Version 1.0.2.0

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

pklijnjan wrote:Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik de pad namen van de voice en de wav files niet kan aanpassen.
Wat ik er ook in zet het wordt gewoon gewist en niet op geslagen dus bv \\ip adres fritz\usb\FRITZ\.... wordt niet onthouden.
Ik tast in het duister... en heb dus wat meer info nodig, de glazen bol werkt momenteel niet zo goed.
Zou je eens vanuit een command prompt naar je Homeseer directory kunnen gaan en daar een dir /s >dir.txt doen en die dir.txt file naar mij opsturen? (fritz@hekkers.net). Dan kan ik checken of alles op de goede plek staat; misschien geeft dat weer nieuw inzichten.

Oh, en dit probleem had je niet met eerdere versies van de Plugin of is dit "je 1e keer"?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Antoon wrote:Ik kan de stick alleen benaderen via ftp://192.168.0.3/starline-FlashDisk-01/FRITZ/voicebox/
Dat gaat zeker niet lukken, zo invullen bij de Plugin.
Heb je vanuit een command prompt al eens geprobeerd om:

net use #: \\192.168.0.3\starline-FlashDisk-01\FRITZ\voicebox\

te doen (vul bij # een ongebruikte drive letter in)?
Let op: er zit een spatie tussen de : en de \\ !
Wat is het resultaat? (foutmeldingen, of succes...)
Antoon wrote:Heb de Fritz aan me netwerk hangen via LAN 1 omdat ik internet van UPC heb en alleen het modem gebruik voor HomeSeer.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Dat lijkt me 100% onwaarschijnlijk.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by Antoon »

Robert als ik dat doe dan krijg ik de melding:

Systeemfout 53
Kan het netwerkpad niet vinden.
- Antoon
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Jemig.. tja, dat kan zoveel oorzaken hebben...
Ik zou haast zeggen, kijk eens naar info als deze:
http://www.avm.de/en/service/FAQs/FAQ_S ... 15409.php3
om de boel aan de praat te krijgen.
Access van de USB stick vanaf je Homeseer PC zoals daar beschreven is een 1e vereiste om verder te komen.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by Antoon »

Robert,

Was al bang dat je met die site ging komen ;)
Maargoed heb nog weer vanalles geprobeerd en ineens deed ie t wel,terwijl ik niet echt iets verandert had.
Beetje vaag,maar kan nu iig me voicemails via HomeSeer beluisteren.
Bedankt,
- Antoon
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Tja, ik moet toch wat he... :wink:
In dit geval waren het dus externe factoren, maar om je dan maar te laten zwemmen ging me te ver, vooral omdat je er al een week mee zoet was.
In ieder geval dank voor de feedback en veel plezier ermee!
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: Version 1.0.2.0

Post by pklijnjan »

Rien heb je het script misschien als voorbeeld ik zit wat te tobben met een juiste interface op HStouch
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Version 1.0.2.0

Post by abl »

Allereerst dank voor de update. Heb zojuist 1.0.2.0 geinstalleerd die linkt naar mijn fritz!box 7390. De plugin maakt connectie (want telefoonboek wordt aangepast als ik op refresh klik), maar alle fritz!box homeseer devices (calls/voicemails) staan op 'none'. Als ik gebeld wordt wordt ook niet meer aangekondigd wie er belt.

Heb de volgende acties geprobeerd:
- Alle Homeseer fritz!box devices gedelete.
- Plugin opnieuw gedownload en gekopieerd.

Helaas geen resultaat. Wel kan ik WLAN en Voicemail aan en uitzetten...

Weet jullie misschien wat ik nog zou kunnen proberen?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Dat klinkt verkeerd genoeg om een onderzoekje te rechtvaardigen ;-)
Vooraf nog wat vragen:
- Heb je er aan gedacht dat de Access database is aangepast? Er is een tabel bijgekomen.
- Zie je de juiste versienummers overal staan? Zowel vanuit homeseer plugin pagina als bij de dll's die in je Homeseer directory(s) zijn gezet na "installatie"?

Als dat allemaal gechecked en correct is bevonden, dan stuur me maar een verse log file en ga ik in het weekend wel even kijken wat er loos is.
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Version 1.0.2.0

Post by abl »

- Heb net even in de mdb file gesnuffeld (met excel) en als ik goed zag waren er drie tabellen (call log, phonebook en voicemail). Mijn call log blijft leeg, ook als ik bel of gebeld word. Ik had de eerdere versie draaien en de devices werden automatisch gevuld (\1 t/m \13) met de belgegevens.
- Heb de files uit jouw zip bestand zojuist nogmaals gekopieerd naar de diverse directories en gecontroleerd of daar de laatste versies terecht komen. In de Homeseer fritzbox pagina zie ik onderaan 1.0.2.0 staan...

