Vragen over plugin

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Vragen over plugin

Post by keeslamper »

Hallo,

Ik heb een paar vragen, de plugin werkt goed, dat als eerste!

1. In de interface pagina staat bij Model unknown. Het is een 7170. De FW wordt wel correct herkend.
2. Phonebook is leeg. Ook al doe ik reload dan blijft dit leeg. Ik heb in de Fritzbox configuratie zelf een telefoonboek aangemaakt. Ook heb ik Telnet verbinding met mijn Fritzbox.
Het is lastig want ik zie nu bij de statussen in Homeseer geen namen maar nummers. Ik denk dat dit hierdoor komt?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groet,
Kees
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Vragen over plugin

Post by Rutger »

Staat je call monitor aan in de FB? 1x naar #96*5* bellen en dan opnieuw proberen of de plugin werkt incl. namen.
My home automation blog: https://rutg3r.com
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Vragen over plugin

Post by keeslamper »

Rutger,

Als het goed is wel, ik zie in mijn Fritzbox wel gewoon de gebelde en ontvangen nummers. Of heeft dat er niets mee te maken?

Als ik dat #96*5* bel krijg ik een tuut..tuut..tuut Betekend dit dat het gelukt is of is dit juist een mislukt toon. Ik had die code al eerder gedaan namelijk. Is er nog een andere manier om dit te doen en te testen of het werkt?

Groet,
Kees
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vragen over plugin

Post by Digit »

Kees,

Dat "bellen" staat los van wat je in de Call-schermen op de Fritz zelf ziet.

Open eens een telnet sessie naar poort 1012 van je Fritz en ga eens bellen. Zie je wat binnenkomen?
Als het goed is zie je timestamps & telefoonnummers voorbij komen.

Als dat zo is, dan is dat deel in ieder geval geregeld.
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Vragen over plugin

Post by keeslamper »

Robert,

Dat had ik inderdaad al gelezen en als ik dat doe komen de door jou genoemde gegevens binnen.

Ik ben nu met name met de voicemail aan het uitproberen, dat krijg ik nog niet werkend. Ik heb nergens de FTP optie in mijn instellingen van de 7170. De 'net use ......' optie werkt dan ook niet bij mij. Zou het kunnen liggen aan de naam die de Fritzbox aan mijn USB Stick geeft? Hier zitten spaties in. En als ik de stick controleer zie ik wel de files erop verschijnen.

Groet,
Kees
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vragen over plugin

Post by Digit »

Heb je de net use al geprobeerd met quotes om de hele \\xxx\yyy ?
Dus net use F: "\\xxx\yyy"
Misschien werkt dat wel; ik kan het hier helaas niet testen, geen share met spaties voorhanden... :(
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Vragen over plugin

Post by keeslamper »

Ik ben een beetje door mijn ideen heen... Zit al weer een aardig tijdje van alles te proberen, maar feit blijft dat mijn voicemails niet doorkomen en ik mijn telefoonboek niet te zien krijg.

Ik kan wel via de browser ftp://192.168..................... doen, dan kom ik wel in de juiste map op de USB stick.

Bijgaand schermafdruk van Fritzbox en Homeseer Config.
Homeseer Config
Homeseer Config
homeseer.png (71.17 KiB) Viewed 13661 times
Fritzbox
Fritzbox
fritzbox.png (31.61 KiB) Viewed 13661 times
Last edited by keeslamper on Mon Mar 04, 2013 12:41 am, edited 1 time in total.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vragen over plugin

Post by Digit »

Ik ook, want je geeft niet aan of je al hebt geprobeerd wat ik heb voorgesteld en wat het resultaat is geweest.
Het schijnt dat er ook nog andere notaties mogelijk zijn, die staan op het forum beschreven.
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Vragen over plugin

Post by keeslamper »

Robert,

Het was zeker niet tegen jou bedoeld! Volgens mij heb ik antwoord gegeven op je ideen, maar bij deze:

1. " " bieden geen oplossing. Heb ondertussen ook een andere USB stick erin gedaan dus geen spaties meer in de bestandsnaam.
2. Op je idee over de telnet sessie heb ik geantwoord dat ik dat al gedaan heb en inderdaad gegevens langs zie komen. Tijd, nummer, enz. Dus dat werkt.

