New version 0.6.1.3

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: New version 0.6.1.3

Post by Akatar »

klein bugje?
vandaag 4 keer gebeld door iemand met onderdrukt nummer. elke keer op een andere tijd.
maar volgens de plugin:
unknown Fritz! Box InCall 1 `1 Incoming Call Today 10:58:48
unknown Fritz! Box InCall 2 `2 Incoming Call Today 10:58:48
unknown Fritz! Box InCall 3 `3 Incoming Call Today 10:58:48
unknown Fritz! Box InCall 4 `4 Incoming Call Today 10:58:48

maar volgens de laatste call: unknown Fritz! Box Last Phonecall `21 Last Phonecall Today 17:50:45
die laatste is wel goed.

is blijkbaar standaard bug in de plugin?
ook als 2x het zelfde nummer gedraaid wordt, word de tijd niet geupdate.
123456 Fritz! Box OutCall 1 `11 Outgoing Call Today 16:49:34
123456 Fritz! Box OutCall 2 `12 Outgoing Call Today 16:49:34
Fluiten
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Thu Feb 18, 2010 7:06 pm

Re: New version 0.6.1.3

Post by Fluiten »

Vorige week mijn Fritz!Box (7170) mogen ontvangen van xs4all.
Zo blij als een kind, met name zodat ik deze plugin kon gaan gebruiken.

De plugin opzich werkt, echter op het moment dat ik op "Go to config page" klik krijg ik een foutmelding.
Debug mode aangezet loopt hij vast op regel 7 in de FBF.aspx (<title><%=hspi.Name()%> configuration</title>)

Ik heb deze regel er uiteindelijk maar uitgehaald... en ik kom in het Interface settings en kan alles instellen.
Echter ga ik naar PhoneBook en druk op Refresh of Reload CallLog krijg ik de melding onderaan dit bericht.

Ik heb hier gezocht. Ik kan echter hier niets over vinden. Enig idee wat ik over het hoofd heb gezien, dan wel vergeten ben?

Groet, Erikjan

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Public member 'RetrievePhoneBook' on type 'MarshalByRefObject' not found.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.MissingMemberException: Public member 'RetrievePhoneBook' on type 'MarshalByRefObject' not found.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:


[MissingMemberException: Public member 'RetrievePhoneBook' on type 'MarshalByRefObject' not found.]
Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Container.GetMembers(String& MemberName, Boolean ReportErrors) +371
Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.CallMethod(Container BaseReference, String MethodName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack, BindingFlags InvocationFlags, Boolean ReportErrors, ResolutionFailure& Failure) +125
Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateCall(Object Instance, Type Type, String MemberName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack, Boolean IgnoreReturn) +208
ASPX_FBF.FBF.PhoneBookButton_Click(Object sender, EventArgs e) +93
System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +78
System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +100
System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +10
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +13
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +36
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2863
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Re: New version 0.6.1.3

Post by Rebel »

Erikjan,

Misschien ben je vergeten #96*5* te bellen met een binnenlijn? Dit is namelijk een vereiste om de plugin te laten werken.
Groet, Arjo
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: New version 0.6.1.3

Post by Digit »

@akatar:
Ik zie het nu hier ook... mijn 'eigen' callmonitor werkt nog prima, maar ik zie in HS (die de hele dag parallel heeft meegedraaid) inderdaad verkeerde dingen staan.
Komt goed..

@Erikjan:
Dit soort fouten heb ik nog niet eerder gezien. Eerste gedachte is dat de dll en de web pages kwa versie niet overeenkomen. De in gebruik zijnde hspi_fbf.dll lijkt mij enigszins belegen. Welke versie wordt er onderaan op de config-pagina's weergegeven en komt deze overeen met de versie die je daadwerkelijk hebt gedownload?
Een voor de hand liggende oorzaak zou kunnen zijn het uitpakken van de .rar file terwijl HS nog actief is. De dll kan dan niet overschreven worden maar de asp.net-zaken wel.

