Fritzbox HS3

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Fritzbox HS3

Post by RdP »

Hi,

HS3 support voor de Fritzbox is de laatste horde voor mij om 100% over te stappen op HS3 (plus de jvCaddx plugin, maar die is snel beschikbaar.)

@Robert, kan jij bij benadering aangeven wanneer de HS3 versie beschikbaar zal zijn. Ik zit namelijk te denken om zelf een HS3 versie te maken. Ben nu nog op vakantie, maar heb nog een week aansluitend vrij en tijdens de zomermaanden is het ook zakelijk wat rustiger en heb dus tijd.

Het is geenzins de bedoeling om je onder druk te zetten of tegen het hoofd te stoten, maar 2 homeseer versies draaien is onhandig en zelfs lastig in combinatie met HStouch.

Groet,
Rien
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fritzbox HS3

Post by Digit »

Dat er een HS3 plugin is wel de bedoeling, nog steeds :wink:

Eind mei was de HS2 versie klaar en daarna heb ik een timeout genomen; af en toe een bug fixen of een kleine uitbreiding maken en dat was het dan wel. Het was me vaak ook veel te warm op de hobbywerkplek - zoals ook nu, met net geen 29 graden denk ik bij mezelf: "wat doe ik hier met dat toetsenbord voor mijn neus". Het tempo ligt momenteel dus laag. De komende 3 weken komt nergens wat van, want dan ben ik veel weg en daarna zal het afhangen van hoe zomers het weer blijft wanneer ik weer wat ga doen. Ergens in september lijkt me een redelijk goede inschatting.

Ik heb besloten om de HS2 Plugin niet meer uit te breiden en de HS3 plugin van de grond af opnieuw te gaan bouwen (op basis van een andere API zeg maar).
Hoe lang dat duurt? 6-8 weken doorlooptijd? Maar ik ga mezelf natuurlijk ook niet onder druk zetten :wink:

Heb je hier wat aan?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Fritzbox HS3

Post by RdP »

Hi Robert,

Bedankt voor je antwoord. Het belangrijkste voor mij is de call list (laatste 10 bellers) in een Homeseer device te hebben om deze via HSTouch op het scherm te kunnen tonen. Ik zoek in tussentijd wel naar een http commando of script om dit automatisch uit te lezen op de fritzbox en bijvoorbeeld in een bestand op te slaan, zodat ik het dan zelf in een HS device zet. Dan kan ik rustig wachten tot de temperatuur op je hobbywerkplek is gedaald naar een aangename temperatuur :-)

Groet,
Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Fritzbox HS3

Post by RdP »

Heeft iemand een voorbeeld van een script of iets dergelijk om de call list van de Fritzbox op te halen, rekening houdend met de nieuwe authenticatie methodiek van de recente firmwares.

Ik heb heel Google afgezocht, maar kan niet echt iets duidelijks vinden (veel Duits en dat is niet mijn favoriete taal :-()

Ik wil het script kunnen runnen vanuit HomeSeer 3

Alvast bedankt,

Rien
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fritzbox HS3

Post by Digit »

Scrapen van een HTML response. Het is momenteel echter een beetje omslachtig om je de code te sturen die ik daarvoor gebruik...
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”