Ervaringen IPAD en HStouch

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Ervaringen IPAD en HStouch

Post by binkiem »

Ben nu in de fase beland om een touchscreen te kopen. Hoewel tussen het scherm en de laptop met HStouch maar 1 dun muurtje zit (en ik dus ook overweg zou kunnen met een simpel touchscreen), ben ik aan het overwegen om een IPAD te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe is de performance, is het scherm groot genoeg enz. En is deze makkelijk te plaatsen op een muur?
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

Ik heb de ipad nu al een tijdje.

Voordelen:
- Mooi beeld
- Snelle verwerking (maar zou nog sneller kunnen, ligt eraan hoe druk je het maakt)
- Goeie touchscreen
- Lange batterij duur (maar in de muur aan de power maakt dat niet uit)
- Wifi (dus kan je hem overal ophangen)
- Je kan hem loshalen en overal meenemen in de kamer (heb ik erg veel last van)

Nadelen (hoeft niet persee een nadeel te zijn)
- Geen netwerk connectie (kabel)
- Aansluiting van power zit rechts, dus je kan hem niet ongestraft ophangen zonder dat je dat stekkertje ziet
- Echte "inwall" ophang oplossing zijn of super lelijk of stervens duur (denk aan http://www.savantav.com/products_ipad_d ... nwall.aspx wat zo rond de 500 dollar kost)
(vergelijk dat met www.theipadframe.com, maar ja die zijn al uitverkocht sinds 3 maanden terug.. nog niks meer van gehoord.. terwijl ik er wel 1 besteld heb niet doen dus op moment)
- Geen degelijke speakers (geluid kan niet zo hard dat je het overal hoort zegmaar)
- Nog geen multitasking, dit komt naar alle waarschijnlijk met de 4.1 update.
- Hoog WAF factor, gooi er een paar leuke kleine spelletjes op en je bent hem kwijt of kinderen willen er mee spelen.
// Erik (binkey.nl)
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by binkiem »

Hoog WAF factor, gooi er een paar leuke kleine spelletjes op en je bent hem kwijt of kinderen willen er mee spelen.
Ik denk dat ik daar ook last van ga krijgen.

Welke type Ipad heb je? Ik dacht zelf aan de goedkoopste 16 Gb en alleen Wifi

Overliggens heeft Brodit ook een Ipad wall aansluiting. Goedkoop en eventueel zelf uit te breiden met een cover.
http://www.pdashop.nl/product-gallery/9 ... ohouders/0
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

Ik heb 16gb wifi, de goedkoopste. Voor aan de muur maakt dat toch niet uit, en je hebt toch overal in huis wel wifi.
// Erik (binkey.nl)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

krijg net een fedex nummertje door van mijn "www.theipadframe.com" ze sturen het niet naar nederland overigens, maar heb het via een amerikaanse bekende gedaan.
// Erik (binkey.nl)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Bastiaan »

Ik heb sind hij uitkwam in Amerika een iPad 64gb (met jailbrake) en gebruik het ding steeds vaker. Veel meer dan ik in eerste instantie dacht en vind het zonde om hem aan de muur te hangen.
Misschien dus inderdaad een kleinere 16gb maar ik vind de bediening van HStouch via de iPad nog niet echt lekker lopen.
Wat dat betreft doet mijn Asus Top het nog steeds erg goed en is ook goedkoper.
Bij mijn bed heb ik een 12"tocuscreen hangen met een heel klein computertje in de kast. Dat setje was nog goedkoper en loopt ook goed.
Alhoewel het Atom setje erg weinig stroom verbruikt denk ik dat je met de iPad en een goed adapter nog een stuk beter uit komt.
Keuzes, keuzes :-)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

Hstouch loopt niet lekker?

Ik heb alleen dat als ik het scherm vol gooi met grote plaatjes die ik elke 0.5 seconden wil refreshen dat hij dat niet zo geweldig vindt. Maar daarnaast alles wat ik in het scherm gooi gaat snel zat.

Had wel veel wifi issues maar die laatste update heeft wel geholpen heb ik het idee.
// Erik (binkey.nl)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Bastiaan »

Komende maanden worden er ook Android en W7 tablets verwacht. Er gaat geen dag voorbij zonder aankondiging van een tablet.
Ook daar kunnen weer handige en compatibele versies tussen zitten.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

android is "nog" geen hstouch client voor w7 zou wel kunnen. zit nu alweer een tijdje in mijn nieuwe huis en in de tussentijd zat ik altijd op zoek naar een mooi hstouch interface, de ipad is tot nu toe alleen maar een pluspunt geweest. ik heb hier zelfs nog een zo goed als nieuwe "TeePC" en ik had nog 2x een elo touchscreen, en allerlei andere meuk. Uiteindelijk was het allemaal niks. Niet negatief bedoelt voor de mensen die zo'n eee pc touch of wat dan ook aan de muur hebben hangen maar ik zie die nog te vaak van de muur af hangen "dus een bulk van 2/3 cm dik" en dat vindt ik gewoon niet mooi.

Goed smaken kunnen verschillen, en ligt ook aan je budget. Net als dat mensen een ipad kopen met 3g, als je een iphone hebt vindt ik dat onzin. Jailbreak je iphone zet er "MyWi" op en je hebt een wireless access point waar je ipad gebruik van kan maken (scheelt weer $$$ op de ipad)
// Erik (binkey.nl)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by TANE »

Voor Hstouch is op dit moment iPad een van de mooiste oplossingen.
Windows 7 heeft gewoon te veel power nodig om een beetje goed te kunnen draaien.

Android gaat mooi worden als de client beschikbaar komt.
Voor 200 euro heb je een Android client.

@Snelvuur 3G op de iPad heeft meer power dan de 3G van de iPhone signaal is sterker.
iPad met 3G heeft ook een ingebouwde gps...maar je hebt gelijk ik probeer mijn 3G goed te praten.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Bastiaan »

@Enver: Ja dat GPS heeft nogal zin als je 'm aan de muur hangt :-)

@Erik: Ik kan me voorstellen als je een nieuw huis inricht dat je anders kijkt in een lege ruimte dan in een huis waar je al jaren spullen om je heen verzameld en gewoon wat bijzet.

Mij iPad heeft grote moeite met het snel weergeven van mijn camera's. Dat doet zelfs WinCE beter. Heb niet het gevoel dat ik WIFI problemen heb maar misschien heeft het er toch mee te maken.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by TANE »

Ik kan via 3G mijn webcams bekijken.
Gebruik wel applicatie Cam viewer (iPhone versie) er is ook een iPad versie weer $$$
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

Ik moet zeggen dat als ik mijn camera's bekijk in hstouch dat het inderdaad niet snel is op de ipad. De refresh rate heb ik denk ik ook te hoog staan. (maar goed, je zou denken dat als je elke second doet dat het wel moet kunnen) neem dan wel 4 camera's op 1 scherm met verschillende urls..
// Erik (binkey.nl)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Bastiaan »

Android client is aangekondigd voor eind Augustus....
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Ervaringen IPAD en HStouch

Post by Snelvuur »

Lekker, dan is er en een android , en een iphone versie en een hstouch en een homeseer.. dan hebben ze ook geen tijd meer om te bugfixen ...
// Erik (binkey.nl)
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”