HStouch op Windows Mobile

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

HStouch op Windows Mobile

Post by jackal »

Weet iemad of er ergens een soort van (beginners)handleiding is voor het opzetten van de basis van HStout toepassingen op mijn WM telefoon (HTC touch pro 2).
Ik heb zelf naar eigen inzicht iets in elkeer gezet en op mijn telefoon gecopieerd, waanneer ik het opstart krijg ik een blauw scherm en that's is, de enige maniet om het te beeindigen is de telefoon opnieuw opstarten of beeindigen via taakbeheer.

Jaco
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch op Windows Mobile

Post by r_255 »

Hallo Jackal,

Beeindigen kan ook als je het scherm even een tel of 4 ( was in de re boven hoek ) je scherm ingedrukt houd...
dan zou je een popup menutje moeten krijgen waar je wat opties kan instellen of beeindigen.
( daar ergens bij options. o.i.d. ) moet je dus ook je ip adres van je homeseer server neer zetten + wachtwoord om toegang te krijgen met de hs server.

In theorie werkt het zo :

- In hst designer maak je eerst een layout voor je telefoon en jouw setup ( je kan ook een bestaande layout die met designer zijn mee geleverd ombouwen om te beginnen )

- vervolgens verzend je deze naar je telefoon met de optie deploy ( in hst designer dus ) Let daarbij wel even op dat je telefoon dan al met de hstclient moet zijn opgestart, anders vind designer je telefoon niet in het lijstje met aangemelde devices.

suc6
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch op Windows Mobile

Post by binkiem »

ik stoei met hetzelfde probleem. Mag activesync of syncentre wel draaien? Wat ik nu zie is dat de designer het apparaat niet ziet.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch op Windows Mobile

Post by r_255 »

Ik zeg dit niet met zekerheid, maar ik denk dat het niet werkt met activesync en wifi tegelijk. ( 2x ip adres ?)
Je kan natuurlijk wel met de hand alles naar een mapje copyeren en dan opstarten.

wel even je ipadres opgeven van je hs server in je hstclient en zorgen dat je password en inlog goed zijn.
Deze vind je in het menutje waar je ook mee kan afsluiten.
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Re: HStouch op Windows Mobile

Post by jackal »

Ik heb inmiddels zoveel 'gerommeld' dat ik m'n telefoon zo ver heb dat ik blauwe schermen met witte letters krijg als ik HST opstart. Moet vanavond toch ff nieuwe ROM-update op telefoon zetten, wordt vanavond vervolgt maar heb goede hoop dat ik het gevonden heb. Ik hou jullie op de hoogte.
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Re: HStouch op Windows Mobile

Post by jackal »

JAAAAAA........ 't is gelukt.

Hieronder een 'Jip & Janneke' gebruiksaanwijzing voor mensen welke in de toekomst het zelfde probleem ondervinden:
1. Zorg dat HS draait, dat de HSTouch plugin is geïnstalleerd en dat je het IP-adres van deze PC weet.
2. Zorg dat de HStouch cliënt op je Windows-Mobile apparaat staat gecopieerd.
3. Zorg dat je Windows-Mobile apparaat een verbinding heeft met hetzelfde LAN-netwerk als de PC waarop HS draait.
3. Start de HStouch cliënt op je Windows-Mobile apparaat op, na enkele tientallen seconden verschijnt er een scherm waarin je onderandere een IP-adres kunt invullen, vul hier het IP-adres van de PC in waarop HS draait en klik op OK.
4. Direct hierna geeft HS in zijn log iets aan in de trand van; 'Device connected'.
5. Start nu SHTouch op en maak een project aan met de resolutie van het scherm van je Windows-Mobile apparaat.
6. Zet hier wat 'testdingetjes'in en sla het project op.
7. Klik vervolgens op 'deploy', hier schuift een 'submenutje' uit met de naam van je Windows-Mobile apparaat. Wanneer je hier op klikt krijg je een 'popup-venstertje', wanneer je hier op OK klikt wordt het project op je Windows-Mobile apparaat gezet en werkt het (althans bij mij)

Succes.......
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”