@Arjo:
Nee, dit staat er helemaal los van; maar dat kun jij niet weten, maar bedankt voor je hulp in deze.

Er komt overigens op korte termijn een nieuwe versie uit.
Hiermee moeten veel problemen die tot op heden worden ervaren (met de 7270) voorbij zijn.
3 personen hebben deze versie inmiddels actief en de resultaten zijn bemoedigend te noemen.
Met de kennis van nu... :) had ik hier een 7270 moeten hebben gehad om te testen, want dan was ik 10x eerder klaar geweest...
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: New version 0.6.1.3

Post by RdP »

I have a 7050, which works flawlessly with the 'old' version. Did anyone allready tested the new version with the 7050 (the latest 7050 firmware is rather old)

Thanks,
Rien
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: New version 0.6.1.3

Post by Digit »

No.
Fluiten
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Thu Feb 18, 2010 7:06 pm

Re: New version 0.6.1.3

Post by Fluiten »

Hi Digit,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb net alles opnieuw geinstaleerd. Homeseer service gestopt en afgesloten. RAR uitgepakt en de bestanden geplaatst in de mappen van Homeseer. Dat lijkt mij de manier van "instaleren". Vervolgens Homeseer weer gestart.

Zoals aangegeven werkt de plugin, ik kan alleen de configpage niet benaderen door onderstaande error. Als ik vervolgens deze bewuste regel 7 in FBF.aspx verwijder werkt de configpage wel. Echter het Phonebook gedeelte niet.

Als ik naar onderstaande melding kijk lijkt het op een "vergeten" naam.


Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Public member 'Name' on type 'MarshalByRefObject' not found.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.MissingMemberException: Public member 'Name' on type 'MarshalByRefObject' not found.

Source Error:


Line 5: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
Line 6: <head runat="server">
Line 7: <title><%=hspi.Name()%> configuration</title>
Line 8:
Line 9: <link href="Custom.css" type="text/css" rel="stylesheet" />


Source File: C:\Program Files\HomeSeer 2\html\FBF\FBF.aspx Line: 7
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: New version 0.6.1.3

Post by Digit »

Erikjan,

Helaas ben je in alle vreugde vergeten mijn vraag te beantwoorden... :)
Fluiten
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Thu Feb 18, 2010 7:06 pm

Re: New version 0.6.1.3

Post by Fluiten »

Klopt, idd in al mijn vreugde vergeten... (lezen blijft moeilijk...)

Voor de duidelijkheid, ik kom dus niet eens op de config page. Ik kom in de volgende page: http://localhost/FBF/FBF.aspx met de laatst genoemde melding.
Haal ik regel 7 weg in de FBF.aspx, dan kom ik wel op de config page.
Deze vermeld versie: Fritz! Box Plug-In version: 0.6.1.3

Overigens, nadat ik alle files heb verwijderd en alles opnieuw geinstalleerd, zie ik als ik op Phonebook heb geklikt wel een tabelletje met het tel boek uit de Fritz.
Druk ik echter op refresh of reload, dan krijg ik dus de allereerst gemelde melding.

Groet,
Erikjan
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: New version 0.6.1.3

Post by Rene »

Ik heb 2 telefoonnummers, een via de analoge input en een via VOIP. Om in het status scherm te kunnen zien welk nummer nu gebeld wordt heb ik een extra %N aan de status string toegevoegd. Tegelijkertijd heb ik de volgorde van de velden veranderd. Echter de melding in het statusscherm van Homeseer blijft onveranderd. Ik heb de volgende statusstring opgegeven:
%D %CN %N %TM [%CSD %CST]

en krijg de volgende output (dit komt overeen met het oude formaat van de statusstring):
11-3-2010 20:44 I Rene (Mobile) 00:09

Als ik gebeld wordt door iemand die nummerherkenning uit heeft staan dan wordt in plaats van wat ik bij 'display anonymous caller as' heb gespecificeerd, %CN in het statusscherm getoond. Als ik in het configuratiemenu een reload van de calllog doe, dan verdwijnt die %CN. Wat er op dat moment ook gebeurd is dat de timestamp in het statusveld vervangen wordt door de timestamp van dit moment, terwijl het lastchanged nog wel het juiste tijdstip aangeeft.
Rene.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: New version 0.6.1.3

Post by Digit »

Die %N zal je niet helpen in dit geval.
Op basis van het aantal malen dat %N voorkomt in de statusstring, zal het bij eenmalig voorkomen het externe nummer weergeven en anders zowel het externe als het interne nummer. In jouw geval zou je dus 2 maal %N moeten opnemen.

