Not Connected

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Not Connected

Post by dreambox »

Hoi,

Tijdens "Loading configuration" komt er onderin het midden van mijn ZT180 not connected te staan, dit terwijl hstouch gewoon werkt en ik gewoon kan surfen.
Wat me wel opvalt is dat het soms lang duurt voordat ik reactie van hstouch krijg, en ik een forced close moet doen
Ik gebruik ZT180 hstouch 1.0.32

Iemand ervaring hiermee?

Alex
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Not Connected

Post by AshaiRey »

Ja, ik heb ook een ZT180 en ik neem aan dat je connect met Wifi.
De Wifi van dat ding is ronduit belabberd. Er zijn verschillende firmware updates beschikbaar maar geen ervan weet de wifi stabiel te maken. Dit is een veel gehoorde klacht van over tablet.
Uiteindelijk heeft Wifi het hier helemaal opgegeven en is dood, net als de motion sensor trouwens. Ik kan het tablet nog wel bekabeld benaderen.
Bram
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Not Connected

Post by dreambox »

Hoi Bram,

Nee het is een directe verbinding via utp....

Ik zal eens kijken om te pingen:

Ping-statistieken voor 192.168.0.120: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms


Dus aan de snelheid kan het niet liggen
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Not Connected

Post by AshaiRey »

Even hardop meedenken hier.
- Een tablet is een accu device dus die zal proberen om zo zuinig mogelijk met enegie om te gaan.
- Processen zullen/kunnen minder CPU prio krijgen als ze enige tijd niet gebruikt worden.
Ik weet niet goed wat je situatie is daar maar ik kan me voorstellen dat als er weer een request komt voor het tablet dat deze uit een soort slaapstand moet komen (of het benodigde proces moet opgewekt worden). HS heeft hetzelfde mechanisme en is te zien op de tools pagina. Wat je zou kunnen proberen is om de paar minuten een ping te laten sturen naar het tablet om de verbinding 'live' te houden.

Volgens mij heb jij meer ZT180's. Zijn die allen op dezelfde firmware en hebben die ook problemen?
Bram
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Not Connected

Post by dreambox »

Ik heb nu 2 zt180 in huis aan de muur hangen met een vaste aansluiting en een directe voeding.
op de zt180 staat Stay connected aan en heeft een vast IP adres. Ik heb deze ook al uitgezet en DHCP aan maar niks geeft verbetering
op de ipads zijn er geen problemen maar die werken dan weer via wifi net als de iphones, hier heb ik de melding Not Connected nog niet / nooit gezien.
Ik heb een 1G router in mijn netwerk, maar de zt180 heb ik ook al teruggezet op een normale belkin router ook hier bleef het probleem ontstaan :-(
De woonkamer is een Zepad en de slaapkamer een Epad (zonder camera, je weet maar nooit..)
Op de epad staat nog een oudere versie firmware en een oudere hstouch.

Denk eens hardop mee: Waarom krijg ik de melding is ik gewoon toch kan surfen en hstouch gewoon de actuele data weergeeft....
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Not Connected

Post by AshaiRey »

Ik heb ondertussen geen idee meer wat er aan de hand kan zijn.
Er is nog 1 dingetje wat ik kan bedenken maar dat zou wel heel vaag zijn en dat is dat een onderdeel in HSTouch de connectie kwijt raakt. Zoiets als een RSS feed in je ontwerp die geen data meer kan ophalen en dat dit een 'not connected' melding geeft. In theorie zou al het overige dan gewoon moeten blijven werken.
Bram
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Not Connected

Post by dreambox »

Dat ga ik uitproberen door een simpel schermpje erin te zetten. Ik weet wel uit ervaring dat, als er een RSS niet gevonden wordt, er vroeger ( <1.0.32) geen doorstart plaatsvond.
Ik zal vanavond ook eens de oudere hstouch versie erop zetten.
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Not Connected

Post by dreambox »

Ik denk dat het probleem zich niet voordoet indien alle pads dezelfde versie gebruiken. Ik gebruik nu hstouch_release_1_19.apk en de not connected is de laatste 2 uur niet meer voorgekomen.
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Not Connected

Post by dreambox »

Nu na een 3tal weken geen Not Connected meer geweest. Er kan een slotje op.
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”