File monitor script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: File monitor script

Post by Wim2008 »

Bedankt Bram.

Wim :)
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: File monitor script

Post by DrDoo »

Script werkt helemaal super!

Nu komt voor sommige wellicht een domme vraag. Moet ik hem misschien in het HStouch forum stellen?
In Homeseer zelf bij de status van de devices zie ik netjes de gedetailleerde file informatie...
Hoe krijg ik dit echter mooi en overzichtelijk op een HStouch scherm...

Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven. Want gewoon in een textbox zetten maakt hij de layout niet echt heel mooi......
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Ik denk dat je die vraag beter in de HSTouch forum gedeelte kan zetten.

Maar volgens mij kan je de device status tonen in HSTouch
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Kan iemand mij vertellen hoe het volgende mogelijk is. Het file script werkt perfect, geeft alles netjes weer. Alleen heb iets raars.

Als ik het script weer laat geven in een gewoon 'text' veld staat alles netjes uitgelijnd waar ik aangeef (links - midden - rechts).
Als ik het script weer laat geven in een 'text box' veld staat alles schots en scheef! Wat ik ook aangeef, het blijft onleesbaar.

Ik wil het graag in een 'text box' aangezien ik de scrollmogelijkheid wil gebruiken.

Iemand een idee?

Groet,
Kees
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Waarschijnlijk wordt in een textbox autowrapping gebruikt. De text komt dan dus achter elkaar en enters worden genegeerd. Ik weet niet of dit uit te schakelen is als property op de textbox.
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Die staat op TRUE en daardoor staat alles wel onder elkaar. Ik weet het niet, heb alle opties geprobeerd! Heb even een screenshot erbij geplaatst.

Waarvandaan word de pagina opgesteld? Kan ik daar nog iets in wijzigen misschien? Of iemand een ander idee?

Groet,
Kees
Attachments
Voorbeeld
Voorbeeld
Textalignment.jpg (148.06 KiB) Viewed 15313 times
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Kan je wat voor mij proberen door het volgende regeltje erbij te zetten in het script.

strWebPage = Replace(strWebPage, "<br/>", vbCrLf)

Als het werkt zal ik het script netjes aanpassen.
Het moet op ongeveer 2/3 van het script komen (ongeveer regel 196)

Code: Select all

 '********************************
  'Now we have the complete webpage
  'loaded into a string we can
  'search for the road list block 
  'and drop all data infront
  'and after the block.
  '********************************
  'Occassionally there is a negative string lenght which
  'obviously isn't possible to caught this calculate the
  'lenght first and make sure that it's => 0
  CalcLenght = Len(strWebPage) - InStr(strWebPage, strRoadListTag) + 1
  If CalcLenght < 0 Then CalcLenght = 0
  strWebPage = "<ul class=" & Right(strWebPage, CalcLenght )
  CalcLenght = InStr(strWebPage, strRoadListEndTag ) - 1
  If CalcLenght < 0 Then CalcLenght = 0
  strWebPage = Left(strWebPage, CalcLenght)
DE VOLGENDE REGEL INVOEGEN
strWebPage = Replace(strWebPage, "<br/>", vbCrLf)

Code: Select all

  '********************************
  'We have the data block.
  'If the user wants this be split
  'to seperate roads then do it
  'here otherwise place all file
  'information into one device.
  '********************************
  If blMultiDevices Then
    '-----------------------
    'Multiple devices
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Helaas werkt ook dit niet. Het blijft een door elkaar gegooid scherm. Heb je nog meer opties? Ben ik de enigste met dit probleem?
Heb je toevallig zelf eenzelfde configuratie dat je kunt testen? Of is er iemand die dit kan testen?

Hoor graag van je, vind je script namelijk top!

Groet,
Kees
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Hoi kees,

Gelukkig ben jij de enigste met dit probleem. :-(
Ik heb hier een test systeem opgezet en kan zeggen dat ik het bijna rond heb. Helaas zijn er op het moment geen files meer zodat ik de laatste dingetjes niet kan testen.
Er wordt aan gewerkt dus.

Groet,
bram
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Haha blij voor jou, jammer voor mij! Ik wacht het af. Bedankt alvast.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Deze versie lost een probleem op dat de uitlijning in een text object op een HSTouch device niet netjes te krijgen is en niet scrollbaar.
De functionaliteit is niet veranderd, er is alleen wat bij gekomen dat alleen werkt als je het ook aan zet. 'Backward compatible' dus.
Dit is een oplossing gevonden waarover ik tevreden bent. Het script in de eerste post heb ik ge-update naar deze nieuwe versie.

Om het aan te zetten moet je twee variabelen invullen in het begin van het script namelijk:

Code: Select all

  IsHsTouch = true 'True or False'
  InfoFolder = "c:/Program Files/HomeSeer HSPRO/html/AZTools/"  'De folder waar de bestanden komen.
In de HSTouch designer is het (bij mij op de pc) niet te testen maar op een Android device werkt het en is de text te scrollen met je vinger.
Opm: Er worden geen scrollbars getoond.