In een volgende versie zullen %EN en %IN worden geintroduceerd, waarmee je meer specifiek kunt aangeven of je het Externe nummer of het Interne nummer wilt weergeven.

Bedoel je met "de volgende output" de statusstring van een telefoongesprek dat is gevoerd nadat je de instelling hebt veranderd of van een oud gesprek? Indien het laatste, dan kan dit kloppen. Een verandering van deze instelling triggert niet het aanpassen van statusstrings van gesprekken uit het verleden, maar werkt "vanaf de save". Wil je ook oude gesprekken volgens het nieuwe format laten weergeven, kun je de Reload doen.

"Display anonymous caller as" werkt alleen op het externe telefoonnummer, niet op de erbij gezochte naam (%CN). Ook daarvoor wordt bij een volgende versie een nieuwe setting geintroduceerd: "Display unresolved Caller Name as".

"Display anonymous caller as" is inmiddels hernoemd naar "Display anonymous caller phonenumber as", zodat weer wat duidelijker is wat er precies wordt bedoeld.

Dat %CN niet goed werkt is een reeds bekende (en voorzover ik kan zien gedurende de afgelopen dagen, opgeloste) bug.
Timestamp is ook een bekende en inmiddels opgeloste bug.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: New version 0.6.1.3

Post by Rene »

Na aanpassen van de statusstring worden ook nieuwe gesprekken nog steeds op de oude manier weergegeven en een reload verandert hier niets aan.
Rene.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: New version 0.6.1.3

Post by Digit »

Ik heb het hier niet kunnen reproduceren...
Binnenkort komt een nieuwe versie uit, zie ook http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... 346#p38346
Ik ga er vanuit dat bij jou het probleem dan ook verholpen zal zijn.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: New version 0.6.1.3

Post by RdP »

RdP wrote:I have a 7050, which works flawlessly with the 'old' version. Did anyone allready tested the new version with the 7050 (the latest 7050 firmware is rather old)

Thanks,
Rien
Ben zelf maar aan het testen geslagen. En heb het volgende ervaren.

- Alle functies zoals ze in de oude versie zaten, lijken gewoon te werken
- Opzoeken van telnummer (nieuwe functie) werkt ook goed.
- Ik weet niet precies hoe dit zou moeten werken, maar ik kan niet zelf een telefoonboek maken/vullen en/of het Fritzbox telefoonboek wordt niet gebruikt/gesynchroniseerd. Dit is wel vervelend, want er zijn natuurlijk veel nummers die niet online gevonden kunnen worden (o6 nummers vooral)
- Aan/Uit zetten van WLAN functie werkt ook goed !!
- Extra devices werken ook goed.

Het enige wat dus niet werkt is het telefoonboek, via een script het telefoonboek uitlezen lukt wel dus via de plugin zou het ook moeten lijkt me. Ik denk dat het alleen net wat anders werkt bij de 7050. Dit probleem had Alexander ook toen we het script aan het bouwen waren. Ik kan je offline het script wel sturen, als je die zou willen hebben.

Groet,
Rien
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: New version 0.6.1.3

Post by Digit »

Rien, bedankt voor je feedback.
Laten we even afwachten wat een snel uit te brengen versie nog brengt aangaande het probleem dat je nog ondervindt.
Mocht het daar niet beter mee gaan, dan kunnen we samen gaan zoeken naar een oplossing, ok?
Locked

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”