hstouch designer verbind niet meer

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

hstouch designer verbind niet meer

Post by walberg »

Ik heb de HSTouchdesigner in windows emulatie lopen, op parallels in Mac. Ik heb van de week mijn oude mac van 2006 weggedaan en inmiddels een mac mini staan. Alle backups met o.a. windows 7 /hstouch etc allemaal gerestored op de nieuwe mac.
Ik krijg nu steeds de melding dat HStouch maar beperkte functionaliteit heeft want er is geen verbinding met de server! Ik heb al eens een nieuwe user en wachtwoord aangemaakt onder netwerk bij Homeseer maar nog steeds geen verbinding.
Even voor de duidelijkheid, alle andere programma's onder windows kunnen gewoon het internet op of verbinding maken met andere devices, ik kan bijvoorbeeld met wincommander gewoon ook met de mac verbinden of met het netboekje waar Homeseer op draait.
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: hstouch designer verbind niet meer

Post by walberg »

Ben ik de enige met dit probleem? Ik heb nu een aparte laptop genomen, met windows Vista, dus nu even niet de Mac emulator, maar evengoed krijg ik geen verbinding met de server. Ik heb de firewall van windows al uitgeschakeld.
Is er ook een ander programma mogelijk dan HSTouch?, ik kan mij herinneren dat bij Domotiga een universeel programma gebruikt wordt, dat zou dan ook met Homeseer moeten kunnen werken, ik weet echter niet meer hoe dat heette.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: hstouch designer verbind niet meer

Post by Bastiaan »

Welke versie HS designer gebruik je? De laatste versie heeft een licentie nodig. Check ook of je Hstouch server plug-in de meest recente is.
Op je firewall hoef je alleen poort 10200 te openen, geen goed idee om de boel uit te zetten.
Als niets werkt, zet je als test, Hstouch op dezelfde machine als waar HOmeseer op draait. Weet je zeker dat je netwerk issues omzeilt.
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: hstouch designer verbind niet meer

Post by walberg »

Versie 30.03 even uit het hoofd. Ik heb expres niet ge update. Ik heb geleerd niet zomaar blind ervan overtuigd te zijn dat updaten altijd beter is. Ik zal proberen of ik designer op het netboekje kan zetten waar HS ookop staat maar dat machi
entje is erg licht en slecht toegankelijk.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: hstouch designer verbind niet meer

Post by AshaiRey »

Even het voor de hand liggende vragen.
Werkt de DNS naam?
Heb je het via het ip adres geprobeerd?
Klopt het poort nummer?
Heb je ooit een aanpassing aan het hosts file gedaan en nu vergeten?
Mag de nieuwe mac aanloggen/toegang hebben tot de bestanden op de HS touch server?
Wat is de exacte foutboodschap?
HSTserver is die voor HS2 of 3? En de designer?
Bram
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: hstouch designer verbind niet meer

Post by walberg »

AshaiRey wrote:Even het voor de hand liggende vragen.
Werkt de DNS naam?
Zie aanhangsel, ik ben niet echt op de hoogte met DNS, volgens mij zou dit hier walbergdomotica moeten zijn, ik voer altijd ip adres in, ook hier reageert het systeem niet op. En ik heb inderdaad nog niet van af buitenshuis getest. Daarvoor moet het systeem eerst lokaal goed werken.

Heb je het via het ip adres geprobeerd?
In mijn geval 192.168.0.16

Klopt het poort nummer?
10200 volgens het demonstratiefilmpje

Heb je ooit een aanpassing aan het hosts file gedaan en nu vergeten?

Nee, ik gebruik altijd little snitch maar ook zonder deze werkt het niet.

Mag de nieuwe mac aanloggen/toegang hebben tot de bestanden op de HS touch server?

Ik kan ook gewoon 192.168.0.16 invoeren en dan krijg ik de webserver van Homeseer, en dan gewoon via Homeseer apparaten in en uitschakelen.
Wat is de exacte foutboodschap?
Eerst krijg je de melding dat de altitude en longitude niet gezet is in Homeseer, daarna dat reconnection met de server is mislukt.

Het heeft altijd gewerkt, echter ik ben vorige week van mijn oude Mac Pro naar een Mac mini gegaan, gewoon een restore gedaan, verder niets.
HSTserver is die voor HS2 of 3? En de designer?
HS3 3.0.0.55 en Hstouch Designer 3.0.0.3 HStouch server plugin 3.0.0.22
Attachments
homeseer.jpg
homeseer.jpg (156.15 KiB) Viewed 10799 times
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: hstouch designer verbind niet meer

Post by walberg »

Dus ben ik maar eens even gaan kijken of het met de versie van Hstouch te maken heeft, die optie had ik nog niet gehad. Dus op een laptop van een huisgenoot even de versie 3.0.08 geinstalleerd en.. die werkt dus wel!
Heeft dus ergens te maken met de versies van client en server. Ik heb niet de Pro versie van Homeseer en deze variant van HsTouch moet tegenwoordig ook (duur) betaald worden. Ik heb even het een en ander met die versie .8 getest maar echt lekker werkt het niet, sommige knoppen worden botweg niet meegekopieerd en het opstarten van de client op het tablet (in mijn geval een Samsung) gaat ook niet helemaal vlekkeloos. Dus ik ga eens kijken of Command Fusion misschien beter is. Tja het werken met HStouch op zich was niet zo moeilijk, heb je niet zoveel programmeerkennis voor nodig maar het eindresultaat is niet echt stabiel.
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”