Version 0.6.4.1

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Version 0.6.4.1

Post by Digit »

Some minor changes/additions:
  • Phonebook support for Fritz!Box 7050 (with the help of RdP, thanks Rien)
  • By adding %EN to the "Display unresolved Caller Name as" Plugin Setting, the External Number will be displayed/used in case of a non-anonymous call that leads to an unresolved Caller Name. Example: "Onbekend %EN"
Download is here:
http://www.hekkers.net/files/FBF_0641.rar
Menno
Member
Member
Posts: 179
Joined: Thu May 22, 2008 10:46 pm
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by Menno »

Deze versie werkt prima bij mij, behalve het opzoeken van het interne telefoonboek van de Fritzbox.

FRITZ!Box Fon 5124 Annex A Firmware version 57.04.67

Kan wel via de webpagina van de Fritzbox het telefoonboek raadplegen, maar de plugin kan hier niet uit lezen. (Noname wordt vermeld als het ook niet op internet gevonden kan worden.)

Is dit een bekend probleem van de combinatie plugin <--> Fritzbox 5124 ?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 0.6.4.1

Post by Digit »

Nu ik er over lees wel ja :)

Niet elke Fritz!Box werkt identiek, dus jouw 5124 zal wel weer net iets anders werken.
De 5124 heb ik niet in mijn lijstje staan.
Zo zal het model ook niet herkend worden, zoals hier (Zie Interface page van de Plugin)
Fritz_interface_model.png
Fritz_interface_model.png (1.71 KiB) Viewed 13466 times
Zou je, als je het telefoonboek voor je ziet staan op het scherm, een "View Source" willen doen, datgene in een bestandje wille opslaan en deze willen mailen naar: fritz aapje hekkers punt net?
Dan zal ik kijken wat er van te maken valt.
sim
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:38 am
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by sim »

Beste Robert,

Bij het opstarten van HS2 krijg ik de melding dat een nieuwere versie van de plug in vereist is. Ik draaide 0.6.0.0 nog. De nieuwste versie 0.6.4.1 heeft een paar bestanden meer dan de oude. Ik kan nergens vinden waar ik die moet laten. Misschien kijk ik met mijn neus, maar kun je me helpen?

Joost
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 0.6.4.1

Post by TANE »

Joost,
Als je Homeseer afsluit kan je de inhoud van de rar file naar je Homeseer dir kopeieren.
Inhoud van data folder kan je beste een backup van maken mocht je de oude phonelog info willen bewaren.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
sim
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:38 am
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by sim »

Dank je, Enver, dat deed het 'm.
Joost
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by RdP »

Hi Robert,

Zat de afgelopen week in Las Vegas voor m'n werk (en heb natuurlijk een iPad meegenomen) dus heb deze laatste versie net pas geinstalleerd en alles werkt perfect. (ook "home" is nu verdwenen(geld alleen voor 7050 firmware))

Nogmaals bedankt...

Groet,
Rien
Rien
Menno
Member
Member
Posts: 179
Joined: Thu May 22, 2008 10:46 pm
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by Menno »

Hoi Robert,

Al vooruitgang geboekt met ondersteuning van m'n Fritz!Box?

grx,
Menno
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 0.6.4.1

Post by Digit »

Menno,

Het is lastig om het hier een beetje behaaglijk te houden (29.2 grC momenteel) dus helaas, nog niet.
Komt vanzelf wel weer goed :)
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by stefxx »

Deze versie werkt weer prima, bedankt!

Ga je trouwens het opzoeken van namen nog uitbreiden? Bijvoorbeeld met adresgegevens?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 0.6.4.1

Post by Digit »

Dank je :)

Eerst wil ik Menno's Fritz!Box aan de praat hebben, daarna zien we wel verder.

Ik heb nog geen flauw idee wat je met adresgegevens wil gaan doen; de daarop volgende feature request is een print functie voor adres-etiketten voor je kerstkaarten, met als criterium wie jouw bv. minimaal x keer heeft gebeld het afgelopen jaar? (hmm, klinkt overigens best aardig :lol: )
Even zonder dollen; het is best te maken, want die info krijg ik wel terug bij een internet zoek-actie als een nummer niet in het Phonebook staat, maar omdat de Fritz zelf niets doet met adresgegevens, doe ik (= de Plugin) er ook niets mee. Waarom?
Omdat de eerst volgende vraag dan zal zijn om aan telefoonnummers die in het Fritz phonebook staan, ook adresgegevens te kunnen koppelen. En dan heb je het opeens over het kunnen beheren van NAW gegevens gekoppeld aan een telefoonnummer. En dan krijg je issues als niet matchende namen maar het wel of niet moeten overnemen van adresgegevens etc..
Daarmee komt bij mij ook de vraag op hoever je wilt gaan in het uitbreiden van de Plugin.

