HST beginnersvragen over schermgrootte en 24 hrs notatie

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

HST beginnersvragen over schermgrootte en 24 hrs notatie

Post by leo »

Ik ben, na Envers workshop in Den Haag, bezig over te stappen van Home Controle Assistant naar HS en HST en heb inmiddels HST designer draaiend op een 17" scherm. Als server/touschscreen in mijn huiskamer ga ik een ASUS 8,9" T91 gebruiken (Makro aanbieding - bedankt voor de tip...). Hoe kun je nu een schermlayout die je op 17" scherm ontwerpt omzetten naar de juiste grootte voor de 8,9" van de Asus????

Tweede vraag: hoe kan ik AM/PM tijdsaanduiding in HS(T) omzetten naar 24 uurs aanduiding. Ik heb in Set-up onder "Other settings" de Replacement variable $time al op NO gezet en in "Location Settings" Amsterdam als locatie ingevoerd maar er verandert niets....(heb eerdere threat in forum hierover al gelezen maar kom er niet uit)

vr.gr. Leo
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: HST beginnersvragen over schermgrootte en 24 hrs notatie

Post by johnz »

1. Heel eenvoudig. Bij Tools, Options, Project defaults kan je de breedte en hoogte van de schermen instellen (voor de T91 1024 x 600). Je kan dat ook per scherm doen (bij de screen properties) (en als je de schermen al ontworpen hebt, zal je dat ook per scherm moeten instellen).

2. Ik heb op die plaats geen no staan maar yes, en heb 24 uurs aanduiding. Weet even niet of er nog meer plaatsen zijn waar je iets moet aangeven. In HSTouch heb ik in een tekstvak met als tekst [$TIME=H:mm] ook 24 uurs aanduiding.

Groeten,
John
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: HST beginnersvragen over schermgrootte en 24 hrs notatie

Post by leo »

Johnz,

Bedankt voor de reply. De klok werkt nu in 24 hrs notatie. Schermen aanpassen lijkt aardig te lukken maar nu krijg ik regelmatig, als ik scherm naar client overzet, boven m'n scherm een blauwe windowsbalk met in de linkerhoek het windows-logootje en in de rechterhoek de drie tekentjes om resp het scherm volledig te maken, kruisje om scherm af te sluiten en het tekentje om scherm te minimaliseren....enig idee wat hier gebeurt of wat ik fout doe...

vr.gr. Leo
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: HST beginnersvragen over schermgrootte en 24 hrs notatie

Post by johnz »

Leo,

Haal in de HSTouch client op de T91 eens het menu naar voren (rechts klikken met de muis of een tijdje op het scherm drukken) en kies vervolgens client options. Ik denk dat je daar "add titlebar to screens" aangevinkt hebt staan. als je die weg haalt, is 'ie schermvullend.

Groeten,
John
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: HST beginnersvragen over schermgrootte en 24 hrs notatie

Post by leo »

John, you're the man!! Windowsbalkje is verdwenen. Bedankt...

vr.gr. Leo
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”