Version 1.0.2.0

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by vincenttor »

Toch nog bedankt voor de Plugin Digit.
Ik heb vandaag een Fritz!box gekregen de 7390 (zat bij iemand zijn oude xs4all pakket)
De firmware die erop draait is wat ik kan vinden de volgende nummers:

Firmware: FRITZ!OS 05.22

Version of the firmware currently installed: 84.05.22

En na de call log code te hebben geactiveerd kwam er in in HS van alles tevoorschijn.
Denk maar de firmware niet updaten want dan zal het wel over zijn met de pret, enige wat ik nu nog moet uitzoeken of het bij ons ligt of de provider zijn de meldingen met naar buiten bellen 408 en 503


EDIT: kan ook bevestigen na firmware update dat hij nog half werkt.

FRITZ!OS 06.01
FRITZ!Box Fon WLAN 7390
84.06.01,


Ik had deze erop gezet om te kijken o misschien de problemen weg zouden zijn met bellen hier maar blijkt het niet te wezen,
enigeste wat me opviel is dat hij geen adressen meer uit het telefoonboek kan lezen.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Dank je voor de info!
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by vincenttor »

Digit/Robert , ik had meen ik op je blog gelezen dat je de voicemail berichten via FTP ophaalde.
Is dit nog het geval of haalt hij het via een netwerk share op ?
Heb namelijk geprobeerd in te loggen via ftp, weet alleen niet de username die hij hier voor gebruikt.
Heb ook de nas functie aangezet of althans dat de box via het netwerk te benaderen is en de directory line erop aangepast maar nog steeds haalt die helaas geen voicemail berichten binnen.

Denk dat ik hem ook maar terug zet naar de oudere firmware waar het telefoonboek nog wel functioneerde.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by RdP »

Hi Robert,

Heb vandaag mijn 7270 'moeten' upgraden naar de laatste versie en nu werkt de plugin niet meer.... :? HomeSeer crashed zelfs als ik naar de config page ga.......

Mijn TimeCapsule, die ook werkte als WAP is overleden en dus heb ik de WLAN functie van de FB maar aangezet, maar door verschillende vage problemen met de FB heb ik de firmware toch maar geupgrade in de hoop dat alleen het telefoonboek niet meer zou werken in HomeSeer.

De vage problemen met de FB zijn opgelost :) , maar de huidige firmware crashed dus mijn HS....

Ik hoop nu dus op het snel beschikbaar komen van de plugin :oops: Of is er een mogelijkheid om firmware te downgraden op de FB?

Groet,
Rien
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Downgraden heb ik nog nooit iemand horen/lezen doen...
Aankomend weekend staat weer in het teken van de plugin, want ik verveel me behoorlijk de laatste dagen :)
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by stefxx »

Digit wrote:Downgraden heb ik nog nooit iemand horen/lezen doen...
Het kan wel, maar je moet dan met een recovery image aan de slag (te downloaden op de ftp site van AVM) en je bent al je settings kwijt.
Aankomend weekend staat weer in het teken van de plugin, want ik verveel me behoorlijk de laatste dagen :)
Nice! :)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Wat, dat ik me stierlijk verveel? Nou, bedankt hoor! :wink:
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by stefxx »

De vraag is meer waarom het nog niet af is, als je je al dagen zo verveeld! :lol: :lol: :lol:
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Tja, ik was van plan om het een weekje rustig aan te doen nadat ik 'over' was, maar als niks doen niet in je genen zit dan valt dat vies tegen :lol:
Gisteravond heb ik het opgegeven, wat een ellende was dat zeg...
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by vincenttor »

Dat is jammer om te horen zeg.
Overigens gebruik ik een 7360 FB op het moment met de laastste firmware en de plugin werkt nog alleen met de nummers weergeven.
Telefoonboek kan die niet uitlezen en de voicemail berichten komen er ook niet in te staan.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Even voor de duidelijkheid: ik heb dus het niets-doen opgegeven :lol:
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by vincenttor »

Dat zeg ik niet haha, maar kan me voorstellen als je uren bezig bent en uiteindelijk niet veel verder komt dat je er even klaar mee bent voor een tijdje :wink:
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Version 1.0.2.0

Post by raymonvdm »

Ik gebruik deze plugin nu al geruime tijd met een FritzBox Fon WLAN 7340 Firmware: FRITZ!OS 99.05.22 maar omdat ik meer switch poorten nodig heb bij mijn HomeSeer systeem heb ik hem vandaag gewisseld voor een
FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A Firmware version 58.04.82

Nu krijg ik de plugin niet aan de praat :twisted:

Even rond spitten op deze link

Code: Select all


... mit Telefoncode
Hat man eine Fritz!Box Fon mit neuerer Firmware, so wählt man einfach   #96*7*   zum An- bzw.   #96*8*   zum Ausschalten des telnetd. Hierzu ist es lediglich nötig, ein Telefon (analog oder ISDN) an der Box zu betreiben. Der Erfolg der Einstellung wird mit einem kurzen Bestätigungston quittiert. Es ist evtl. notwendig, das Telefon direkt an die Anlage anzuschließen, d.h. ohne T/A Adapter oder TK-Anlage.
Dies soll ab Firmware xx.yy.101 möglich sein (seit Anfang 2006). Außerdem merkt sich bei neuerer Firmware die Box die Telnet Einstellung und telnetd wird dann auch nach Neustart und weiterem Firmware Update weiter aktiv bleiben (--hczim 2006-08-12).
Diese Methode ist der Methode des Pseudo-Firmware-Updates vorzuziehen und sollte als erstes probiert werden.

... via Telefonbucheintrag
Vorbereitung:
Telefonie -> Telefonbuch einen Eintrag mit der Nummer #96*7* für das Einschalten erstellen, ein weiteren mit der Telefonnummer #96*8* für das abschalten Eintragen. 
Telefonie -> Telefonbuch -> Wählhilfe -> Wählhilfe verwenden anhaken -> Drop down Telefon auswählen -> übernehmen.
Telnet Einschlalten: 
Telefonie -> Telefonbuch -> #96*7* anklicken. Fenster mit Ja Bestätigen. Telnet sollte jetzt eingeschaltet sein. 
Für das abschalten den Eintrag #96*8* anklicken und bestätigen. Telnet sollte jetzt ausgeschaltet sein.
Die Einstellung 'überlebt' einen Neustart.
Der Trick ist, die Box ruft sich sebst über die Wahlhilfe an. 
(Getestet mit 7390 Firmware 84.05.05)

Blijkbaar werkt dit al wel want ik kan een telnet doen naar het ding

Code: Select all


Fritz!Box web password:


BusyBox v1.8.2 (2009-04-22 13:54:57 CEST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

ermittle die aktuelle TTY
tty is "/dev/pts/0"
Console Ausgaben auf dieses Terminal umgelenkt
#


Fixed, ik moest deze hebben

Code: Select all

#96*5* = enable the build in call monitor.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”