gemiste oproep

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

gemiste oproep

Post by bartbakels »

Hallo,

Is er een manier om te detecteren of er een gesprek gemist wordt in homeseer? Nu kan men enkel in en uitgaand checken. Iemand een ander idee? Ik zou eventueel een check op incomming kunnen doen en dan afhankelijk van mijn aanwezigheidsdetectie bepalen of dit telefoongesprek gemist is of niet. Echter dit is niet de betrouwbaarste manier.

MVG

Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: gemiste oproep

Post by Digit »

Wacht maar tot de nieuwe Plugin er is, komt goed :wink:
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: gemiste oproep

Post by Rutger »

Vooralsnog met een check op een inkomende call met een gesprekstijd van 00:00 lijkt me.
I 0********* Axxxxxx (Home) 00:00
My home automation blog: https://rutg3r.com
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: gemiste oproep

Post by bartbakels »

Hallo Rutger,

Ik neem aan dat je dit via een script doet? Of heb je dit zelf niet in place. Zou je de code willen sharen mocht dit het geval zijn?

Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: gemiste oproep

Post by Rutger »

Ik heb dit niet in gebruik.
Maar je zou dit tijdelijk kunnen oplossen door wel je afwezigheid te gebruiken.
In mijn geval krijg ik een mail met callername en phonenumber als het alarm via Arm-Away geactiveerd is.
Bij Arm-Away ben ik zeker niét thuis.
Je zou eventueel tbv een touchscreen een virtual device aan kunnen maken, waarbij bovenstaand script de devicevalue van het virtual device met 1 verhoogt zodra je een oproep krijgt én je alarm op arm-away staat. Zo kun je bij thuiskomst gelijk zien hoeveel oproepen je gemist hebt. Een button ernaast kan dan gebruikt worden om de teller weer op 0 te zetten als je je oproepen bekeken hebt.

Ik noem maar wat op, maar een script is wellicht eenvoudiger...
My home automation blog: https://rutg3r.com
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”