statustracking

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

statustracking

Post by Reemster »

Guys, ik kom er niet uit..

Ik heb verschillende knoppen gemaakt op mijn HStouch screen.. een knop voor de woonkamer verlichting, een knop slaapkamer, enz.. Nou wil ik kunnen zien of er een lamp aanstaat in een kamer in 1 oogopslag. dus dacht.. ik maak de knoppen dan een rode kleur zodra een lamp aangaat. Met één lamp is dat nog wel mogelijk.. maar omdat je maar 1 device kan selecteren wat betreft statustracking in Hstouch .. zoek ik een manier om dit te doen met meerdere lampen... zoiets kleins, schijnt zo lastig te zijn.. :| want heb al zitten klote met virtuele devices.. and conditions.. maar ik kom er niet meer uit..

Kan iemand mij advies geven?..
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: statustracking

Post by Reemster »

Schijnbaar is dit een lastig probleem... Of zo makkelijk dat niemand de moeite neemt om te reageren? ;)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: statustracking

Post by Snelvuur »

Kan blradar geen oplossing hiervoor bieden?

Die werkt juist op basis van meerdere devices om aanwezigheid te laten zien van een bepaalde ruimte/verdieping. Neem aan dat dat ook kan met lampen. Dan kan je op basis van de "verdieping status" zoiets maken.

Chak weet meer van blradar af, misschien kan hij een ja/nee geven of dit werkt.
// Erik (binkey.nl)
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: statustracking

Post by Reemster »

hehe, BLradar.. ik had daar zoveel vertrouwen in dat ik toen gelijk een licensie had gekocht.. Maar helaas kreeg het nooit werkend met RFXCOM... en me homeseer werd er onwijs onstabiel van. Lichten gingen niet meer aan, kon geen events meer aanmaken.. en uninstall van BLradar hielp niet.. en ik was toen nog niet zo scherp om eerst een backup van Homeseer te maken.. dus het heeft me veel tijd gekost om weer up and running te zijn.. Misschien dat ik ooit weer is (als ik tijd heb) blradar ga installeren... maar als ik er aan denk krijg ik al hoofdpijn..
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: statustracking

Post by Snelvuur »

maar je kan niet zeggen "if lamp1 , and if lamp2, and if lamp3, and if lamp4, etc etc" then status lamp 1e is aan? denk even hardop hier. zelf moet ik ook nog wat maken, maar dan ga ik blradar denk ik proberen.
// Erik (binkey.nl)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: statustracking

Post by Alexander »

Ik heb een licentie op HStouch, maar nog niet mee aan de slag gegaan. Kun je geen timer inbouwen waarin je controle acties uitvoert?
Alexander
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: statustracking

Post by Reemster »

Hoi Alexander,

Nee deze functie zit helaas niet in Hstouch.. Waarschijnlijk zou ik over moeten stappen naar Blradar.. Of iemand lief aankijken die een script maakt die checkt of er bepaalde lampen op dim/aan stand staan.. en zoja een virtuel device op aan zet..
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: statustracking

Post by Peterpc »

het kan in ieder geval met doomotion.
je kunt dan een occupancy device maken die afhankelijk van een aantal te kiezen devices aan geeft of een van die devices actief is.
Peter
http://www.pcgsm.nl/
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”