Laatste druk op knop weergeven

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
PietjeNL
Member
Member
Posts: 150
Joined: Sun May 30, 2010 8:47 am

Laatste druk op knop weergeven

Post by PietjeNL »

Ben net met HSTouch bezig, de tijd weergeven en apparaten aansturen lukt aardig.
Alleen het maken van een knop die dan aangeeft wanneer hij voor het laatst is ingedrukt wil niet lukken.
Dit zodat als onze kleine man gegeten heeft je de knop indrukt en je dan weet wanneer hij voor het laatst heeft gegeten.
Is dit mogelijk en zo ja hoe??

Groeten Pieter
PietjeNL
Member
Member
Posts: 150
Joined: Sun May 30, 2010 8:47 am

Re: Laatste druk op knop weergeven

Post by PietjeNL »

Vanaf HS forum:
Create a status only device in HomeSeer (a virtual one), then create a button and label in HSTouch.

On the button set the action to 'Run a HomeSeer Script...' then in the script box type &hs.setdevicestring("Q2", Time() & " " & Date(), True). Replace Q2 with your virtual device code as above.

Then you can either status track your Q2 device into HSTouch by assigning it to your label, or use [$SCRIPT=&hs.devicelastchange("Q2")] in the text of your label.

Either method works, they are just displayed very slightly different.
It works :D
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: Laatste druk op knop weergeven

Post by Reemster »

Kan je dit niet doen d.m.v. een virtuele device? en een Manuel event?.. en dan bij action in het event selecteer je 't virtuel device.. een ON. en dan na 500ms weer Off.. en in HStouch een drukknop maken.. met bijv. als tekst: Drukknop gegeten [$SCRIPT=&hs.DeviceLastChange("Plaats hier de code van 't virtuel device")] Bij actionswhenpressed zet je 't manuel event neer ...

Zo zou ik het doen tenminste... Maar ik denk vaak omslachtiger dan soms zou moeten heb ik gemerkt :P dus misschien heeft iemand anders een beter/makkelijker idee.


*UPDATE* je kan ook natuurlijk DIRECT in HStouch :P de virtuel device een AAN/UIT zetten...dus dan heb je helemaal geen event nodig.. duh..
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”