Dit is hoe ik het in de designer heb ingesteld.
Naamloos.gif
Naamloos.gif (177.7 KiB) Viewed 15280 times
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Helemaal geweldig! Dit werkt perfect, keurig netjes uitgelijnd.

Nog 2 vragen :$

1. Ik zie op jouw schermafdruk IsHTML op NO staan. Neem aan dat dit te maken heeft met jouw android. Het werkt bij mij alleen als ik op YES zet. Ter info voor jou.
2. Ik wil nu heel graag de achtergrondkleur en lettertype/grootte aanpassen. Ik krijg het niet voor elkaar. Heb het geprobeerd in het script, maar ik ben totaal a-technisch mbt scripting.... Ook in HStouch aangeven werkt uiteraard niet. Ook 'style' werkt niet aangezien er elke keer een nieuwe pagina gemaakt word. Heb jij en tip? Oplossing?

Groet,
Kees
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: File monitor script

Post by AshaiRey »

Hoi Kees
1. Ik zie op jouw schermafdruk IsHTML op NO staan. Neem aan dat dit te maken heeft met jouw android. Het werkt bij mij alleen als ik op YES zet. Ter info voor jou.
Ja, dit had ik ook opgemerkt. Totaal onlogisch maar ja, dat android device dat ik gebruikte heeft een corrupte rom en moet nog eens proberen of ik hem opnieuw kan flashen. Maar bedankt voor de info.
2. Ik wil nu heel graag de achtergrondkleur en lettertype/grootte aanpassen. Ik krijg het niet voor elkaar. Heb het geprobeerd in het script, maar ik ben totaal a-technisch mbt scripting.... Ook in HStouch aangeven werkt uiteraard niet. Ook 'style' werkt niet aangezien er elke keer een nieuwe pagina gemaakt word. Heb jij en tip? Oplossing?
Om dit op te lossen heb je een beetje html kennis nodig. Dat is niet moeilijk hoor.
Er is veel te vinden. Deze is bijvoorbeeld makkelijk te volgen http://www.w3schools.com/html/default.asp

Eigelijk moet je dit met css doen maar dat is te veel van het goede voor zo'n kleine toepassing.
Waar je naar kan kijken is de <BODY> tag. Meer info hier http://www.homepage-maken.nl/htmlcursus/les1.php

Code: Select all

<BODY bgcolor="yellow" text="red" link="pink" alink="purple" vlink="brown" >
Hiermee krijg je een pagina met een gele achtergrond, rode tekst, roze links, paarse actieve links en bruine bezochte links.

Nu je dit weet kan je kijken naar de 4e regel van onder in het script

Code: Select all

   strOutput = "<HTML><BODY>" & strOutput & "</BODY></HTML>"
Je moet nu de eerste body tag aanvullen met de attributen die je wilt.
Ik hoop dat dit je opweg helpt.

Groet,
Bram
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Je bent de beste die ik ken:P Het werkt! Uiteraard, anders had je het niet gepost.

Ik had zelf ook zitten puzzelen met deze codes, HTML ken ik wel. Maar probeerde het via 'style' en dat kreeg ik niet voor elkaar! Dankjewel nogmaals.

Groet,
Kees
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: File monitor script

Post by keeslamper »

Bram,

Na een complete reinstall van Homeseer was ik je geweldige script kwijt. Nu ging ik het opnieuw installeren en liep tegen het volgende aan, misschien leuk om te weten.

Kreeg in de log de volgende melding:

Scripting runtime error: System.Reflection.TargetInvocationException: Het doel van een aanroep heeft een uitzondering veroorzaakt. --- System.IO.DirectoryNotFoundException: Kan een gedeelte van het pad c:\Program Files\HomeSeer HSPRO\html\AZTools\A12.htm niet vinden. bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath) bij System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy) bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options) bij System.IO.StreamWriter.CreateFile(String path, Boolean append) bij System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding, Int32 bufferSize) bij System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding) bij Microsoft.VisualBasic.FileIO.FileSystem.WriteAllText(String file, String text, Boolean append, Encoding encoding) bij Microsoft.VisualBasic.MyServices.FileSystemProxy.WriteAllText(String file, String text, Boolean append) bij scriptcode18.scriptcode18.WriteRoadToFile(Object strOutput, Object InfoFolder, Object Debug) bij scriptcode18.scriptcode18.Main(Object params) --- Einde van intern uitzonderingsstackpad --- bij System.RuntimeMethodHandle._InvokeMethodFast(Object target, Object[] arguments, SignatureStruct& sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeTypeHandle typeOwner) bij System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethodFast(Object target, Object[] arguments, Signature sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeTypeHandle typeOwner) bij System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture, Boolean skipVisibilityChecks) bij System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) bij System.Reflection.MethodBase.Invoke(Object obj, Object[] parameters) bij Scheduler.VsaScriptHost.Invoke(String ModuleName, String MethodName, Object[] Arguments)

Ik heb dit opgelost door de map AZTools in HTML aan te maken. Misschien kun je de check nog inbouwen of deze aanwezig is en zo niet dan deze aan laten maken?

Ter info voor jou.

Groet,
Kees
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”