Laat ik de vraag dan zo stellen: wie zit er op deze functionaliteit te wachten ???
In de komende tijd kom ik hier nog wel op terug, bv. met een poll. Maar eerst Menno, dat is al lastig genoeg met dit weer en al dat voetbal! :)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by Alexander »

Nou als je toch bezig bent, kun je ook erin bouwen dat als we niet thuis zijn de doorschakeling in de control panel van mijn voipprovider (callvoip)) naar de fritzbox wordt onderbroken en doorgezet naar onze 06's ? :lol: :lol: :lol:
ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om te kunnen bellen en dat het systeem dan een IVR mogelijkheid kan bieden waarmee ik vervolgens acties kan laten uitvoeren. Dat zit niet in de fritz, dus kan vast wel in jouw plugin :lol: :lol: :lol:

shit, en toen werd ik wakker.
Alexander
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by stefxx »

Eigenlijk zou het wel handig zijn als de plugin ook koffie kon zetten... :lol: :lol: :lol:

Maar zonder gekheid: het is jouw plugin, ik ben er ontzettend blij mee en als ik de enige bent die zoiets wilt moet je het natuurlijk gewoon niet doen. Maar waarom ik het wil kan ik best uitleggen: Ik heb een grote familie, en "toevallig" heeft veel van mijn familie dezelfde achternaam. Ik moet dus vaak gokken adhv een of meerdere voorletters wie er gebeld heeft, en dat gaat niet altijd goed. Terwijl als er bijv. Alkmaar bij zou staan ik direct weet dat het mijn tante Truus (ja echt waar) was. Daarbij woont er nog erg veel familie in Amsterdam, dus een straatnaam is ook erg handig. Je begrijpt. Natuurlijk kan ik ook al die nummers in de fritzbox hangen, maar die gebruik ik verder niet en is na een tijdje natuurlijk ook weer oud.

Het backup plan is gewoon weer de oude scripts (die gebaseerd zijn op die van Alexander) weer te gebruiken. Ik was echter (ten onrechte?) in de veronderstelling dat je het wel van plan was ooit te implementeren. Vandaar mijn vraag. Een paar extra variabelen (CC=city, CS=street etc) of desnoods de hele string in een keer in een variabele zou ook al prachtig zijn.

Ik begrijp je argumentatie vwb het adresboek. Ik begrijp dat je geen koppelingen wilt maken etc. Wat mij betreft is het het fritzbox adresboek of het internet. Maar 1 gek kan meer verzinnen dat 100 programmeurs kunnen oplossen, dat is absoluut waar. :D :D :D
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 0.6.4.1

Post by Digit »

sddroog wrote:Eigenlijk zou het wel handig zijn als de plugin ook koffie kon zetten... :lol: :lol: :lol:
Daar heb ik andere middelen voor, alhoewel die nog wel eens weigeren :lol:
sddroog wrote:Een paar extra variabelen (CC=city, CS=street etc) of desnoods de hele string in een keer in een variabele zou ook al prachtig zijn.
Als je daarmee geholpen bent, dan mag je dat binnenkort verwachten (CC en CS e.d.). Maar wordt die Devicestring dan niet erg lang daardoor?
Nou ja, je zult daar zelf wel over hebben nagedacht, anders zou je er niet om vragen.

En toch (ik kan het niet laten), je zou eens naar het Phonebook moeten kijken.
Dan kun je jouw Tante Truus en je (voor de beeldvorming door mij verzonnen) Ome Teun die beiden dezelfde voorletter en achternaam hebben, toch heel eenvoudig van elkaar onderscheiden door ze in het Phonebook te noemen zoals je ze in het dagelijks leven ook noemt. Zo ook: als ik vanaf het werk naar huis bel, zal er niet de bedrijfsnaam in beeld komen maar "Robert werk". Meestal ben ik het namelijk, tenzij ik zelf thuis ben..
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Version 0.6.4.1

Post by stefxx »

Bedankt! Ik zal je - zodra die versie er is - een hstouch scherm sturen met hoe ik die informatie gebruik. Misschien geeft het je nog inspiratie :roll: :roll:

Keep up the good work!

PS dat van dat koffie zetten kan ik zeker echt vergeten he? Jammer... :( :(
Locked

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”