Updating Plugin for newer firmwares

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by bartbakels »

Digit,

Ik durf t ook bijna niet te vragen ;), maar hoe staat het met de plannen om je plugin te migreren naar hs3...? Bedankt voor de support.

Mvg

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

Eerst 2, dan 3 :wink:
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by vincenttor »

Ik ben een beetje aan het lezen en zoeken met de functies die ik graag zou willen in mijn domotica systeem en aangezien wij een VOIP account hebben lijkt dit wel een mooie oplossing.
Vroeg me alleen af of dit met een ander model fritzbox ook zou gaan werken of is dit echt firmware versie gebonden ?
We willen namelijk een fritzbox 7490 aanschaffen i.v.m. wifi AC support.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

Als je met "dit" de Plugin bedoelt, dan moet ik nu Nee zeggen omdat ik (nog) geen Ja kan zeggen.
Deze uitspraak geldt totdat ik zelf of iemand anders met een 7490 op de proppen komt en die ook mee wil helpen om het aan de praat te gaan krijgen.

Uiteraard kan ik niet garanderen dat het ook werkelijk gaat werken - dat is altijd een kwestie van proberen.
Houd het voorlopig dus maar op misschien... zo simpel is het eigenlijk... :wink:
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by vincenttor »

HAllo Digit,

ik bedoelde inderdaad jou plugin.
Las al het 1 en ander dat telkens de firmware update alles door de war schopt.
Ik wacht het wel af, zou mooi zijn als het ging werken.
In ieder geval bedankt voor de moeite om een plugin te schrijven.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

Even een update.

In het licht van de hoge telefoonrekeningen die zo hier en daar opduiken heb ik afgelopen weekend maar weer eens wat tijd (een uurtje of 5) besteed aan de Plugin.
Helaas nog zonder resultaat...
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

Hebbes! :D
Het liet me niet meer los, ik kon er niet meer van slapen... Het MOEST EN ZOU gaan werken, de code KLOPTE gewoon!
Dus later Visual Studio nog maar eens opgestart, op een paar buttons geklikt en ja hoor, daar kwam een XML-etje aan. Code ongewijzigd t.o.v. de laatste poging tijdens de vorige zit...
Blijkbaar heb ik de Fritz! zo veel geirriteerd met onjuiste HTTP calls dat hij er de brui aan gaf, terwijl inloggen en andere dingen nog wel gewoon bleef werken? Geen idee, boeit ook niet meer, het belangrijkste is dat ik nu VERDER kan...
Pfff
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by abl »

Ha Digit,

Dat is heel positief nieuws. Heb zelf enkele weken de plug-in moeten disablen (7390), aangezien mijn hele routerverkeer/wifi vastliep. Mijn vrouw begint sindsdien met enige regelmaat te vragen wanneer de plug-in weer werkt (en voicemail e.d. functionaliteit) :D .

Met afstand dus de plug-in met de hoogste WAF.

Als je op een of andere manier hulp (tester/koffie) nodig hebt, laat maar weten!

Groet,
Arno
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

Dank je.
abl wrote:de plug-in moeten disablen (7390), aangezien mijn hele routerverkeer/wifi vastliep.
Je probeert toch niet te vertellen dat het vastlopen door de Plugin kwam, of wel?
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by abl »

Volgens mij niet door de plugin maar door een update van de firmware van de Fritzbox (die ik onbewust had doorgevoerd) die in combinatie met de plugin mijn modem onstabiel maakte. Na het disablen van deplugin werkte mijn fritzbox weer prima... Ik was gewaarschuwd...
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by raymonvdm »

Ik weet niet op welke manier de plugin communiceert met het modem. Maar ik zie wel dat de Home Automation tak van AVM een HTTP API heeft

https://code.google.com/p/openhab/issues/detail?id=296

Misschien kun je hier dingen van gebruiken ?


Ik heb hier een Fritzbox liggen en kan dus weer aan het testen gaan op het moment dat de plugin het zou moeten doen :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

abl wrote:Na het disablen van de plugin werkte mijn fritzbox weer prima... Ik was gewaarschuwd...
Ik heb wat moeite om dat te geloven. De Plugin doet uit zichzelf weinig meer dan 'luisteren' naar een TCP poort en wat de Fritzbox te vertellen heeft.
Als je nou had gezegd dat door de firmware update Homeseer onstabiel werd door de Plugin, dan had ik je meteen geloofd.
Dus als je dit op e.o.a manier kunt aantonen, dan graag.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

raymonvdm wrote:
https://code.google.com/p/openhab/issues/detail?id=296

Misschien kun je hier dingen van gebruiken ?
Dank je maar hoeft niet meer, volgens mij heb ik nu alle onderdelen. Nu nog in elkaar zetten :wink:
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by raymonvdm »

Is er alweer een nieuwe versie voor de FritzBox Plugin (HS2) ik kwam de fritzbox weer tegen en heb hem weer afgestoft

Hij wil bij mij namelijk niet lekker starten op het moment dat de plugin de fritzbox niet kan bereiken

Code: Select all

11-5-2014 18:05:35
Kan geen verbinding met de externe server maken
HomeSeer version: 2.5.0.80
Source: System
Target: Byte[] DownloadDataInternal(System.Uri, System.Net.WebRequest ByRef)
Stack trace: 
   bij System.Net.WebClient.DownloadDataInternal(Uri address, WebRequest& request)
   bij System.Net.WebClient.DownloadString(Uri address)
   bij System.Net.WebClient.DownloadString(String address)
   bij HSPI_FBF.FritzBox.GetSessionID()
   bij HSPI_FBF.FritzBox..ctor(String IP, String password)
   bij HSPI_FBF.HSPI.GetFBInfo()
   bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
   bij System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
   bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()

Please specify what you were doing at the time of this error:

Code: Select all


Found a new firmware version for your FRITZ!Box.
Version currently installed:
99.05.22
Version currently available:
99.06.06

Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Updating Plugin for newer firmwares

Post by Digit »

Bij mij werkt alles intussen, behalve de voicemail.
Dat komt doordat AVM in de laatste fw voor de 7360 SMB eruit heeft gesloopt, dus moet ik mijn heil wat dat betreft nu maar in FTP gaan zoeken.
FTP erin bakken is er nog niet van gekomen.

Ik heb dus het idee dat het voor de 7360 wel eens zou kunnen werken (de rest van de Plugin bedoel ik dan).
Andere modellen moet de toekomst leren.

Ik loop alles nog even een keer na en dan plaats ik de laatste versie in de komende dagen op het forum.
Locked

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”