Raar probleem

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

Raar probleem

Post by Edwin »

Ik heb sinds ik de nieuwste hstouch app op de iphone gezet heb het probleem dat ik
Niet via het extern ip adres kan inloggen over wifi.(geeft na zo'n 10 seconden aan dat de instellingen in de settings niet goed zijn)
Werkt wel via lokaal ip
Ben 100% zeker dat het ipadres en de rest van de gegevens kloppen
En als ik het externe ipadres in de adresbalk plak op de iphone kan ik gewoon in mijn homeseerserver waar hstouch ook op staat. Poort 10200 staat open in de router ( anders werkte het via lokaal ip ook niet)
Waar zou dit aan kunnen liggen?
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Raar probleem

Post by r_255 »

Firewallvan de externe verbinding ?

sinds ze op mn werk alle poorten dicht hebben zitten heb ik het zelfde, via 3g "werkt" het dan wel.
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

Re: Raar probleem

Post by Edwin »

nee firewall had ik ook al een keer uitgeschakeld om dit te proberen
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Raar probleem

Post by RdP »

Edwin wrote:En als ik het externe ipadres in de adresbalk plak op de iphone kan ik gewoon in mijn homeseerserver waar hstouch ook op staat. Poort 10200 staat open in de router ( anders werkte het via lokaal ip ook niet)
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Als via een lokaal IP adres werkt hoef je toch niet via de routeer, dus het zou toch in de routeer kunnen zitten. Of begrijp ik je verkeerd ?

/Rien
Rien
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

Re: Raar probleem

Post by Edwin »

Is een draadloze router dus dacht ik dat het via de router ging over wifi?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Raar probleem

Post by RdP »

Als je binnen je 'eigen' netwerk blijft wordt er geen verkeer gerouteerd. Het maakt dan niet uit of het wireless of bedraad is. De router zorgt ervoor dat verkeer van binnen naar buiten (het internet) en andersom in goed banen wordt geleidt. De meeste routeer zijn tegenwoordig mutifunctioneel en bevatten ook een switch en een wireless acces point.

Je zal in je in je router op zoek moeten naar iets wat NAT heet (Network adres translation) en daar zal je de poort van HStouch 10200 moeten routeren (zoals dat heet) naar het ipadres van je HS server. Net zoals ook al met de poort van de webserver van Homeseer zelf is gedaan (poort 80 als je het niet veranderd hebt)

Als je meer hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.

Gr,
Rien
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”