beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by binkiem »

Ik wil wat gaan doen met HStouch. Nu heb ik in de meterkast een laptop staan met daarom o.a. homeseer. Aan de andere kant van de muur zou ik een touchscreen kunnen plaatsen. Op de laptop zou ik eventueel de HStouch sw op kunnen laten draaien.

Mijn vraag is:
Als ik nu aan de laptop bv dit scherm koppel. http://www.beetronics.nl/p/14/10-inch-i ... ouchscreen via de USB poort. Werkt het dan, en zie ik iets op het scherm? Of moet de VGA kabel ook verbonden worden, wat dan eigenlijk niet handig is omdat ik op de laptop meerdere programma's heb draaien en ik op de touchscreen alleen continue HStouch wil zien.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Alexander »

De USB aansluiting is nodig om de touch mogelijkheid te benutten. Vergelijk het met een USB muis. De VGA heb je nodig voor het beeld.
Er zijn overigens wel schermen waarbij de scherminformatie ook via de USB kabel loopt, maar dat is OS afhankelijk en er zijn er niet veel van. Als je het scherm aansluit op je notebook (via VGA) kun je binnen je OS kiezen om het tweede scherm (je touch scherm) als extra scherm te gebruiken (desktop uitbreiden). Daarop kun je dan HSTouch tonen, terwijl op je scherm van je notebook iets anders te zien is.

Alexander
jakkes
Member
Member
Posts: 167
Joined: Sat Oct 10, 2009 2:09 pm
Location: Netherlands

beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by jakkes »

Kijk voor de grap hier eens naar:
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-ac ... 0219543nom
all-in-one....., en waarschijnlijk draaid homeseer er ook nog wel op denk ik.
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by binkiem »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
<br /> Als je het scherm aansluit op je notebook (via VGA) kun je binnen je OS kiezen om het tweede scherm (je touch scherm) als extra scherm te gebruiken (desktop uitbreiden). Daarop kun je dan HSTouch tonen, terwijl op je scherm van je notebook iets anders te zien is.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Daar had ik nog even niet aan gedacht. Dit gaat mogelijkheden bieden, omdat ik redelijk eenvoudig bij de laptop kan komen met een VGA en USB aansluiting
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Wim2008 »

Ik zou de komende dagen wat willen experimenteren met een 2de pc waar homeseer opdraaid.
Ik zou al naar HStouch willen, maar heb geen ervaring en heb ook nog geen HStouch screen.

Kan ik met een andere pc ook reeds beginnen om een aanvangscherm te maken en dit te bedienen met de muis?

Wat is de juiste volgorde om mee te starten?
Wat heb je nodig?

Mvgr Wim :) :wink:
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Re: beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Esteban »

Hoi Wim,

Niet helemaal zeker of ik je vraag snap, maar je kunt een hstouch client gewoon opstarten op een 'normale' desktop computer en bedienen met de muis, dat is geen enkel probleem. Een touchscreen kun je dan evt later aanschaffen.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Wim2008 »

Hallo Esteban,

Sorry dat ik onduidelijk was. Maar je hebt mij goed begrepen.
Heb ik nog bepaalde software programma's nodig om een scherm op te bouwen?

Mvgr Wim :) :wink:
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Re: beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Esteban »

Nee, naast homeseer enzo enkel HStouch server en client en je kunt aan de slag. Voor designen gebruik je HStouch designer.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Wim2008 »

Weet je de te verwachte kosten voor alle software en pluginns?

Mvgr Wim :) :wink:
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: beginners vraag over koppelen touchscreen icm hstouch

Post by Wim2008 »

Probleem van de kosten heb ik kunnen vinden.
Als je Homeseer Pro hebt, zijn er geen verdere bijkomende kosten.

Zoals aangegeven door Esteban moet je de plugin van HS-touch installeren via Homeseer. Daarnaast moet op de pc met evt touchscreen, de client met HS-designer gedownload worden en daarna installeren.
Bij client geef je op welk ip-adres je HS-pc werkt en dat zelfde doe je bij HS designer. Zolang je op je home nerkwerk zit hoeft je verder niets te doen.
Voor externe toegang moet er wel nog het een en ander gebeuren, nl het forwarden van een poort. Moet ik me nog in verdiepen.

Het maken van een nieuw projekt in HS designer is niet eenvoudig. Er zit een voorbeeld bij de HS designer, dat besproken wordt in de video op de site van Homeseer. Hierin staan de eerste stappen.

Maar de eerste stappen zijn gemaakt op een normale pc, om binnen kort een touch screen of iets vergelijkbaars aan te schaffen.

Mvgr Wim :) :wink:
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”