droplist en dropbox

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

droplist en dropbox

Post by martinisoft »

Een paar weekjes geleden heb ik me tijdens de 50% korting actie ook laten verleiden tot aanschaf van homeseer.
Daar ik tijdens de pas afgeronde verbouwing in ons huis een touchscreen monitor in de gang heb gemonteerd om mijn z-wave setup te kunnen bedienen leek het mij een goed idee om meteen voor homeseer pro te gaan zodat ik ook meteen over een HSTouch licentie zou beschikking.
Nu ben ik inmiddels een paar weken en wat uurtjes met HSTouch verder en heb ik een vraag.
Ik zou graag een droplist of dropbox gebruiken om van scherm (in mijn geval ruimte) te wisselen.
Ik ben voor elke ruimte een scherm aan het maken en zou dus graag op elke pagina een droplist of dropbox willen zetten waaruit ik de gewenste ruimte kan kiezen waarna ik dan na de desbetreffende screen ga.
Ik kan dit voor een button zonder problemen voor elkaar krijgen, door een actie aan de button te koppelen die een ander scherm laat zien.
Bij een list of dropbox kan ik dit natuurlijk niet op deze manier doen want dan reageert ieder item in de box het zelfde.
Bestaat er een variable voor bijvoorbeeld de List_lables of List_Values die ik kan gebruiken in de actie, of hoe kan ik dit het handigste aanpakken?

hartelijk dank voor het meedenken alvast..

Martijn.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: droplist en dropbox

Post by AshaiRey »

Hoi

Ook ik ben enorm aan het stoeien met HSTouch en in mijn geval met een Android panel.
Ik heb hierbij gemerkt dat je vaak erg 'out-of-the-box' moet denken om dingen voor elkaar te krijgen.

Als ik jou vraag zou moeten oplossen zou ik iets als volgt doen (niet getest)

Een slider met daaraan een tekstvlak gekoppeld die je dmv de slider kan scrollen
(hier is een video tutorial van op de HS site)
De label die naast de sliderknop staat is de gekozzen label.
De waarde van de slider als je hem loslaat kan je dan gebruiken voor verdere actie.
Bram
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: droplist en dropbox

Post by martinisoft »

Dag Bram,

Dank voor je reactie.
Wanneer ik een slider gebruik moet ik als ik het goed begrip de slider knop bij de juiste tekst schuiven om de selectie te maken.
Ik wil echter de selectie maken door op de tekst te klikken.
Is het niet mogelijk om dit via een droplist of box in elkaar te draaien? volgensmij vraag ik daarmee niks extreems..

wederom dank voor het meedenken..

Martijn.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: droplist en dropbox

Post by r_255 »

Een drop box zou je ook kunnen faken... dit bij gebrekkige documentatie over de dropbox van hst

Je maakt 2 visuals van een dropbox,
met show en hide elemens kan je dus de open/closed dropbox faken en zodra je de juiste button geclicked heb die hide je weer alle buttons en show je de closed versie.

Let dus even op dat je de te kiezen opties standaard niet laat zien en pas weergeeft als er op het gesloten dropbox plaatje geclicked wordt.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: droplist en dropbox

Post by AshaiRey »

Een droplist is te vinden op het tabblad 'other'
Staat hij er daar niet bij dan wordt deze door de client niet onder steunt.
Wil je hem toch proberen dan moet je een nieuw project aanmaken van het type Windows.
Nu staat de droplist er wel bij. Zet deze op het scherm, copy en open je eigen project waarna je daar paste kan doen.

Opm. De Android client ondersteund geen droplist
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”