Hulp bij Script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Hulp bij Script

Post by binkiem »

De learning curve is helaas een beetje laag daarom hoop ik op hulp bij dit basis script:
Ik heb het script helemaal uitgekleed tot een paar statements maar ik word nu een beetje gek , vandaar dat ik om hulp vraag. Het bestand is opgeslagen als .vb

Sub main(parm as object)
Dim testCurrentHumidity as Integer

testCurrentHumidity = 1
hs.WriteLogEx ("Debug", "CurrentHumidity " & testCurrentHumidity ,"#008000")

end Sub

Wanneer ik dit simple script run vanuit een event krijg ik de volgende foutmelding. Er wordt verder niets getoond dus ook de WriteExlog info niet.
VB.Net script exception(0), re-starting: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hulp bij Script

Post by AshaiRey »

Ik zie niets bijzonders maar probeer dit eens

Code: Select all

Sub main(byval parm as object)
	Dim testCurrentHumidity as Integer

	testCurrentHumidity = 1
	hs.WriteLog ("Debug", "CurrentHumidity " & testCurrentHumidity.ToString ) 

end Sub
Is dit voor HS2 of HS3?
Bram
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Hulp bij Script

Post by binkiem »

Het is voor HS3. Ik heb de volledige code gekopieerd maar ik blijf onderstaande foutmelding krijgen. Zou het een fout in de .net installatie kunnen zijn??

jun-29 21:18:31 Warning VB.Net script exception(0), re-starting: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
jun-29 21:18:30 Event Running script in background: C:/Program Files/HomeSeer HS3/scripts/startup init humidity script.vb
jun-29 21:18:30 Event Event Trigger "test events !!Humidity"
jun-29 21:18:30 Event Event test events !!Humidity triggered by the event page 'Run' button.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Hulp bij Script

Post by bartbakels »

haal .ToString eens weg

mvg

bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Hulp bij Script

Post by binkiem »

Bart, dat heeft ook niet geholpen. Ik heb nu een ander script als basis gebruikt en daar de code ingeplakt. Nu werkt het wel. Dus het lijkt of er mogelijk iets raars in de file zelf zit. Heb de foute file aangemaakt met notepad++ ipv de standaard notepad. Het is opgelost maar weet nog steeds niet waar het fout ging.
Hartelijk dank voor het meedenken. :-)
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”