HS3 Plugin in de maak

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Of course, no problem, I think I'm just as curious about the outcome as you are :wink:
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Daar ben ik weer :)

Onderaan deze post vind je een link naar een test app. Maar lees eerst onderstaande even door.

- zorg dat .NET 4.0 is geïnstalleerd op je PC (mag geen probleem zijn want HS3 heeft dat immers ook nodig);
- zorg dat poort 49000 van je Fritz! Box benaderbaar is (firewall);
- ik ga er vanuit dat je Fritz Box is beveiligd; voor gebruikers die de mogelijkheid hebben additionele gebruikers aan te maken (via menu System > Fritz Box Users, zie afbeelding hieronder) kan het handig zijn om een user specifiek voor de Plugin aan te maken om zo toegang te kunnen beperken tot alleen het benodigde. NAS, Smart Home en VPN zullen wel niet nodig zijn. Het zal in ieder geval niet werken met alleen je password die je gebruikt voor de Web interface (bij mij iig niet...). Heb je die mogelijkheid niet (additionele gebruikers aanmaken, zoals bv. met een 7170) dan gebruik je toch het laatstgenoemde password.
- misschien ben ik nog wat vergeten te vertellen, maar dat merk ik dan wel.
fbu.PNG
fbu.PNG (26.9 KiB) Viewed 22045 times
Aan de slag! Als je de app hebt uitgepakt en daarna opstart krijg je dit te zien:
fbs.PNG
fbs.PNG (11.14 KiB) Viewed 22045 times
Vul de benodigde gegevens in en klik op de button. De procedure daarna duurt (bij mij) ca. 10 seconden.
Uiteindelijk zul je, als alles juist verloopt, deze melding moeten krijgen:
fbt.PNG
fbt.PNG (15.63 KiB) Viewed 22045 times
Doe wat daar staat en mijn dank is groot :wink:

http://www.hekkers.net/files/FritzboxTest.rar
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Done. Welke zekerheid hebben we eigenlijk dat je niet straks al onze prive gegevens doorverkoopt? Had ik al gezegd dat ik een geheim nummer heb? :D :D :D
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Oh, en "Smart Home" kun je niet uitzetten bij het aanmaken van een fritz gebruiker (op mijn 7390 althans) want dan zet je de rest ook uit...
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by esschenk »

Done


Ed
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Ziet er goed uit allemaal!

@Ed, ik zie geen mail ?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Even een update-je omdat ik momenteel wat tijd over heb :)
Ik ben inmiddels begonnen aan de HS3 Plugin zoals al wel kon worden verwacht.

Helaas zal de 7170 niet meer worden ondersteund door die HS3-versie van de Plugin omdat mij dat bergen met werk zou kosten als ik dat wel zou doen. Ik kan nu met 1 set aan source-code alle latere modellen ondersteunen; de 7170 ondersteunt de methode die ik nu ga gebruiken simpelweg niet. Klaar, over & uit. Pech, 7170 weg, nieuwer model ervoor in de plaats dan maar. (er staat er 1 te koop op dit forum op dit moment, hint hint)

Momenteel ben ik bezig om alle componenten samen te voegen - de Fritz Box specifieke code, de Plugin code (is ff wennen dat HS3, zeker als je het zelf niet gebruikt) en er daarbij rekening mee houdend dat ik er een soortement van "template" aan over wil houden waarmee ik ook sneller andere Plugins in de steigers kan hebben staan.

Vraag me aub niet om een streefdatum of zo, daarvoor zijn er teveel onvoorspelbare dingen gaande; zelfs posten op mijn weblog lukt me al een tijd lang niet meer... maar ik doe mijn best.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by RdP »

Thx voor de update en wij wachten in spanning af. Gelukkig heb ik mijn 7170 al jaren geleden verkocht...
Rien
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by esschenk »

Hoi,

Gelukkig heb ik nog 2 andere fritzboxen.

Thnx voor de update we zien vanzelf wel wanneer hij klaar is.

Alvast bedankt voor al je tijd voor de Homeseer users.


Ed
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Goed werk. Jammer voor de 7170 gebruikers maar een begrijpelijke keuze.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Hee Robert, hoe gaan de ontwikkelingen? Het blijft een groot gemis op mijn HS3 omgeving...

Breng je de plugin ook uit voor Linux trouwens? Is tegenwoordig vrij simpel. En ik wil met alle plezier voor je testen :D
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Ik ben nogal druk geweest de laatste 3 maanden, maar tussen alles door heb ik af en toe wat tijd eraan gespendeerd.
Het ziet er naar uit dat ik het nu weer wat rustiger krijg, dus zal ik er weer meer tijd in kunnen stoppen.

Linux? Ik wist niet eens dat dat kon en zou niet weten hoe dat te doen, jij weet daar meer over?
Linkje?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by stefxx »

Mooi! Kan niet wachten :-)

Ja, Linux is tegenwoordig ook mogelijk met HS3. En het goede nieuws is, als je je netjes aan de dotnet standaard houd, hoef je eigenlijk niets te doen. Belangrijkste is wat andere aansturing van com ports (maar dat doe je niet) en directories (/ vs \).

Hoe je kunt zien of je onder Windows danwel Linux draait staat in de link hieronder, samen met wat andere handige info.

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=170580

Ik heb zelf inmiddels 3 of 4 van mijn eigen plugins ook onder Linux draaien, dus als je hulp nodig hebt...

Zelf gebruik ik deze routine wel eens om te zien of de plugin Mono gebruikt of niet:

Code: Select all

    Public Function IsRunningOnMono() As Boolean
        Return Type.[GetType]("Mono.Runtime") IsNot Nothing
    End Function
Voor als je onverhoopts een functie tegenkomt die niet of net iets anders werkt onder Mono. Maar in de praktijk zijn dat echt uitzonderingen.

Ik help graag, zowel met code uitdagingen als met testen! Oja, en die MoMa tool, bespaar je de moeite. Ik heb daar zelf aardig wat tijd in gestopt maar die bleef maar zeuren over van alles en nog wat, terwijl in de praktijk het gewoon werkt...
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by Digit »

Mono, dacht ik al :)
En je haalt al meteen de dingen aan die al door mijn hoofd fietsten toen ik erover ging nadenken wat dat zou gaan betekenen :wink:

En een MS Access databeesje dan, ook al ervaring mee?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 Plugin in de maak

Post by RdP »

Digit wrote:Mono, dacht ik al :)
En je haalt al meteen de dingen aan die al door mijn hoofd fietsten toen ik erover ging nadenken wat dat zou gaan betekenen :wink:

En een MS Access databeesje dan, ook al ervaring mee?
Dat werkt dus niet :-(, ik had mijn configuratie in een database en heb het nu omgezet naar een ini file (xml kan ook_ als je echt een database nodig hebt kijk dan effe naar de .hsd file die HS zelf gebruikt in HS3. Ben even kwijt wat voor type database dat was....
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”