 gekocht via MP. Na wat configuratie perikelen, heb ik de Fritzbox aan de gang. Voor zover ik kan zien is er voor de 7050 alleen maar een Duitse Firmware beschikbaar en mijn Duits is niet meer wat het zou moeten zijn, dus ik begreep afentoe niet wat er stond...
Maar inmiddels werkt ie als een zonnetje achter mijn Ziggo modem (telefoon aansluiting). Ik gebruik niet de DSL/WLAN/Router functies van de 7050, maar wil alleen monitoren wat de ingaande en uitgaande gesprekken zijn.

Daarna heb ik de FritzBox HS plug-in geïnstalleerd en ik dat werkte al snel perfect. Ik moet je mijn complimenten geven, want dit is een grote stap voorwaarts wat ik vroeger had en inmiddels ook niet meer werkte (dankzij Ziggo).

Er is 1 ding wat ik wel mis, wat ik vroeger wel had, en dat is een telefoonboek functie. De Fritzbox heeft een telefoon boek, maar die gegevens worden niet de plug-in 'opgehaald'. Klopt toch ??

Zijn er plannen om dit toe te voegen en/of hoe doen anderen dit ??

Jaren geleden , in de ISDN tijd had ik zelf een programma-tje icm met de ISDN Capi monitor die de binnenkomende nummers meteen opzocht in het telefoon boek(CD-Foon), dat was helemaal handig.

Ik hoor het wel, maar zoals gezegt, super plug-in en bedankt voor het werkt wat er in zit. En dat terwijl je niet eens een HS gebruiker bent :wink:

Groet,
Rien
Rien
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Super !!!

Post by Alexander »

Rien,

Welkom bij de Fritz!Box club. Het antwoord op je vraag: http://domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=44&t=4260" onclick="window.open(this.href);return false;
Alexander
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Super !!!

Post by RdP »

Ok mooizo... Die post had ik even gemist....

Ben benieuwd wat ons volgens jaar brengt en lang duurt het tenslotte ook niet meer....

/Rien
Last edited by Alexander on Wed Dec 30, 2009 2:13 am, edited 1 time in total.
Reason: deleted the unneeded posted quote
Rien
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Super !!!

Post by TANE »

Een probleem...Robert heeft een andere project iets met RF dacht .. :D

Nummers zoeken blijft een behoorlijke afhankelijkheid...Ik ga het scriptje van Alexander ook maar proberen...thanks..
Mijn voorkeur gaat meer naar een integratie in HS-phone
Meest van ons hebben deze software ook met de HS-pro er bij gekregen.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Super !!!

Post by Digit »

Misschien moet ik een volgende keer (als de trial weer is verlopen) dan maar verder gaan testen met HS Pro en z'n ingebakken phone book :)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Super !!!

Post by Digit »

Hoi Rien,

Aan je wens wordt gewerkt: Zie hier
De telefoonboekfunctie zal waarschijnlijk een meertrapsraket worden: eerst interne telefoonboeken raadplegen en als daar niks gevonden wordt, het Internet op.
Zoiets heb ik althans in gedachten... :)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Super !!!

Post by RdP »

Hi Robert,

Ik heb het nu werkend met het script van Alexander, maar ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt. Als ik moet/mag (beta) testen, dan hoor ik het wel....

Gr,
Rien
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Super !!!

Post by Digit »

Rien,

Zorg dan, zolang je dat script gebruikt, dat je geen password op de Fritz zet en vooral niet de laatse firmware op je Fritz zet.
Hier kun je meer lezen waarom:
http://blog.hekkers.net/2010/01/15/exte ... -homeseer/
Kort samengevat: Inloggen middels een script (met bv. password in de url verwerkt) werkt niet met de meest recente firmware.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Super !!!

Post by RdP »

Zoals je weet gebruik ik een Fritzbox 7050 en die heeft firmware versie 14.04.33, deze is al vrij oud (er zijn geen nieuwere) en ik denk dat die nog op de oude manier inlogt.....

/Rien
Rien
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Super !!!

Post by bartbakels »

rien,

heb je specifieke zaken moeten instellen om hem op deze manier te gebruiken, ik ben al 2 maanden opzoek naar een oplossing. Na 2 usb modems gebruikt te hebben ism fsk naar dtmf converter etct etc. Ik kreeg het niet voor elkaar om nummerherkenning aan de praat te krijgen met Ziggo. Zoals ik hier lees is de fritzbox de oplossing. Hoe dien ik deze aan te sluiten en in te stellen? Ik ga nu asap een modemje scoren op MP ;). Bij voorbaat dank.


Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Super !!!

Post by bartbakels »

rien,

heb je specifieke zaken moeten instellen om hem op deze manier te gebruiken, ik ben al 2 maanden opzoek naar een oplossing. Na 2 usb modems gebruikt te hebben ism fsk naar dtmf converter etct etc. Ik kreeg het niet voor elkaar om nummerherkenning aan de praat te krijgen met Ziggo. Zoals ik hier lees is de fritzbox de oplossing. Hoe dien ik deze aan te sluiten en in te stellen? Ik ga nu asap een modemje scoren op MP ;). Bij voorbaat dank.


Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Super !!!

Post by RdP »

Ik heb inmiddels al een poosje een een 7270, maar ik kan me nier herinneren dat ik iets speciaal heb moeten doen...

Wat is precies je probleem dan ?
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”