Developer vraagje

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Developer vraagje

Post by Digit »

Hi,

Vraagje... en misschien een beetje raar gesteld, maar please vergeef me mijn onwetendheid...

Is het mogelijk om rechtstreeks vanuit HSTouch aan een button een actie te koppelen die een Plugin-specifieke functie uitvoert?
Ik zit dan te denken aan dingen waarvan bekend is dat die vanuit scripts sowieso wel kunnen, als:

Code: Select all

Dim pi as Object = hs.Plugin("Fritz! Box")
pi.PlayVoicemail(1, True)
Maar gebruik van scripts wil ik vermijden. Dus kun je dat ook als een soort van 1-regelig commando aan een button hangen, als in (dit verzin ik ter plekke hoor :wink: )

Code: Select all

&hs.Plugin("Fritz! Box").PlayVoicemail(1, True)
Heeft iemand zoiets al eens gedaan? Of zien doen?
Alvast bedankt!
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Re: Developer vraagje

Post by Rebel »

Robert,
Ik denk wel dat op de een of andere manier moet kunnen, weet niet direct hoe, maar heb hier een Sonos plug-in (media speler) draaien en die is met HSTouch te bedienen. Je kan hier alle functies, volume-zender-playlist-zone enzo als functie kiezen, komt geen scripting meer aan te pas verder.

Groet, Arjo
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Developer vraagje

Post by nikagl »

Volgens mij alleen als je die custom actie in een event zou zou kunnen verwerken... of een script natuurlijk...vanuit hstouch zijn er niet veel button acties:
  • Control a HomeSeer device
  • Control a HomeSeer device using element selection
  • Run a HomeSeer script with values from elements
  • Trigger a HomeSeer event
En ik ben nog niet tegengekomen dat je een HomeSeer script kunt runnen zonder een echt script ervan te maken :)

Die derde (Run a HomeSeer script with values from elements) is overigens wel heel handig als je een bepaalde uniformiteit wilt maken zonder de hele tijd copy/paste van bepaalde objecten of Windows te hanteren. Je kunt daarmee een script runnen dat de info van een hidden veld gebruikt om bv. het te runnen event te kiezen... maar dat wist je vast al :D

Code: Select all

Sub Main(ByVal parm as object)
hs.TriggerEvent(parm(0))
End Sub
Groet,

Nika.
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Developer vraagje

Post by nikagl »

Rebel wrote:Robert,
Ik denk wel dat op de een of andere manier moet kunnen, weet niet direct hoe, maar heb hier een Sonos plug-in (media speler) draaien en die is met HSTouch te bedienen. Je kan hier alle functies, volume-zender-playlist-zone enzo als functie kiezen, komt geen scripting meer aan te pas verder.

Groet, Arjo
Ik ken Sonos niet maar weet dat er verschillende Music onderdelen in HSTouch zitten, maar die gebruiken volgens mij allemaal hun eigen events zoals "Music: Play" etc.
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Re: Developer vraagje

Post by Rebel »

In dit geval grijpt HST direct op de plug-in in, de "Sonoscontroller" is letterlijk aanwezig.
Hij maakt in ieder geval geen gebruik van de standaard aanwezige mogelijkheden.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Developer vraagje

Post by r_255 »

is prima te doen !

Run a HomeSeer script with values from elements


hs.Plugin("BLDenon").SendRawCommand("MV" & hs.DeviceValue("V15")&"")

Dit is de one liner die ik gebruik om een slider in hstouch zijn waarde door te geven aan de denon versterker

- v15 is een virtual device...
- SendRawCommand een plugin command
- MV = Mastervolume

Of zonder een var.
hs.Plugin("BLDenon").SendRawCommand("SIV.AUX")


Ik vraag me alleen af hoe je dan de navigatie door de voicemail bestanden wil doen... misschien is de music api dan een optie...

PS: HST maakt gebruik van de music api voor devices als : Mediaplayer, itunes, sonos, dlna, squeezebox ( en zal er nog wel een paar vergeten )
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Developer vraagje

Post by Digit »

Bedankt allemaal, hier kom ik verder mee!
En navigatie is niet nodig, de betreffende Plugin heeft al een ingebouwd kompas :lol:
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”