var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by r_255 »

Is er iemand die mij opweg kan helpen met het volgende:

Esteban heeft een .exe ontwikkeld waar ik op commandline niveau waardes naar de chromoflex kan zenden voor R G B

Ik zou het leuk vinden om die waardes van uit een slider in hstouch
door te geven aan homeseer zodat deze de kleur aanpast.

Hardopdenkend kom ik dan tot het volgende,

on release van n van de 3 sliders geef ik de waardes van de 3 sliders (R G B ) door aan homeseer die het .exe bestandje opstart met de juiste parameters vanuit homeseer.

Iemand enig idee hoe ik de waarde van de slider in een variabele mee stuur bij het opstrarten van de .exe ?
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by r_255 »

( herzien )

Ik heb het alsvolgt voorlopig opgelost :

Ik heb 3 devices ( status only ) gemaakt in homeseer Z1, Z2 en Z3 voor Rood, Groen en Blauw


In Hstouch heb ik 3 sliders gemaakt die de waardes van z1(rood) z2(groen) z3(blauw)sturen en een action aan iedere slider gehangen die het volgende scriptje aanroept ( zeg maar als &hs.irsend )

Vul ook nog even als max value 254 in voor de sliders.

&hs.launch "cccp.exe","1 0 0 0 4 """&hs.DeviceValue("Z1")&""" """&hs.DeviceValue("Z2")&""" """&hs.DeviceValue("Z3")&""""

Dit is tot zo ver hoe je met 3 sliders je chromoflex met cccp.exe ( van Estaban ) in hstouch met rgb waardes kan aansturen.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by TANE »

Je kan de waarde in HST opgeven dacht ik..van 0 t/m xxxxx

hmm dit brengt mij op een idee...
Zou het mogelijk zijn om iets dergelijks voor een IR commando te gebruiken.
slider van 1 - 10
IR commando wordt 10 keer gestuurd....slider komt weer automatisch naar de midden positie.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by r_255 »

Maar wat voor device maak ik dan aan in homeseer? Ik gebruik nu een lamp met dimmer funktie 0 tm/100.
Volgens mij zoek ik naar iets voor de hand liggends...








@chak, Ik weet niet wat je zo kwa idee heb... maar als je zou zo een zender slider kunnen maken, die als je hem loslaat naar zender xx op je tv springt.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by TANE »

Kan je niet device status hiervoor misbruiken?

Ik wil de optie van slider voor mijn luxaflex gebruiken...
Probleem wat ik nu heb is dat ik een event aansturen..dit gaat goed als de batterij okay is.
Na een tijd is het noodzakelijk om een langer IR signaal te sturen doordat de batterij iets zwakker is geworden...echt optimaal is het nog niet
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by r_255 »

status only device was het idd, sliders nog even op max value 254 gezet in sliders en het werkt zo goed ! ( thnx )

Je kan het welicht proberen, al kan ik niet helemaal zien hoe je de luxaflex kan sturen... maar op deze manier zou je ook een 3 stands slider kunnen maken met open open , open dicht dicht dicht.
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Re: var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by simjoc »

Allereerst sorry dat ik zo'n oud topic bump, maar het leek mij overzichtelijker om het in een topic te houden.

Ik heb bovenstaande acties uitgevoerd in mijn hstouch en ik moet zeggen dat het perfect werkt! Ik kan alle drie de sliders prima afzonderlijk bedienen en het werkt mooi vloeiend. Nu wil ik echter vanuit een event een waarde aanpassen. Dat houd in dat ik een waarde naar bijvoorbeeld Z1/2/3 wil sturen. Ik ben me inmiddels een beetje in VB.net aan het verdiepen, maar ik kom er niet uit. Het probleem ontstaat namelijk dat als ik het script afzonderlijk vanaf een event aanstuur. Als er dan een lamp brand, gaat de andere uit. Als ik de waarde via een script aanpas zal dit probleem verholpen moeten zijn. Kan iemand mij een klein beetje helpen om handmatig de waarde van een device aan te sturen?
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by r_255 »

Dat is een leuke,
voor de preset kleuren stuur ik hier cccp.exe hard aan ( dus met vaste waardes ) maar dan worden de sliders in hst niet geupdate.

Ik begrijp teminste uit jouw verhaal dat je een 3 vaste waardes wil verzenden naat z1 t/m z3 maar dat cccp.exe bij iedere device waarde wijziging weer de kleuren aanpast ?

met
&hs.SetSeviceValue "z1",200 kan je van uit scripting volgens mij de waarde van een device aanpassen.
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Re: var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by simjoc »

Nogmaals mijn excuses dat ik (weer dit) oudere topic bump, maar het leek mij wederom handiger om het in dit topic te houden. Bovenstaande optie is gelukt en ik moet zeggen dat ik mijn licht eigenlijk alleen nog maar via events bedien en niet met de slider. Dus ik voor een event uit dat de waarde van Z1/2/3 aanpast en een event change dat hierop reageert. Dit werkt prima en ik kan in drie verschillende ruimten mijn witte led's bedienen. Ik krijg echter als een geruime tijd een hele hoop foutmeldingen. Het is volgens mij elke keer dezelfde foutmelding en het lijkt er op dat cccp geen toegang krijgt tot de com2 poort die ik gebruik. Uiteindelijk werkt de verlichting wel ondanks de foutmelding. Ik krijg deze melding meerdere keren per dag.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Image

Image
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by r_255 »

Ik denk dat het probleem er in zit dat je te snel cccp.exe achter elkaar triggerd... ( gebeurt hier ook regel matig )
en dan krijg je de melding dat com2 al bezet is.

Je zou dat kunnen ondervangen door even ergens een pauze in te lassen..
( bijvoorbeeld in het event wat cccp.exe aanroept )

Ik heb dit trouwens in een scriptje staan wat getriggerd wordt in het event...
(Z4 is het device id, omdat ik meer dan 1 chromoflex heb draaien )

Sub Main
hs.launch "cccp.exe","2 0 0 """&hs.DeviceValue("Z4")&""" 4 """&hs.DeviceValue("Z1")&""" """&hs.DeviceValue("Z2")&""" """&hs.DeviceValue("Z3")&""""
End Sub
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Re: var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by Esteban »

Die melding komt inderdaad omdat je geen pause (delay) hebt tussen de de commando's die je stuurt. De eerste 'instance' van cccp.exe is nog bezig met de COM-poort en tegelijkertijd probeert een tweede instantie ook op COM2 te connecten.
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Re: var van uit touchslider naar .exe doorgeven

Post by simjoc »

Bedankt voor de reacties. Ik had hier inderdaad helemaal niet aan gedacht. Ik ga er een pauze tussen zetten!
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”