En nu valt me opeens in dat ik de afgelopen week van adsl naar vdsl ben overgestapt en door problemen bij mijn provider mijn modem heb moeten resetten. Als ik me goed herinner moet ik een code bellen om toegang te geven.. Even zoeken naar de juiste post.

Ja, stom stom stom van mezelf. Na #96*5* werkt alles weer! Excuses voor deze lekenfout...
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Ach dat valt wel mee, je bent niet de eerste en je zult zeker ook niet de laatste zijn :wink:
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Phaeton »

Hi digit, vandaag de plugin geinstalleerd en hij werkt goed op een klein ding na. Kan voicemail afluisteren via de homeseer webinterface. Nu zie ik onder events de trigger 'voicemail'. Er vanuit gaande dat dit betekent dat er een event afgevuurd wordt zodra er een voicemail wordt ingesproken heb ik een event gemaakt. Helaas werkt dit niet. In het log zie ik bij het inspreken van een voicemailbericht een line met 'connected' staan. Bij opleggen na inspreken 'disconnected'. In het log Zie ik geen melding voor nieuwe voicemails, terwijl ze wel verschijnen in de webinterface.

Begrijp ik de trigger verkeerd, of gaat er iets mis waardoor de trigger niet wordt afgevuurd?
groeten,
Harry
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Harry,

Stuur me de log maar. Tegen de tijd dat ik zelf weer weet hoe het ook alweer in elkaar zit wil ik misschien jouw log inzien en dan is het maar beter als die al voorhanden is.

BTW, we gaan nu zo ongeveer de laatste volle werkweek van dit jaar in en dat betekent meestal overdag nog wat meer druk op de ketel, dus schrik niet als mijn antwoord even op zich laat wachten... de 'puf' is dan meestal niet zo groot meer :wink:
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Phaeton »

Hierbij het log. Ik belde zojuist vanaf mobiel naar huis waarbij ik een gesprek heb ik gesproken van +/- 20 seconden. Heb de tel.nrs deels gewijzigd ivm privcay :lol: . Maar ze kloppen allemaal.

21-12-2012 11:22:13 Event Event Trigger "Virtual oven - aan op basis van verbruik"
21-12-2012 11:22:10 Fritz! Box Received: 21.12.12 11:22:06;DISCONNECT;0;29;
21-12-2012 11:21:41 Fritz! Box Received: 21.12.12 11:21:37;CONNECT;0;6;06xxxxxxxx5;
21-12-2012 11:21:21 Growler 127.0.0.1: [Notice] {1} (telefoon thuis) Wij worden gebeld op ons huisnummer.
21-12-2012 11:21:21 Event Event Trigger "Push message - Inkomend telefoontje"
21-12-2012 11:21:21 Event Event Trigger "inkomend gesprek - bericht naar telefoon"
21-12-2012 11:21:21 Fritz! Box Incoming Call from 06xxxxxxx5
21-12-2012 11:21:21 Fritz! Box Received: 21.12.12 11:21:17;RING;0;06xxxxxxx5;07xxxxxxx1;POTS;

Ik het devices gedeelte verschijnen alle nummers op de juiste plek. Na een korte periode verschijnt ook netjes voicemail.

Zoals je ziet vuurt de incomming call een event af. Dit wil ik eigenlijk alleen bij een nieuwe voicemail, maar dat werkt nu niet. Ik zie ook geen melding voor voicemail terugkomen in het log.

tnx!
Attachments
log.doc
Log in txt file
(791 Bytes) Downloaded 828 times
groeten,
Harry
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 1.0.2.0

Post by Digit »

Helaas, hier kan ik niks mee. Als je doet wat hieronder staat, dan wel.
Oh, en indien je dat wenst, telefoonnummers graag op een unieke manier wijzigen.
Daar bedoel ik mee: maak niet van "alles" 1111111111. :wink:
Ik zie de mail wel verschijnen.

What to do if the Plugin doesn't work?
Delete the FBF.log from your Homeseer dirtectory (if there is any) and reproduce what went wrong with Debug Mode enabled.
Post your problem on this forum and mail me the fbf.log file (fritz@hekkers.net).
Rollback to a previous version if you can't wait for the problem to be fixed.
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”