HS3 Plugin in de maak

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Inderdaad, voor plugin configuratie moet je gewoon een ini file gebruiken. En voor device configuratie kun je heel veel opslaan bij het device zelf in Homeseer, ook dat gaat heel makkelijk (PlugExtraData). Maar waarschijnlijk wil jij historische data opslaan van wie er gebeld heeft, dan is een eigen database wel makkelijk natuurlijk. En heeft Rien gelijk, een hsd, oftewel SQLite is the way forward. MS Access database is sooo 1980 :-)

Maar ik wil natuurlijk geen vertraging veroorzaken in je plugin dus ik begrijp als dat geen hoogste prioriteit heeft. SQLite is geen rocket sience maar ik heb het ook nog nooit echt gebruikt eerlijk gezegd, anders dan voor wat testjes.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

En dBase III+ dan, werkt zeker ook niet :lol:
Access was gewoon makkelijk in de HS2 tijd, wie heeft het niet op zijn Windows PC staan.

SQLite ken ik wel, kom je regelmatig tegen als je het kunt herkennen dus dat zal het probleem niet zijn.
De Plugin maakt verder gewoon gebruik van een ini hoor, voor de toepasselijke zaken.

Ik zal wel eens kijken.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Digit wrote:En dBase III+ dan, werkt zeker ook niet :lol:
Wat was er mis met IMS?

(voor de jongere generatie: http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Inform ... ent_System)
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Weer een maand verder. Al nieuws? :D :D :D
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Wel wat vorderingen gemaakt, maar niet zo veel als ik had verwacht. Juist de dagen dat ik dacht wat tijd te krijgen (zo vanaf Kerst en zo) verliepen wat anders dan verwacht door ziekte en andere ongemakken. Als je met deze interval blijft doorvragen dan kan ik de volgende keer wel wat klaarzetten ... de omstandigheden zullen dan nog wel moeten verbeteren t.o.v. nu wil ik dat halen.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Hoi Robert,

Dank voor de update. Laat me weten als ik ergens kan helpen of zo. Of je gewoon met rust moet laten :lol:
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by RdP »

Hi Robert,

De laatste echte showstopper om naar HS3 te gaan, de Caddx plugin, heb ik 'opgelost' door de plugin zelf maar te schrijven. Deze is bijna klaar voor prime time. Het zou fijn zijn als de Fritzbox plugin ook beschikbaar zou zijn, alhoewel dat voor mij geen showstopper is.

Kan je ons een update geven van de huidige status ?

Alvast bedankt.
Rien
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by labtec »

Zou geweldig zijn als er ook een HS3 plugin komt voor de Visonic Powermax Pro, het is rond deze plugin stil geworden. Indien hier Visonic componenten benodigd zijn of
een financiële bijdrage kan helpen zijn er waarschijnlijk ook voor deze plugin genoeg gegadigden.

Helaas kan ik zelf geen plugin schrijven maar bijdragen in ontwikkeling (componenten, fin.bijdrage) behoort wel tot de mogelijkheden :)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by RdP »

labtec wrote:Zou geweldig zijn als er ook een HS3 plugin komt voor de Visonic Powermax Pro, het is rond deze plugin stil geworden. Indien hier Visonic componenten benodigd zijn of
een financiële bijdrage kan helpen zijn er waarschijnlijk ook voor deze plugin genoeg gegadigden.

Helaas kan ik zelf geen plugin schrijven maar bijdragen in ontwikkeling (componenten, fin.bijdrage) behoort wel tot de mogelijkheden :)
Hi,

Ik heb dit al eens aangeboden :shock:

Ik heb zelf geen enkel component, dus dat was het eerste probleem. Daarnaast heb ik zoveel tijd in de Caddx plug-in gestoken, dat ik me eerst weer even moeten voorstellen aan m'n gezinsleden :wink:

Maar laat me maar eens weten wat de mogelijkheden zijn, dan kijk ik wat ik kan doen. (maar beloof nog niks :roll: )
Rien
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by labtec »

Hi Rien,

Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn, als ik in voorgaande topics het animo zag moet dit kunnen slagen.

Wat is gebruikelijk c.q. voor jou wenselijk? financiële bijdrage of het beschikbaar stellen van Visonic componenten?

Bij deze direct de vraag aan overige forumleden, wie heeft er interesse in een plugin voor de Visonic Powermaster (Pro) en op welke wijze kan je bijdragen?

Ik heb zelf geen ervaring met zoiets opzetten dus alle voorstellen zijn welkom.

Greetz
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Guys,
Ik ben even een weekje uit de running en dan krijg je dit.
Kunnen jullie het gechat over voor dit topic irrelevante zaken ergens anders voortzetten aub?
Dit lijkt nu helemaal nergens meer op; ontkennen is zinloos.

De posts die ik irrelevant vind verwijder ik morgenavond laat dus als jullie aan die posts waarde hechten dan zou ik ze maar verhuizen op e.o.a. manier.
Dan kan ik tenminste daarna mijn antwoord op een normale en voor iedereen te volgen manier kwijt.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Zo ver ben ik momenteel:
fbf_hs3.JPG
fbf_hs3.JPG (179.21 KiB) Viewed 16999 times
fbfhs3_2.jpg
fbfhs3_2.jpg (245.59 KiB) Viewed 16999 times
"Alles" wat ik qua code nodig heb zit er nu in. De Call Monitor werkt al goed, op wat kleine pijnpuntjes na zoals in de plaatjes wel is te herkennen. In ieder geval worden 150 telefoongesprekken uit mijn eigen historie (zoals het ooit door de Fritz is opgehoest) netjes verwerkt. De TR-064 code is nu ook zo goed als af, ook een kwestie van wat minor issues oplossen, erin hangen en gaan met die banaan.
Maar het zijn vaak die vele kleine details die nog een hoop tijd kunnen kosten dus verwacht nou niet volgende week al een testbare versie ... Event triggers bv. heb ik nog helemaal niet naar gekeken. Tegen de tijd dat ik denk dat het zou moeten werken mogen jullie daar je events op los laten, want daar ben ik niet zo goed in als HS leek :wink:
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Akatar »

ziet er goed uit robert!
mocht je ooit een beta tester nodig hebben :)
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Cool! Nice! Perfect! Can't wait! :-)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Superlatieven nog maar even bewaren totdat het allemaal 100 procentjes werkt :wink:
:lol:
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”