HST Iphone Client $39

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by TANE »

Homeseer gaat een extra bedrag van $39 vragen voor de Iphone client plugin

Iphone client zelf zal gratis zijn maar hiervoor heb je een extra plugin nodig in HS2 die je via Homeseer kan kopen

Wel een beetje jammer dat ze dit gaan doen.
Prijs is voor de startende gebruikers erg hoog aan het worden.


<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

HST Iphone Client $39

Post by Willem4ever »

Slimme jongens op deze manier gaan alle inkomsten naar Homeseer en niet naar Apple.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by Bastiaan »

Ik dacht dat het bij uitbreiding van de HStouch server licensies zou blijven. Ik moest voor het beta testen toch ook daar extra licensie hebben. Die heb ik dus al aangeschaft voor de clients en waren ook al pitttig aan de prijs. Nu dan nog een extra plugin. Lekker bezig.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by TANE »

Voor mijn gevoel gaan ze te ver met deze actie..
$39 is niet veel voor een dergelijk product maar je moet niet vergeten dat je ook minimaal $200 extra moet betalen voor de HSTouch.
Een beginnende Homeseer gebruiker moet bij elkaar bijna $500 betalen..en dan nog je hardware..
Geheel ook nog een keer zonder support en veel bugs..

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

HST Iphone Client $39

Post by Esteban »

Idd een beetje jammer, stiekem gaat het dan toch van een aantrekkelijk geprijsd aanbod naar een minder aantrekkelijk aanbod voordat je iets werkbaars hebt. 40$ hier, 50$ daar (je wilt natuurlijk ook een music player plugin) dus reken maar gerust zelfs bijna 550$

Maar goed, het gaat al sinds langer bergafwaarts op sommige vlakken met Homeseer, dus het was te verwachten... Laten we het maar afschuiven op de 'the economy' and 'niche market'. Overigens, een positief gevolg daarvan is dat de Dollar weer redelijk laag staat de laatste tijd! [;)]

Ciao,
Esteban
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

HST Iphone Client $39

Post by Rene »

Ik heb het al meerdere keren gepost, maar laten we de krachten bundelen en gezamelijk met een goed alternatief voor Homeseer komen.

Rene.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by TANE »

Er zijn genoeg alternatieven...maar net niet compleet/ flexibel of goed toegankelijk voor de meeste gebruikers.

Ik begrijp Homeseer ook wel om te kunnen overleven moet je inkomsten genereren.
Maar dit is niet de juiste manier...en de meeste gebruikers gingen er van uit dat Iphone client gratis zou zijn als je HST had gekocht.
Zoals Willem ook opmerkte hebben het slim gedaan de vraag is of Apple dat zal accepteren...die zijn ook niet dom.

Ze kunnen beter iets van een support contract invoeren.. daar wil ik beste wel voor betalen als ze support weer invoeren en de toekomstige updates gratis maken.


<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

HST Iphone Client $39

Post by Rene »

Dus er is geen goed alternatief! Aangezien meerdere forumleden zelf aan het bouwen zijn en we met z'n allen inmiddels aardig wat ervaring hebben en dus kunnen specificeren hoe zo'n systeem eruit moet zien, moet het mogelijk zijn om met wel een goed alternatief te komen.

Rene.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

HST Iphone Client $39

Post by r_255 »

Dat belooft niet veel goeds voor de her release de wince client.. zal ook wel extra geld gaan kosten.
Ik kan ook niet echt zeggen dat je echt kwaliteit voor je geld krijgt.

Of ben ik nu de enige die het hele touch gebeuren maar een statische aangelegenheid vind en zelfs mijn wm mobile een stuk vinger vriendelijk is dan de hstouch software ?

dan zwijg ik verder maar over de documentatie of how to's..

Ik ben het wat dat betreft totaal met Rene eens, maar dat is voor mij als niet programmeur makkelijk gezegd :P
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by TANE »

Systeem wat Ron heeft gemaakt ziet er goed uit.
Een dergelijk systeem kan met meerdere ontwikkelaars heel snel naar niveau van Homeseer gebracht worden.

We moeten niet vergeten dat homeseer uniek gemaakt wordt door de hoeveelheid beschikbare plugins...en dat is heel veel werk.

hoe verder?

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by TANE »

Robin
Je hebt helemaal gelijk over de kwaliteit.
Homeseer kan gewoon te veel te veel wat we hier in NL niet gebruike..Homeseer heeft niet eens een goed werkend CTX35/PMIX35 interface.




<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

HST Iphone Client $39

Post by r_255 »

Wat Ron betreft zeker! Ik heb diepe respect voor mensen die dat zelf ik elkaar zetten, maar staar je niet blind op de huls.
Het gaat om wat er onder de motorkap zit, die huls is meer een persoonlijk verhaal. De een houd van Oranje de ander van Blauw.

Maar mischien maar even een nieuw topic openen want dit gaat zp niet meer over hst iphone clients.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by Digit »

Is dat nieuwe topic er al (agv vakantie kan ik het e.e.a. gemist hebben)?
Ik vind dit nl. wel een goed idee om verder op in te gaan, het gezamenlijk bouwen van een HS alternatief.


<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

HST Iphone Client $39

Post by Ruud »

Hoop wel dat het wel een prog wordt waar een niet programmeur mee uit de voeten kan.

Gr Ruud
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HST Iphone Client $39

Post by TANE »

He Robert,
Welkom terug hoop dat je een fijne vakantie had.

Er is nog geen nieuwe topic gestart maar wel veel belangstelling.
Ik ben er van overtuigd dat we wel gezamenlijk iets moois kunnen maken wat veel meer past op de NL situatie.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”