Heb ik nu nog een idee van je gemist? Zou het zo kunnen zijn dat het bellen van dat #96*5* dit op zou kunnen lossen? Ik moet op zoek naar een losse telefoon, die heb ik zelf namelijk niet. Maar lijkt me sterk dat dit de oplossing is voor telefoonboek en voicemailprobleem... Maar goed, ik ga het uiteraard testen!

Groet,
Kees
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vragen over plugin

Post by Digit »

Kees,

Alles vanaf "Bijgaand schermafdruk van.." zag ik niet toen ik reageerde, dus toen dacht ik "Mja, zo komen we niet verder".
Dan begrijp je mijn reactie denk ik wat beter. Inmiddels zie ik wat meer staan, dus...

Je callmonitor op de Fritz (poort 1012) staat aan, dus dat kan het niet zijn. #96 hoef jeje dus niet meer druk om te maken.
De rest (Phonebook, voicemail) werkt niet via die poort maar via http.

Dan rest ons niks anders dan dat ik ga kijken wat er 'onder water' allemaal gebeurt en evt. mis gaat.

Daarvoor zou je het volgende even moeten volgen:

- Zet Debug mode aan;
- Stop HS;
- Delete FBF.LOG uit je HS directory (als die bestaat);
- Start Homeseer;
- (in jouw geval) vraag het telefoonboek op.
- doe voor de volledigheid even een uitgaande call naar iets of iemand;
- sluit HS af.
- Mail de FBF.LOG naar fritz@hekkers.net

.. en dan ga ik kijken wat de oorzaak kan zijn.

Ik zie net dat ik nog een klusje heb staan voor de Fritz die ik ben vergeten :oops: maar met die log file kom ik er wel uit.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vragen over plugin

Post by Digit »

BTW...
Nu ik (nu) pas even de tijd neem om goed te kijken naar wat je later hebt gepost, zie ik dat je de WAV files opslaat op je USB stick.
Dat was me even niet opgevallen. Maak voor de grap eens een directory in je HS map en laat daar je WAV files eens opslaan.
Kans bestaat dat dat er deels mee te maken heeft - vwb je voicemails dan... want je ziet daar geen .wav files verschijnen zeker?
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vragen over plugin

Post by AshaiRey »

keeslamper wrote:Hallo,

Ik heb een paar vragen, de plugin werkt goed, dat als eerste!

1. In de interface pagina staat bij Model unknown. Het is een 7170. De FW wordt wel correct herkend.
2. Phonebook is leeg. Ook al doe ik reload dan blijft dit leeg. Ik heb in de Fritzbox configuratie zelf een telefoonboek aangemaakt. Ook heb ik Telnet verbinding met mijn Fritzbox.
Het is lastig want ik zie nu bij de statussen in Homeseer geen namen maar nummers. Ik denk dat dit hierdoor komt?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groet,
Kees
Ik heb dezelfde hardware en dezelfde symptomen. Geen Model unknown (firmware 58.04.84), geen telefoonboek en geen voicemails in de plugin
Inbellen terwijl ik een telnet sessie heb levert mij timestamps en telefoonnummer, deze komen ook binnen in de plugin en in de devices echter caller blijft unknown ondanks dat deze in de Fritz telefoonboek staat. Ik heb met net use een drive letter aangemaakt met een connectie naar de usb stick die op de Fritz zit. Als ik deze driveletter gebruikt zie ik op de usb stick de voicemail wel staan. Log file heb ik opgestuurd. Ik hoop dat er een oplossing voor is.

Nog een aanvulling
Als ik de play button drukt die op het devices scherm staat achter een voicemal komt het volgende in het HS logfile
Playing media on Media Player, Bestand T:\\FRITZ\voicebox\rec\rec.0.000.wav is niet gevonden.

Ga ik nu naar de usb stick en hernoem het bestand van FRITZ\voicebox\rec\rec.0.000 naar FRITZ\voicebox\rec\rec.0.000.wav komt er geen error meer in het log. Echter het bestand wordt ook niet afgespeeld.
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”