REQ Nummer zoeken...

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

REQ Nummer zoeken...

Post by TANE »

Robert,

Verzoek 1:
Vaak krijg ik de verkeerde naam van de beller via de mail doorgestuurd als iemand mij opbelt en het nummer is niet bekend op de Fritzbox
Script gaat netjes zoeken maar soms duurt het net iets langer voordat de juiste naam is gevonden gevolg is de naam van de vorige beller wordt doorgegeven.
Een mogelijke optie kan zijn om de beller naam device leeg te maken bij het overgaan van de telefoon en melding "Naam wordt gezocht" weer te geven.

Verzoek 2:
Voicemail afluisteren via de PC heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Wel kan ik het aantal voicemails weergeven op de HST scherm.
Verzoek om te kijken of je deze optie in de plugin kan inbouwen.
Het zou ook mooi zijn als er een optie is om de voicemails te verwijderen..via de telefoon is het een uitdaging door de menus heen.

script wat ik gebruik voor de count. (event wordt uitgevoerd bij het ophangen)
&hs.setdevicevalue "v99", createobject("scripting.filesystemobject").getfolder("V:\").files.count

V: is de USB stick in de fritzbox waar de voicemails op staand
V99 is de Homeseer device met het aantal voicemails.

Script wat ik gebruik om de V: te mounten
net use v: \\192.168.1.1\Kingston-DataTraveler2-0-01\FRITZ\voicebox\rec [eigen password]

Verwijder script:
del v:\*.* /q
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: REQ Nummer zoeken...

Post by Digit »

Hoi Enver,

Ik zal hier binnenkort naar kijken. Momenteel zit ik middenin het Arduino gebeuren voor a.s. zondag; daarna hoop ik wat meer tijd te krijgen voor diverse dingen die nog open staan voor de Fritz (sommige zijn al opgelost, maar nog niet alles). Dat zal dit jaar nog wel gebeuren.
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: REQ Nummer zoeken...

Post by abl »

Is het ook op de een of andere manier mogelijk om de nieuwe voicemails van de Fritz!Box 7390 af te laten spelen via HSTouch?
Dit zou kunnen via de bovenstaande file-locatie, maar eventueel ook door het afspelen van attachments bij e-mail berichten. Bij het ontvangen van een voicemail wordt er door de Fritzbox automatisch een e-mail verstuurd met het bijbehorende voicemailbericht als bijlage (wav bestand). Hierbij zou je tevens het aantal nieuwe berichten (als je een e-mail account alleen opzet voor de voicemails) als nieuwe voicemails kunnen gebruiken... Iemand enig idee hoe je dit zou moeten opzetten?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: REQ Nummer zoeken...

Post by TANE »

Wifi aan/uit via toggle

In HSTouch is on/off beschikbaar maar geen toggle. Dit dwingt om twee toetsen te gebruiken voor aan/uitzetten
Dit heeft met type device te maken dacht ik. Als je voor X10 kiest heb je deze optie wel.
Rene had een soortgelijke situatie in Plugwise plugin
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: REQ Nummer zoeken...

Post by Digit »

OK, zal er naar kijken.
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”