Bugs in de IPPower plugin

Forum over de Homeseer IPPower plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

- Inverse status optie kan niet meer uitgezet worden (rualblas) [fixed in 0.3]
- Na het aan schakelen van een device veranderd de status van een device weer naar off terwijl het device aan blijft (rualblas) [fixed in 0.3]
- Sommige SNMP messages zorgen ervoor dat de plugin Homeseer crashed (rklootwijk) [fixed in 0.5]
- Sommige SNMP messages zorgen ervoor dat de plugin Homeseer (Pro) crashed. (rwitkamp)
Rene.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Reemster »

Rene,

terug te komen op deze error: Invalid character in the given encoding. Line 8, position 10. Toevallig ben ik niet met mijn ippower aan het spelen. De ippower werkte 'opeens' niet meer sinds gisteren. (tenminste, de IPpower werkt prima eigenlijk, alleen de plugin doet gek) Als ik inlog in de IPpower zelf, en ik schakel daar de ippower, werkt het super, maar via Homeseer werkt het na een paar keer niet meer (zodra ik homeseer reboot werkt het weer ff) ik heb vannacht homeseer opnieuw geinstalleerd, en ga weer helemaal opnieuw beginnen. Heb net alleen de IPpower plug-in geinstalleerd (op dus een schone homeseer) en kreeg al gelijk die error, met ook deze error er bij: ERROR: Cannot query http://192.168.1.1:80/info.xml: The operation has timed out.. Heb jij toevallig enig idee wat precies het probleem kan zijn?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

Wat ik al eerder aangaf heb ik dit soort problemen ook gehad in het verleden. Deze werden veroorzaakt door buggy firmware in de IPPower die er voor zorgde dat de xml pagina verminkt werd. Ik kon dit reproduceren door dezelfde url via een browser op te vragen. De plugin doet niet anders dan de XML file opvragen en deze vervolgens via een standaard XML parser doorlopen.

Rene.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Reemster »

Bedankt voor je reactie terug, Rene. Maar eh.. nu kan ik dan net zo goed me Ippower in de prullenbak gooien? want ik krijg de ippower maar heel kort werkend via homeseer... Of is er een oplossing? zou het werken om bijv. de Nederlandse firmware op de IPpower te installeren .. of een totale reset van het kasje. enige hints?

Misschien direct via een URL iets gaan schakelen schakelen, en heel de plug-in niet meer gebruiken zou moeten werken?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

Ik zou de IPPower eens resetten. Kan je xml file wel via een browser opvragen?

Rene.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Reemster »

Ik ben helaas niet thuis, zal vanavond de ippower resetten. Ik kan wel vanaf afstand inloggen, en volgens mij heb ik het juiste url ingevoerd.. ik krijg dan dit.

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using XSL style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.


An invalid character was found in text content. Error processing resource 'http://192.168.1.1/info.xml'. Line 8, Position ...

<Output8>
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

Dat bedoel ik, het komt bij de IPPower vandaan en daar kan ik vanuit de plugin erg weinig aan doen. Ik denk dat een reset van de IPPower wonderen doet. Ik gebruik hem nu ca. 6 maanden en ben dit soort problemen niet meer tegengekomen.

Rene.
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by rwitkamp »

Moet SNMP op de IP Power ook nog apart worden enabled? Ik heb firmware 1.16 en kan nergens vinden waar ik SNMP aan moet zetten.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

In advanced settings moet je traps enablen en het IP adres van je homeseer server opgegeven:

Image

Rene.
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by rwitkamp »

Gelukt! Dank je Rene! Alleen klapt HSPRO eruit als er een SNMP trap wordt gegenereerd.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

Welke versie van de plugin gebruik je? Dit gebeurde namelijk bij een eerdere versie.

Rene.
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by rwitkamp »

Hoi Rene,

IP Power plugin 0.0.0.5
IP Power Firmware V1.16 (2009/06/26)
Homeseer Pro 2.3.0.136

Ik las al dat het bij een eerdere versie gebeurde. Ik heb het dus ook met deze versie. En echt consequent, na rebooten van de hele boel blijft het probleem.
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by rwitkamp »

Ik zag op de Aviosys site dat versie 1.17 van de firmware voor de 9212 Delux uit is. Ik zal het daar eens mee proberen, kijken of dat het probleem verhelpt.
http://www.aviosys.com/download/firmwar ... rmware.zip
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by Rene »

Het is zoiezo een bug in de plugin want die zorgt ervoor dat Homeseer crashed. Ik zal er nog eens naar kijken, maar ik vind het vreemd dat het alleen bij jou gebeurd of zijn er meerdere mensen die er last van hebben? Ik gebruik de SNMP functionaliteit dagelijks, mijn deurbel zit er namelijk op aangesloten.

Rene.
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Bugs in de IPPower plugin

Post by rwitkamp »

Ik heb het nog steeds. Ik werk met Homeseer Pro 2.4.0.1. Nadeel van de Pro versie is dat HSEntry zorgt voor een restart, en ik amper tijd heb om de exacte foutmelding te noteren. In ieder geval is het altijd, dus makkelijk reproduceerbaar. Ik wilde zelf ook SNMP gebruiken vanwege mijn deurbel.
Post Reply

Return to “Homeseer IPPower Plugin Forum”