File monitor script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Ga het vandaag proberen! Bedankt, we houden je wel aan het werk...

Groet,
Kees
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Heb het 'foutje' aangepast. Het werkt nu inderdaad correct.

Loop alleen tegen het volgende probleem aan. Ik kan aangeven in HSTouch value 0 of 1. Maar deze kan ook makkelijk 2 of nog meer worden.
Ik kan in HStouch.statusimage niet aangeven >0, dat wordt niet geaccepteerd.

Is het dan beter om via een script met on/off van het virtual device te werken? En ipv matchvalue de matchstatus te gebruiken in HSTouch?
De andere oplossing die ik nu gemaakt heb is waardes 1 t/m 5 apart invoegen in HStouch.statusimage bij value.

Groet,
Kees
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Kees,

Wat je volgens mij kan doen is het device een rood status imgae geven zodat deze altijd rood is ongeacht het aantal files en alleen de status image wijzigen in hstouch als de device value 0 is.
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Ik begrijp wat je bedoelt maar weet niet hoe ik dat aan moet geven. Ik ga proberen vanavond er naar te kijken.

Groet,
Kees
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Ik krijg het niet werkend. Ik heb heb het ook nog geprobeerd door een virtual device te maken van de aangemaakte snelwegen en deze op on/off te laten zetten via een event.

Ik begrijp niet wat je bedoeld met een statusimage ongeacht aantal files, alleen wijzigen bij 0. Dat krijg ik niet voor elkaar. Kun je me dat anders stap voor stap uitleggen?

Groet,
Kees
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: File monitor script

Post by Rutger »

Werkt je virtual device ook niet?
Zo niet, dan laat ik 't zien zoals ik mn testopstelling had staan:

P30 is het device dat door het file script steeds geupdate wordt
P40 is een virtual device met status on/off.

Event:
Trigger op device value en onderaan geef je op 'any value' in.
De action van het event wordt een vb script:
Sub Main(ByVal Params As Object)
If (hs.devicevalue("P30") = 0) Then
hs.SetDeviceStatus("P40", 3)
Else
hs.SetDeviceStatus("P40", 2)
End If
End Sub

Kortom: als P30 = nul files, dan virtual device P40 = off // else, dan virtual device P40 is on.

In hstouch hoef je dan maar 2 statusimages toe te voegen obv devicestatus van het virtual device zoals ik ook in een eerder screenshot had laten zien.
My home automation blog: https://rutg3r.com
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Rutger,

Ik heb gedaan wat jij zegt, device G3 (file monitor A12) en F1 het virtual device.

Krijg alleen de volgende melding in de log:
Running script, script run or compile error in file: File_A121006:')' wordt verwacht in line 1 More info: ')' wordt verwacht

Nu lig ik eraf, scripting is niet mijn ding. Ik begrijp wat het script doet en wat de voorwaarden zijn, maar dan houd het op!

Moet ik nog iets invullen bij optional parameters?

Groet,
Kees
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: File monitor script

Post by Rutger »

Je hebt het script opgeslagen met een 'vbs' extensie en het moet alleen 'vb' zijn, dus zonder de 's'.
My home automation blog: https://rutg3r.com
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Rutger,

Top! Probleem opgelost.

Op zich wel vreemd, ik heb via homeseer zelf een nieuw script aangemaakt... Maar goed, problem solved!

Kees
krizzz
Starting Member
Starting Member
Posts: 37
Joined: Thu Jul 19, 2012 11:06 pm

Re: File monitor script

Post by krizzz »

Ik heb de map AZTools ook handmatig moeten aanmaken maar toen de volgende foutmelding gekregen. Enig idee wat nu?

Scripting runtime error: System.Reflection.TargetInvocationException: Het doel van een aanroep heeft een uitzondering veroorzaakt. ---> System.IO.DirectoryNotFoundException: Kan een gedeelte van het pad c:\Program Files\HomeSeer HSPRO\html\AZTools\Geheel.htm niet vinden. bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath) bij System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy) bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options) bij System.IO.StreamWriter.CreateFile(String path, Boolean append) bij System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding, Int32 bufferSize) bij System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding) bij Microsoft.VisualBasic.FileIO.FileSystem.WriteAllText(String file, String text, Boolean append, Encoding encoding) bij Microsoft.VisualBasic.MyServices.FileSystemProxy.WriteAllText(String file, String text, Boolean append) bij scriptcode1.scriptcode1.WriteRoadToFile(Object strOutput, Object InfoFolder, Object Debug) bij scriptcode1.scriptcode1.Main(Object params) --- Einde van intern uitzonderingsstackpad --- bij System.RuntimeMethodHandle._InvokeMethodFast(Object target, Object[] arguments, SignatureStruct& sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeTypeHandle typeOwner) bij System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethodFast(Object target, Object[] arguments, Signature sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeTypeHandle typeOwner) bij System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture, Boolean skipVisibilityChecks) bij System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) bij System.Reflection.MethodBase.Invoke(Object obj, Object[] parameters) bij Scheduler.VsaScriptHost.Invoke(String ModuleName, String MethodName, Object[] Arguments)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Volgens de foutboodschap wordt er gezocht naar een pad gezocht dat er niet is namelijk c:\Program Files\HomeSeer HSPRO\html\AZTools\Geheel.htm
Dit duidt op een bestand. Vooraan in het script staat een variabele genaamd infofolder = " c:/Program Files/HomeSeer HSPRO/html/AZTools/"
Zorg dat die folder bestaat
Bram
krizzz
Starting Member
Starting Member
Posts: 37
Joined: Thu Jul 19, 2012 11:06 pm

Re: File monitor script

Post by krizzz »

Bedankt, weer een stapje verder. Script is geinstalleerd en werkend!
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: File monitor script

Post by bartbakels »

Ashairay,

Toevallig dit script in gebruik in HS3?...


MVG

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

bartbakels wrote:Ashairay,

Toevallig dit script in gebruik in HS3?...


MVG

Bart
Geen idee. In ieder geval niet bij mij want ik zit op HS2 en heb geen plannen om naar HS3 te gaan. Sorry.
Bram
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: File monitor script

Post by bartbakels »

I am working to migrate this script to HS3, and its also useable for the "Flitser" list

It functioning already but need to do some heavy cleanup on my part :D

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”