my ipad hst interface

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

ralhop
Member
Member
Posts: 99
Joined: Sat May 23, 2009 10:42 pm
Location: Germany

Re: my ipad hst interface

Post by ralhop »

Dag Kees,

de status van de accu is makkelijk toe te voegen.
voeg een textveld toe in je project en voor bij text " [$BATTERY]% "in en dan moet het werken.

succes.
Ralph
Ralph
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: my ipad hst interface

Post by keeslamper »

Ralph,

Bedankt voor je reactie! Ik heb het uiteindelijk gevonden in de help van HSTouch alsnog.

Is het ook mogelijk om het wifi-signaal teken van de Ipad weer te geven? Die kan ik namelijk niet vinden.

Groet,
Kees
ralhop
Member
Member
Posts: 99
Joined: Sat May 23, 2009 10:42 pm
Location: Germany

Re: my ipad hst interface

Post by ralhop »

dat heb ik ook nog niet geprobeerd. probeer eens WIFI in de plaats van Battery. dit zou wel te simpel zijn denk ik.
Ralph
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: my ipad hst interface

Post by keeslamper »

Helaas Ralph, dit werkt niet!
krizzz
Starting Member
Starting Member
Posts: 37
Joined: Thu Jul 19, 2012 11:06 pm

Re: my ipad hst interface

Post by krizzz »

WoW! Ik ben echt helemaal fan van deze layout. Lekker dit weekend even wat tijd besteden aan het opbouwen van mijn nieuwe HStocu Client. Top werk!
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: my ipad hst interface

Post by keeslamper »

Haha bedankt Krizz! Dan heb je de IPad versie nog niet gezien, is de overtreffende trap!
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by DrDoo »

Zijn er trouwens meer mensen die "deze" interface draaien op de iPAD1...ik weet niet wat ik gedaan heb...maar het lijkt wel of alles steeds trager wordt...
Heel vervelend want ik gebruik hem hierdoor ook een stuk minder...en dat terwijl het zo'n gigantisch mooie interface is..
Zou het kunnen door bepaalde schermen en/of knoppen die ik heb?

Overigens wat het meest langzaam is is mijn homescreen...hier gebruik ik JOWI_random picture bijna volledig full screen...
Het duurt echt letterlijk soms 5 minuten voordat ik uberhaupt mijn homescreen te zien krijg...dan kan ik de op de foto clicken wat me naar mijn start scherm brengt...dit duurt vervolgens ook
behoorlijk lang :(
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by Rutger »

Ik had de standaard versie zoals deze gepost was, ook een getest op de iPad1 en mijn bevindingen waren ook dat deze best langzaam was. Daarna heb ik mbv de skin een eigen versie gemaakt en deze draaide in mijn ogen beter. Voorals de sliders voor de lampen waren niet vooruit te branden.
Sinds 2 weken heb ik een iPad3 en loopt 't weer lekker snel(met mn eigen interface), al gaat het intoetsen van een alarmcode de ene keer snel en de andere keer iets langzamer, wat soms voor problemen kan geven.
My home automation blog: https://rutg3r.com
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by r_255 »

Hallo heren,

Ik heb zelf de interface ook nog altijd in gebruik, en het enige waar ik traagheid bespeur is op mn camera pagina waar 4 cameras op draaien en de muziek pagina. ( dus bij het extern opvragen van data )
De rest loop ik gewoon lekker door. In hst designer was het project destijds wel heeel erg traag. zelfs zo traag dat ik de motivatie ben verloren om verder te bouwen en het voor mezelf bij een verticale interface heb gehouden.

mischen een optie om het volgende te proberen :

nieuwe instal van hst op de ipad en nwe deploy....

werkt dat niet herbouw dan mijn project in een nieuw project file. Als je dingen in een groupbox zet en deze opslaat kan je deels de vormgeving overzetten naar het nieuwe document.
Helaas ging het in het verleden met de actions nog wel eens mis, dus hou daar rekening mee.

Mischien leuk om te weten dat de vormgeving is ontstaan uit de frustraties van de dagelijkese zoektocht op mn iphone, waar je dat ene niet al te veel gebruikte icon niet meer ziet en er zelfs 3x overheen kijkt tussen al die fel gekleurde icons die om je aandacht staan te schreeuwen.
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by DrDoo »

Begrijp me goed hoor. Ik vind je interface echt fantastisch! Vroeg me alleen af of ik iets fout heb gedaan of dat er meer mensen last van hadden.

Gr
Michiel
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by r_255 »

Geen probleem hoor, vind het vervelend dat dingen niet werken zoals het bedoeld is.

Ik ondervind alleen het probleem niet en zeker niet op het dim gebied... dus dat zoekt erg lastig.
Als ik een slider beweeg op mn ipad2 moet ik naar mn ipad1 blijven kijken anders mis ik de update.

Zorg overigens dat dingen niet op scale staan, dat gaf in het verleden nog wel eens een probleem met de snelheid
maar ik geloof niet dat het probleem daar in zit.

Het enige wat ik het verleden wel eens heb gehad en de boel echt onwerkbaar maakte was een camera die niet geupdate
werd, maar dat zie je duidelijk in het hs log. Ik ga er wat dat betreft vanuit dat jullie zelf ook het een en ander bekeken hebben en het niet op zoiets hangt ?

mischien dat de .xml wat code bevatten of een verwijzing naar iets maakt wat niet op jullie systemen draait.
vandaar de sugestie om er zelf een project van te maken.
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by DrDoo »

Volgens mij was ik zelf al helemaal opnieuw begonnen en alleen de graphics van jou gebruikt. Weet ik echter niet meer 100% zeker.
Heb er de komende tijd helaas geen tijd voor om er uberhaupt mee bezig te zijn.
Mocht ik er weer aan beginnen zal ik mijn " bevindingen" hier posten.
Automated
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Tue Mar 05, 2013 11:14 am

Re: my ipad hst interface

Post by Automated »

This is a great set of graphics. I need a bottom button for Skype, Netflix, Power, and maybe a few other top buttons. I could see paying a small bounty or donation to get those!

Edit: I found the post with the Photoshop files for the bottom buttons. Could we also have Photoshop files for the top, side, and on screen buttons? This would allow full customization of this set.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by r_255 »

Thanks Automated,

Its been a while since i have been working on this interface.
guess it makes it kind of time less :D

Ill dig up the files and see what i can do, netflix and skype should not be a problem.
I do wonder what you mean with power... ? like in power usage or as in on/off ?

if you could be more specific ( email me the buttons you want empty as a .psd ) to my nickname here @hotmail.com
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: my ipad hst interface

Post by r_255 »

For the graphical challenged there are some icons in vector format that could be added to a button or what ever.

File size seems to big so i am linking to the homeseer board.
http://board.homeseer.com/attachment.ph ... 1363645416
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”